suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 8:46 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lip 30, 2022 1:41 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Potrzebuję zrobić Hebel(główny wyłącznik prądu), który po wyłączeniu odetnie cały prąd i zgasi silnik. Na pewno nie można go zrobić po prostu na przewodzie plusowym wychodzącym z akumulatora, dlatego że jak go rozłączymy to silnik będzie nadal pracował, ponieważ silnik i tak będzie dostawał prąd z alternatora (teraz tak mam)

Pytanie jak to podłączyć żeby jeden hebel rozłączył CAŁY prąd w aucie i dodatkowo zgasił silnik ? (hebel ma być zamontowany na zewnątrz auta)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz lip 31, 2022 9:58 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Heble do rajdów nieco bardziej profesjonalnych mają chyba dodatkowe styki rozpinające wzbudzenie alternatora.
Można też rozpinać jakiś obwód zasilania cewek, pompy albo jakiegoś krytycznego czujnika (np położenia wału).


Na górę
Post: ndz lip 31, 2022 2:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 24, 2019 9:33 am
Posty: 172
Silnik: 2.0 TD
Model: Vitara I Long
Rok prod.: 1997
radzik071 pisze:
Potrzebuję zrobić Hebel(główny wyłącznik prądu), który po wyłączeniu odetnie cały prąd i zgasi silnik. Na pewno nie można go zrobić po prostu na przewodzie plusowym wychodzącym z akumulatora, dlatego że jak go rozłączymy to silnik będzie nadal pracował, ponieważ silnik i tak będzie dostawał prąd z alternatora (teraz tak mam)

Pytanie jak to podłączyć żeby jeden hebel rozłączył CAŁY prąd w aucie i dodatkowo zgasił silnik ? (hebel ma być zamontowany na zewnątrz auta)


Kupujesz hebel 6-cio biegunowy. Są takie zestawy od razu z linką, żeby wyciągnąć też hebel na zewnątrz auta.

Zgodnie z wymaganiami FIA powinno to wyglądać tak:

Obrazek


Na górę
Post: wt sie 02, 2022 11:31 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Dzięki za podpowiedź. Kupiłem takie coś:
https://www.rallyshop.pl/index.php?p153 ... klejka-qms

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt sie 02, 2022 8:48 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 11, 2017 9:47 pm
Posty: 97
Lokalizacja: SD
Silnik: G16B
Model: 3D
Rok prod.: 1996
a tu instrukcja krok po kroku, na tego typu wyłączniku, może komuś jeszcze się przyda
KLIK!
i w opcji z linką do zadziałania z zewnątrz
KLIK!

_________________
1996 | 3D | G16B | 4''+2'' | KL71 31X10.5R15


Na górę
Post: śr sie 03, 2022 8:31 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
radzik071 pisze:
Dzięki za podpowiedź. Kupiłem takie coś:
https://www.rallyshop.pl/index.php?p153 ... klejka-qms


!!!ACHTUNG!!!
Tylko do auta bez wyciągarki.


Na górę
Post: śr sie 03, 2022 10:48 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Mam 3 heble i każdy podłączony bezpośrednio do aku:
Jeden do przedniej windy (chiński max 2000A)
Drugi do tylnej Windy (chiński max 2000A)
Trzeci na całą resztę - tu mogę dać ten z linka i będzie git ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr sie 03, 2022 3:29 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
radzik071 pisze:
Mam 3 heble i każdy podłączony bezpośrednio do aku:
Jeden do przedniej windy (chiński max 2000A)
Drugi do tylnej Windy (chiński max 2000A)
Trzeci na całą resztę - tu mogę dać ten z linka i będzie git ?


Tak.
Wystarczy przykleić na masce instrukcję: "W razie problemów wyłączyć wszystkie heble w aucie. Dwa przekręcane i jeden na lince. Położenie hebli opisane w załączniku do niniejszej instrukcji".
:mrgreen:


Na górę
Post: śr sie 03, 2022 3:48 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 11, 2017 9:47 pm
Posty: 97
Lokalizacja: SD
Silnik: G16B
Model: 3D
Rok prod.: 1996
Jeśli dasz go na całą resztę oprócz wind, to nie będzie głównym wyłącznikiem - nie odłączy wind. Jeśli dasz go jako główny, na wszystkie obwody razem z obwodami wyciągarek, to powinien wytrzymać przynajmniej obciążenie mocniejszej wyciągarki, przy założeniu, że nie będziesz używał obu na raz. Na stronie piszą o 100A i chwilowym do 5s 500A. Wyciągarka 12000lbs przy pełnym obciążeniu to okolice 450-500A
Jeśli chcesz tylko unieruchomić silnik, to dasz radę tym wyłącznikiem. Jeśli chcesz zrobić główny wyłącznik, odciąć wszystkie obwody od akumulatora, to nie wytrzyma.

_________________
1996 | 3D | G16B | 4''+2'' | KL71 31X10.5R15


Na górę
Post: pt sie 05, 2022 12:29 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Od zawsze jesteśmy nauczeni, że heble od windy nie są włączone przez cały rajd, ale tylko w momencie używania danej wyciągarki. Kończymy się podciągać do drzewa i od razu rozłączamy hebel (Justyna ma je pod ręką, koło ręcznego).
Inną sprawą jest to, że potrzebuję hebel który rozłączy prąd w oryginalnej wiązce w aucie i dodatkowo gasi silnik - będzie sterowany z zewnątrz auta, tak żeby przy dachowaniu ktoś z zewnątrz mógł to zrobić. Wyciągarki to u nas osobna sprawa i osobne heble.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt sie 05, 2022 3:32 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
radzik071 pisze:
tak żeby przy dachowaniu ktoś z zewnątrz mógł to zrobić.

A jak nikogo nie będzie blisko, to co wtedy?
Ja bym poszedł w wyłącznik "przechyłowy" - bok albo dach i sam odłącza co trzeba.


Na górę
Post: pt sie 05, 2022 8:13 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 11, 2017 9:47 pm
Posty: 97
Lokalizacja: SD
Silnik: G16B
Model: 3D
Rok prod.: 1996
radzik071 pisze:
potrzebuję hebel który rozłączy prąd w oryginalnej wiązce w aucie i dodatkowo gasi silnik - będzie sterowany z zewnątrz auta, tak żeby przy dachowaniu ktoś z zewnątrz mógł to zrobić. Wyciągarki to u nas osobna sprawa i osobne heble.

kostuch napisał Ci na początku jak to zrobić :) hebel który kupiłeś wepnij w przewód zasilający między akumulatorem i fabryczną skrzynką bezpieczników, dwie dodatkowe pary styków w wyłączniku wykorzystaj do
kostuch pisze:
wzbudzenie alternatora.
Można też rozpinać jakiś obwód zasilania cewek, pompy albo jakiegoś krytycznego czujnika (np położenia wału)

Lub jeśli jeździcie tylko na LPG a instalacja jest zasilona bezpośrednio z akumulatora, to nie zapomnij tym obwodzie.
zmień tytuł wątku na "wyłącznik silnika" i wszystko będzie jakoś działać :)

_________________
1996 | 3D | G16B | 4''+2'' | KL71 31X10.5R15


Na górę
Post: pn sie 08, 2022 1:01 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
kostuch pisze:
radzik071 pisze:
tak żeby przy dachowaniu ktoś z zewnątrz mógł to zrobić.

A jak nikogo nie będzie blisko, to co wtedy?

Hebel będzie po środku deski rozdzielczej więc pod ręką i pilota i kierowcy. Dodatkowa linka wyłączająca będzie na zewnątrz auta (taki jest wymóg).
Podłącze do niego wzbudzanie aku oraz np pompe paliwa(brak LPG) i będzie git.
Wyciągarki to osobna sprawa. Przepisy mówią że mogą być na osobnych heblach i tak też robię.

kostuch pisze:
Ja bym poszedł w wyłącznik "przechyłowy" - bok albo dach i sam odłącza co trzeba.

To byłoby też fajne jako dodatek. Jakieś gotowce są ?

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr sie 10, 2022 8:43 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
kostuch pisze:
Ja bym poszedł w wyłącznik "przechyłowy" - bok albo dach i sam odłącza co trzeba.

To byłoby też fajne jako dodatek. Jakieś gotowce są ?[/quote]

Czujniki są
np: https://pl.rs-online.com/web/p/przelacz ... we/3615194
Trzeba znaleźć tylko taki, który nie rozłączy za szybko (np. na trawersie albo jak są wstrząsy od podskoków).

Generalnie szukaj "czujnik przechyłu" "tilt sensor"


Na górę
Post: wt sie 16, 2022 9:56 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr kwie 11, 2018 8:51 am
Posty: 18
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1,6 16V + LPG/2.5V6
Model: GV I 3d/GV I 5d
Rok prod.: 2000
Do czujnika trzeba podpiąć układ opóźniający odłączenie. Np. ustawiamy czas zadziałania na 3 sekundy. Jeśli sygnał z czujnika będzie krótszy niż 3s nic się nie stanie, jeśli sygnał będzie ciągły przez ponad 3s, wówczas układ wyłączy silnik automatycznie.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl