suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr lip 09, 2025 10:46 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz maja 17, 2009 7:04 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
stashek pisze:
ta sciezki radiatorem...o kurfa czego to ja sie jeszcze dowiem na tym forum :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
polecam poczytać, douczyć się, a później pisać - podstawy elektroniki (np. tranzystory tak się chłodzą)
kosciej pisze:
A co do radiatora...To poczytaj o rozpraszaniu ciepła poprzez ścieżki i o polach masowych..Znaczy mało wiesz na ten temat ;)
dokładnie :)

A o usuwaniu zielonego paskudztwa napiszę więcej jutro, poszukam jakiegoś środka chemicznego (dobrze chemia z lidla usuwa ... ale to na miedzianych łyżkach itp, do kompa bym tego nie stosował, bo nie wiadomo do końca co to jest - ale pożera wszystko :twisted: ). Sam osobiście po prostu usuwam lekko mechanicznie - wacik, zapałka, spirytus i szorujemy ;), oczywiście zależy jeszcze ile tego syfu jest. No i po takim szorowaniu poprawka ścieżki, bo traci grubość.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz maja 17, 2009 8:07 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
stashek pisze:
moze gdybym nie chodzil 5 lat do technikum elektrycznego to bym lyknal te bzdety. za mlodu konstruowalem nadajniki fm i radia na dwojke, ale racja nie znam sie. co ja moge wiedziec o elektronice.
może gdyby nie miał mgr inż z takowych dziedzin i nie pracował z takimi urządzeniami to bym chwycił twoje pomysły z mazianiem kompa wynalazkami wprost z warsztatu blacharskiego
stashek pisze:
a jak uwazasz ze chlodzenie tego szrotu jest tak konieczne to zaloz sobie wentylator z peceta :o :o :o
pasywne wystarczy, dopóki nie utopisz tego w jakimś g....e
stashek pisze:
w ogole fajne to forum jest. laik bedzie sie klocil z zawodowcem i udawadnial swoje racje (vide lakiernictwo i blacharstwo) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
masz racje, ja Ci nie wciskam, że minia jest najlepsza bo to stosuje na codzień i chętnie słucham rad, bo nie lakieruje/maluje często i jestem jedynie hobbystą ;) (temat korozyjny ;))
stashek pisze:
mysl dalej. teraz czekam na promieniowanie w.cz. i prady wirowe :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
załóż adekwatny temat to podyskutujemy ;) bo to się nijak ma do tego tematu

stashek jakoś dalej nie podałeś parametrów tych wynalazków (termicznych i elektrycznych), a jedynie to jest interesujące przy takim zastosowaniu, a nie teksty w stylu "nie mam kompa w samochodzie, nigdy tego nie robiłem, ale guma na pędzel będzie super ... dlaczego? ... bo tak mówię i już a jak ktoś przeczy to się nie zna". Parametry jakieś daj, bo ten produkt był zaprojektowany do czego innego.
Może to odkrycie na miarę stali ... może miliony producentów urządzeń się mylą i mają tani, niezawodny środek w każdym dobrym lokalnym warsztacie blacharskim. Nic tylko zalewać płytki !

niech ktoś to zmoderuje ... bo tu treści niewiele :?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz maja 17, 2009 8:24 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 10:02 am
Posty: 292
Lokalizacja: gdansk
piotrk pisze:
niech ktoś to zmoderuje ... bo tu treści niewiele :?


uooo, to moze niech szanowny admin zalozy temat classical foch i tam to wrzuci, dla potomnosci bedzie :twisted:

_________________
był long 1.6 16v, był GR Y61, jest tylko plaskacz :(


Na górę
Post: ndz maja 17, 2009 8:54 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
stashek pisze:
w ogole fajne to forum jest. laik bedzie sie klocil z zawodowcem i udawadnial swoje racje (vide lakiernictwo i blacharstwo)


A Ty jesteś zawodowiec z każdej dziedziny 8)

Chłopie - ośmieszasz się, oj ośmieszasz :mrgreen:

Wiesz co? Po technikum, to Ty sobie możesz... Polutować to co Ci inż poda - jak wchodzisz na tematy zawodowstwa :|
A BTW - wiesz ilu ja widziałem zawodowców, co to nic nie potrafią?

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
 Tytuł: Baranek
Post: ndz maja 17, 2009 10:28 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Baranek najlepszym przyjacielem blacharza i lakiernika :!:

Wiem jak blacharze kochają ten preparat. Można szybko zakryć nim rdzę, można ukryć niestarannie naprawione powierzchnie blach. Łatwo się go nakłada, szybko wysycha, nie brudzi rąk, można go lakierować. Ma niestety kilka wad: nie zabezpiecza przed wilgocią, ani przed korozją. Może wręcz wzmagać korozję! Tworzy gumową skorupę spod której wigoć nie może odparowywać. Bo woda prędzej czy później pod tą skorupę sie dostanie.
Ubabrać nim elektronikę silnika? Bzdura.

Stashek, nie zapomnij zabrać na swoją pustynną wyprawę kilku puszek tego cudownego środka. Może da się nim np. bieżnikować opony, albo nawet położyć tymczasowy asfalt przez pustynię :mrgreen:

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: pn maja 18, 2009 12:04 am 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
ja sie nie wtrącałem ale zebys widziła kompa z vitary to bys widział radiatory elektronikiem nie jestem ale mam sporo problemów z kompami i jest potrzebny sprawdzony srodek

zasmaruj czym chcesz pojezdzij 2 lata i wtedy cos napisz
experymentów nie lubie

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: pn maja 18, 2009 8:05 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
stashek ja nie wiem co Ty chcesz udowodnić i że tak to do siebie bierzesz ... ale na razie nic nie udowodniłeś, bo nadal nie wiemy jakie te twoje szuwaksy mają parametry. Dużo gadania a mało liczb, faktów i doświadczeń.
PS: zdjęcia są do d..y ale i tak widzę kilka pól masowych ;) - ale ja się nie znam :mrgreen: i niech tak zostanie w Twojej świadomości. Taki tam ze mnie wykształciuch co to nic nie wie i się tylko mądrzy na forach :oops: no ale tak to już mają te wykształciuchy wstrętne, co zrobić :roll: Także z mojej strony koniec dyskusji :D

slaw kompa sczyściłbym delikatnie mechanicznie jednak - przynajmniej sprawdzone. Trzeba pamiętać, żeby nie przesadzić, bo można zerwać ścieżkę i sobie dodatkowej roboty narobić.
Jeśli natomiast chciałbyś wspomóc się chemią (jak dużo patyny będzie), to można kupić środek do renowacji antyków (do miedzi, brązu itp.), tylko wtedy zapałka, wacik i w określonych punktach to męczyć, nie mazać po całości. Trzeba później to porządnie umyć, bo to kwasy najczęściej są - lepiej, żeby nie zostały na płytce ;) Jak byś czyścił miedziane talerze to mam kilka skutecznych sposobów (kąpiele), ale do kompa bym ich nie zastosował. Jak sporo tego syfu będzie usunięte, to jednak maznął bym później lakierem elektroprzewodzącym, albo podlutował kabelek, jeśli połączenie jest jakieś oczywiste (od nóżki do nóżki), bo taka ścieżka może się później upalić (traci na grubości) i trzeba będzie znowu gada rozkręcać.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn maja 18, 2009 8:27 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Ja bym zastosował denaturat+wacik taki jakiego lekarze zabraniają do uszu, a ma napisane, że jest do uszu :mrgreen:

U siebie tak czyściłem po wylaniu kondonków i dało radę...Tylko delikatnie :)

Stashek - sam jesteś wykształciuch - ale nie martw się - dzięki Tobie mamy fajny ubaw :mrgreen: :twisted:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pn maja 18, 2009 1:56 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
stashek pisze:
Panowie Inz. dwie sprawy. Pierwsza to mam pytanko. Sposob jaki proponujecie jet przeciez sposobem ktory fabryka zastosowala na poziomie produkcji.
bzdura - w fabryce najczęściej stosuje się tylko soldermaske i tyle, bo nikt nie tworzy takich sprzętów, żeby były wieczne (no chyba, że Suzuki tak zrobiło ... ale chyba na to nie wygląda, skoro te temat tu jest - poza tym nie opłaca się tworzyć rzeczy wiecznych). Jak wiadomo soldermaska pozostawia wiele miejsc niepokrytych - pola lutownicze, pola pomiarowe, elementy są przyklejane i lutowane później, na fali. Dodatkowo jest bardzo sztywna i krucha. Ale przecież to wiesz ...

Reszty nie komentuje bo jest jak z piaskownicy :shock:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn maja 18, 2009 1:59 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Jesteś nie poważny. Jak mi Slaw pozwoli, to zamknę ten temat, bo to jest jakiś żart. Możemy się założyć o piwo, które później razem wypijemy, ale nie o samochód - Czy Ty w ogóle myślisz co mówisz? Bo możesz takim gadaniem obrazić wiele osób.

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pn maja 18, 2009 4:19 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
O żesz Ty. A niech Ci rama zgnije na tej pustyni :mrgreen:

Spox - ja nie mam tendencji do reagowania na słowa "Tchórz" rodem z piaskownicy - więc nadawaj, nadawaj :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pn maja 18, 2009 7:22 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Kolego Stashku - temat będę mógł zamknąć, jak Slaw (Autor) się na to zgodzi :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pn maja 18, 2009 8:12 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
stashek pisze:
Spodziewalem sie dokladnie tego co napisales. wszystko i (nie) na temat. jak dla nie mozesz zamknac temat.
za to Ty bardzo na temat piszesz ... zamiast pisać o jakiś durnych zakładach, podaj proszę jakiś opis, parametry, przykład użycia środków które przytoczyłeś, bo to, że Ci się tak wymyśliło na poczekaniu znaczy absolutnie nic.
Tak jak napisał slaw - zalej kompa gumą czy czym tam, pojeździj 2 lata, napisz coś. Albo podeprzyj swoje widzi mi się jakimiś parametrami, zaleceniami producenta, czymkolwiek innym niż Twoja wyobraźnia :lol:. To jest temat w dziale technicznym, chcesz się zakładać, walczyć na gołe klaty o rację czy co tam to w Towarzyskich albo na forum Onetu - a tu trzymajmy się faktów, doświadczeń itp. ;)
Ehhh :lol:

EDIT: a ja jestem przeciw zamknięciu tego tematu, bo może ktoś napisze tu coś ciekawego, jak już fala tych naszych kasztanów się przewali. Nie sądzę, żeby temat był wyczerpany.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Ostatnio zmieniony pn maja 18, 2009 8:47 pm przez piotrk, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn maja 18, 2009 8:47 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
dokładnie o to mi chodziło
juz doszedłem do siebie po pajecznie :wink:

zabespieczenie kompa ma sens jesli nie mamy doswiadenia polecajmy produkty sprawdzone które nie spiepszą czegos

ja rozumie metody inne ale opierajmy sie na tym co sprawdzilismy
moze to zda egzamin ale wymaga sprawdzenia
i tu nie chodzi o 7 dni w wodzie tylko naprawy itp


komp orginał zabespieczony lakierem wytrzymuje prace pod wodą sam to sprawdziłem
wiec nie widze potrzeby pakowania go w cos co chyba wyeliminuje naprawe

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt maja 19, 2009 6:34 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Generalnie - nad czym ewentualnie można by jeszcze pomyśleć, to jakieś sensowne uszczelki na obudowie. Tylko muszą być naprawdę szczelne - coś jak w zegarku wodoodpornym ;)

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl