suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pn cze 17, 2024 5:28 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sie 23, 2013 2:05 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Cześć.

Od pewnego czasu borykam się z problemem podczas odpalania złomka. Po dłuższej przerwie (>12h) po przekręceniu kluczyka nie kręci pompa paliwa i nie słychać żeby się załączały przekaźniki w schowku. Zazwyczaj po kilku minutach od włączenia stacyjki przekaźniki zaskakują i wszystko wraca do normy, można już normalnie gasić i odpalać aż do następnej przerwy w eksploatacji.
Przekaźniki były wszystkie wyjmowane i wymieniane. Kostka stacyjki wymieniona.

Może ktoś mnie naprowadzi na jakiś trop?
Dzisiaj bede czyścił wszystkie kostki poczynając od stacyjki i ECU :)

pozdrawiam
Dan

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt sie 23, 2013 6:53 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
pamiętam, że kiedyś w starej vitarze miałem podobny problem z pompą , kabel zasilający był uszkodzony i działy się różne jaja podobne do tych twoich, pomogła wymiana zasilania pompy ( cały nowy kabel )

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: pt sie 23, 2013 10:13 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 20, 2007 10:18 pm
Posty: 1255
Lokalizacja: Nowy Sacz
Silnik: J20A>Electric, H27A
Model: Cabrio,XL7
Rok prod.: 1998
ty lepiej rozkrec ECU i zobacz co sie tam dzieje

_________________
EVitara


Na górę
Post: sob sie 24, 2013 5:05 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
O ile dobrze pamietam to na drugim ecu było podobnie.
W sumie mam drugi zestaw ecu-immo-kluczyk, to przełożę.

Edit:
Oczywiście jak podszedłem do wredoty uzbrojony w miernik i inne potrzebne narzędzia to odpaliła za pierwszym razem. Ze strachu chyba :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt wrz 06, 2013 11:50 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Na drugim ECU jest to samo.
Podejrzewam wiązkę w okolicach kolumny kierowniczej. Problem w tym że teraz ten problem rzadko się objawia i nie mogę zdiagnozować...

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr mar 25, 2015 10:51 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Odgrzewam temat.
Po dłuższym okresie bezawaryjnym dzisiaj vitara znowu odmówiła współpracy.

Nie działała na tyle długo że udało mi się trochę pomiarów wykonać.
Więc problem jest spowodowany brakiem +12v na cewce przekaźnika sterującego zasilaniem komputera. To +12 powinno być tam obecne permanentnie nawet bez kluczyka w stacyjce. Taki stan się ustalił po tym jak po kilku godzinach znęcania się nad instalacją z miernikiem i próbówką (odłączanie aku, rozłączanie i czyszczenie kostek, wymiana przekaźników, ECU i immo, itp) vitara sama z siebie włączyła przekaźnik podając brakujące +12 na jego cewkę. Sama z siebie bo już zrezygnowany stałem obok samochody z włączoną stacyjką i dumałem co by tu jeszcze sprawdzić a ty nagle "klik" i działa.
Drugie +12 które jest przekazywane przez przekaźnik było cały czas obecne - ręczne mechaniczne załączenie przekaźnika dawało pożądany efekt w postaci odpalenia ECU.
Rozumiem, że przekaźnik jest sterowany masą ze stacyjki?

Pytanie co może powodować chwilowy i denerwujący zanik tego napięcia z cewki przekaźnika ECU? Szkoda że do Vitary 2.0 16v nie ma schematu...

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw mar 26, 2015 11:14 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
danthe pisze:
Szkoda że do Vitary 2.0 16v nie ma schematu...

google "sq420 pdf"


Na górę
Post: czw mar 26, 2015 11:29 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
kostuch pisze:
google "sq420 pdf"


Nie ma tak łatwo.
Moja to SV420G-3
Jest dużo różnic w elektryce. Począwszy od innego ECU (inne wtyczki) i innej wiązki a skończywszy na innym umiejscowieniu elementów takich jak ECU i przekaźniki wszelakiej maści. Kolory przewodów też się nie zgadzają.
Próbuję na bazie schematu GV coś znaleźć ale nie jest to łatwe.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw mar 26, 2015 12:12 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Podpal i zepchnij w przepaść :mrgreen:
A poza tym mieszasz.
Main relay jest z jednej strony zasilany "na wciąż" +12v z bezpiecznika. Ecu podaje masę z drugiej strony, żeby go załączyć i zasilić resztę układów. Czyli problem nie z zasilaniem a masą...


Na górę
Post: czw mar 26, 2015 12:29 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Nic nie mieszam.

Właśnie brakuje tego stałego +12v na cewce przekaźnika który steruje zasilaniem ECU. To +12 normalnie jest tam cały czas nawet bez stacyjki. U mnie właśnie to +12 z cewki przekaźnika czasami znika. Jak ten przekaźnik jest wyłączony to ECU jest martwy - CE się nie zapala. Masa jest odpowiednio podawana po przekręceniu kluczyka o ile udalo mi się to poprawnie sprawdzić.

Są 4 piny na przekaźniku.
2 do cewki i 2 załączane.
na jednym od cewki jest stały + tak samo jak na jednym załączanym.
I ten "+" z cewki znika czasami - wtedy auto nie odpala, ECU martwy, pompa nie chodzi. Wszystkie zegary i kontrolki poza CE się świecą - airbagi się testują...
Bezpieczniki wszystkie sprawdzone - jest na każdym napięcie przed i po (jeśli jest przed), wyjęte, przedmuchane i włożone - ta operacja nic nie dała.

Wyjaśnijmy kwestię nomenklatury:
Main relay to ten co włącza pompę i resztę czy ten co jest permanentnie włączony po przekręceniu kluczyka?

EDIT:
Pozostaje podpiąć na stałe + przez dodatkowy bezpiecznik nowym kabelkiem i będzie załatwione.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw mar 26, 2015 12:41 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Main relay - ten co jest permanentnie włączony po przekręceniu kluczyka.
Masa jest podawana nie ze stacyjki tylko z komputera!
Ecu dopiero jak się ogarnie i stwierdzi że jest ok, to poda masę załączając przez main relay zasilanie na resztę układów.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: czw mar 26, 2015 1:44 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
To by się zgadzało.
I skoro mam "+" na 1 pinie MR a na 3 pinie "+" brak to ewidentnie wskazuje na przerwany przewód lub wadliwy styk.

Pytanie tylko dlaczego ten "+" czasami jest a czasami go nie ma. Samochód stoi od paru tygodni w suchym ogrzewanym garażu.

EDIT:
A jak bezpiecznie sprawdzić czy masa z ECU jest podawana?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw mar 26, 2015 2:51 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
W sidekick ten "+" na cewce nie jest zawsze obecny:
http://www2.izook.com/wp-content/tech-library/USR%20-%20Sidekick%20Wiring%20Diagram%20for%2096-98%2016v%20OBD2.pdf

Jeśli wierzyć temu schematowi.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt mar 27, 2015 11:03 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
W sidekicku wg tego schematu z pdf po prostu jest brane zasilanie z innego bezpiecznika.
Wg schematu ja bym po prostu zmostkował styk 1 i 3 mainrelay i zapomniał o temacie znikania napięcia. Pewnie gdzieś zgnił przewód...

"Podawanie masy" można sprawdzić mierząc wyjście ecu w stosunku do zasilania. Jak "poda masę", to zobaczysz 12V na mierniku.


Na górę
Post: pt mar 27, 2015 11:28 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
kostuch pisze:
W sidekicku wg tego schematu z pdf po prostu jest brane zasilanie z innego bezpiecznika.

Inny bezpiecznik i inaczej zasilany - "Hot in start and run" a nie "Hot All times"


A który to pin w ECU podaje masę? :)
Powinno być coś w stylu "??????? ????". Ale nie mogę namierzyć.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl