suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz maja 12, 2024 9:44 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob wrz 13, 2008 8:49 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 27, 2008 7:25 am
Posty: 31
Lokalizacja: Kalety / Kraków
Witam,
Czy mogę podłączyć wyłącznik masy do całości elektryki, a winde bezpośrednio podłączyć do akusia, ma to sens? Np. będąc w terenie, wtopiony w błotko wyłączam masę, a winda pobiera co może z akusia ( oczywiście na włączonym silniku )...

Pozdrawiam :)


Na górę
Post: sob wrz 13, 2008 8:59 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Dość szatański pomysł wg. mnie. Po co ? wystarczy kulturalnie wszystko wyłączyć moim zdaniem. Poza tym co np. z kompem ? co z ładowaniem aku jak wyłączysz masę (rozumiem, że przy akumulatorze), a masa nie będzie przez mocowanie windy "szła" ? hmmmz ... jak na mój gust to wiele problemów to zrodzi i jest nie potrzebne, ale nie mam windy to mogę o czymś nie wiedzieć ;-)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Ostatnio zmieniony sob wrz 13, 2008 10:00 pm przez piotrk, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: sob wrz 13, 2008 9:15 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Zły pomysł...

Uszkodzisz alternator, jak odłączyz aku (masę) na pracującym silniku.

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: sob wrz 13, 2008 9:54 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
mailo pisze:
Witam,
Czy mogę podłączyć wyłącznik masy do całości elektryki, a winde bezpośrednio podłączyć do akusia, ma to sens? Np. będąc w terenie, wtopiony w błotko wyłączam masę, a winda pobiera co może z akusia ( oczywiście na włączonym silniku )...

Pozdrawiam :)


jaki masz cel bo jak silnik ma pracowac to odłaczysz tylko swiatła itp
to mozna po prostu wszysko wyłaczyc :D

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: ndz wrz 14, 2008 9:27 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 27, 2008 7:25 am
Posty: 31
Lokalizacja: Kalety / Kraków
Hmmm światła włączają mi się automatycznie po starcie silnika i zwolnieniu hamulca ręcznego... Na czarnym dość przydatne, bo nigdy nie zapomnę ;)

Uszkodzę akusia?? Dlaczego?? Przecież on ciągle będzie ładowany...


Na górę
Post: ndz wrz 14, 2008 12:08 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
mailo pisze:
Hmmm światła włączają mi się automatycznie po starcie silnika i zwolnieniu hamulca ręcznego... Na czarnym dość przydatne, bo nigdy nie zapomnę ;)

To moze lepiej normalny wylacznik swiatel sobie zmotaj ;-)
mailo pisze:
Uszkodzę akusia?? Dlaczego?? Przecież on ciągle będzie ładowany...
niby jak, skoro masę odlączysz ? poza tym @kosciej pisał o alternatorze ;-)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz wrz 14, 2008 12:59 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 27, 2008 7:25 am
Posty: 31
Lokalizacja: Kalety / Kraków
mailo pisze:
Uszkodzę akusia?? Dlaczego?? Przecież on ciągle będzie ładowany...
niby jak, skoro masę odlączysz ? poza tym @kosciej pisał o alternatorze ;-)[/quote]

Faktycznie ;)
Uszkodzę alternator? Dlaczego?


Na górę
Post: ndz wrz 14, 2008 1:16 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
mailo pisze:
Faktycznie ;)
Uszkodzę alternator? Dlaczego?
Z tego co się orientuję nastąpi nagły skok napięcia i diody prostownicze w regulatorze mogą ulec uszkodzeniu. Krótko mówiąc można sobie zafundować nowy regulator napięcia ;)
Idąc tym tropem po niezdiagnozowanym uszkodzenia regulatora może występować zwiększone napięcie ładowania, dzięki czemu skutecznie będziesz zabijał swój cenny akumulator. Jak już zabijesz akumulator (dostanie zwarcia w celi), a jeździsz często, to nadal tego nie zauważysz, chociaż samochód wyraźnie straci na mocy (będzie bardzo duży prąd ładowania). Kolejnym krokiem tego stanu jest spalone uzwojenie alternatora. Wtedy, dzięki wspaniałemu wyłącznikowi masy będziesz mógł zakupić całkiem nowy alternator, regulator i akumulator :)

tylko po co ? :shock:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz wrz 14, 2008 1:40 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 04, 2008 8:18 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Nisko kole Stalowej Woli
mailo pisze:
Witam,
Czy mogę podłączyć wyłącznik masy do całości elektryki, a winde bezpośrednio podłączyć do akusia, ma to sens? Np. będąc w terenie, wtopiony w błotko wyłączam masę, a winda pobiera co może z akusia ( oczywiście na włączonym silniku )...

Pozdrawiam :)




Nie ma to żadnego sensu, bo co zrobisz jak ci sie styki na przekaźnikach od windy slkeją w momencie nawijania liny ? albo jak ktoś zacznie się bawić pilotem. Winda nie może być podpięta do Aku na stałe. Wyłącznik najlepiej zapodać na plusie zasilania windy, jeśli jej nie używasz tu rozłączasz. 8)

_________________
Elmonter 1.6 8V ARB


Na górę
Post: ndz wrz 14, 2008 1:52 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
mariuszfila pisze:
mailo pisze:
Witam,
Czy mogę podłączyć wyłącznik masy do całości elektryki, a winde bezpośrednio podłączyć do akusia, ma to sens? Np. będąc w terenie, wtopiony w błotko wyłączam masę, a winda pobiera co może z akusia ( oczywiście na włączonym silniku )...

Pozdrawiam :)

Nie ma to żadnego sensu, bo co zrobisz jak ci sie styki na przekaźnikach od windy slkeją w momencie nawijania liny ? albo jak ktoś zacznie się bawić pilotem. Winda nie może być podpięta do Aku na stałe. Wyłącznik najlepiej zapodać na plusie zasilania windy, jeśli jej nie używasz tu rozłączasz. 8)

Dokładnie, ja bym na Twoim miejscu skupił się na porządnym wyłączniku plusa od windy, porządnych kablach i połączeniach kabli, porządnych przekaźnikach, sprawdzeniu połączenia alternator-akumulator, żeby nie tracić na np. brudnych lub niedociśniętych klemach. Z wyłączania reszty elektryki to wystarczy, jak zrobisz normalny włącznik/wyłącznik świateł, a nie jakiś automat, bo co więcej da się wyłączyć, dmuchawę ?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz wrz 14, 2008 1:55 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 04, 2008 8:18 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Nisko kole Stalowej Woli
ten rozłącznik to musi być jeszcze w dostępnym miejscu dla kierowcy, a nie gdzieś ukryty pod maską. :D

_________________
Elmonter 1.6 8V ARB


Na górę
Post: ndz wrz 14, 2008 4:25 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 27, 2008 7:25 am
Posty: 31
Lokalizacja: Kalety / Kraków
piotrk pisze:
Dokładnie, ja bym na Twoim miejscu skupił się na porządnym wyłączniku plusa od windy, porządnych kablach i połączeniach kabli, porządnych przekaźnikach, sprawdzeniu połączenia alternator-akumulator, żeby nie tracić na np. brudnych lub niedociśniętych klemach. Z wyłączania reszty elektryki to wystarczy, jak zrobisz normalny włącznik/wyłącznik świateł, a nie jakiś automat, bo co więcej da się wyłączyć, dmuchawę ?


OK to wyłącznik będzie tylko do wyciągarki :) Taki wyłącznik: http://www.allegro.pl/item429398093_wyl ... ygiel.html , czy coś porządnego: http://www.m-sjoberg-ab.se/eng/ecaRUSgb.htm (pierwsza pozycja, model: EI101) będzie ok? podpiąć to do plusa czy minusa? ma to jakieś znaczenie?


Na górę
Post: ndz wrz 14, 2008 7:07 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 04, 2008 8:18 pm
Posty: 512
Lokalizacja: Nisko kole Stalowej Woli
Ten pierwszy to straszny badziew :D nie żałuj kasy wybierz się do sklepu z częściami do autek ciężarowych i tam znajdziesz coś odpowiedniego.
Myślę że najlepiej to zamontować na przewodzie PLUS, bo jak dasz na MINUS to cały czas będziesz miał napięcie na przekaźnikach, niby to mało znaczące ale....... 8) Jak zrobisz tak będzie 8)

_________________
Elmonter 1.6 8V ARB


Na górę
Post: ndz wrz 14, 2008 10:10 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 27, 2008 7:25 am
Posty: 31
Lokalizacja: Kalety / Kraków
Dzięki za rady :) Jutro biorę się do działania... Pozdrawiam :D


Na górę
Post: ndz wrz 14, 2008 10:19 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
wyciagarka ma minus na obudowie silnika wiec jak nawet odetniemy minus na kablu to dale bedzie chodzic :D

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl