suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 12:58 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
Post: wt kwie 11, 2017 9:22 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Odgrzeje mielonego :)
Czy taki amperomierz z bocznikiem ma prawo zadziałać?
http://allegro.pl/amperomierz-woltomier ... ml#thumb/1

Obrazek

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr kwie 12, 2017 10:26 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
A on nie mierzy tylko w jedną stronę?
Wtedy będzie tylko prąd ładowania albo obciążenia


Na górę
Post: śr kwie 12, 2017 11:36 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
kostuch pisze:
A on nie mierzy tylko w jedną stronę?
Wtedy będzie tylko prąd ładowania albo obciążenia

O to zapytałem sprzedawcę.
Na razie cisza...

Czy to zadziała jak bocznik podłączę pomiędzy masę samochodu a "-" aku dodatkowo równolegle do obecnej masy?
Bo puszczenie masy tylko przez ten bocznik raczej odpada.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr kwie 12, 2017 5:59 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
danthe pisze:
Czy to zadziała jak bocznik podłączę pomiędzy masę samochodu a "-" aku dodatkowo równolegle do obecnej masy?

Nie wizualizuję... :roll:


Na górę
Post: śr kwie 12, 2017 9:16 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Pomiar prądu polega na pomiarze spadku napięcia na boczniku, następnie zmierzone mV są odpowiednio przeliczane i wyświetlane jako Ampery?
Tak?
Zalecany sposób montażu to wpięcie bocznika szeregowo pomiędzy masę akumulatora a "-" odbiornika.
Odbiornik w naszym przypadku to samochód. Ale podpięcie wszystkiego przez ten bocznik nie jest chyba dobrym pomysłem.

Jak podłączyć to ustrojstwo żeby działało poprawnie i się nie sfajczyło np. od rozrusznika?
A może lepiej zastosować stary dobry amperomierz od stara +-60A?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: czw kwie 13, 2017 6:39 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
A nie da się go wpiąć między alternator a plus akumulatora?
Też zmierzy spadek napięcia i pokaże ampery...

Za 13$ kupisz na ebayu taki co mierzy prąd w obydwie strony (plus bocznik i izolator zasilania). W sumie za cirka $20 masz na gotowo zamiast się doktoryzować, wnikać i drążyć.
http://www.ebay.com/itm/DC-200V-200A-Di ... SwgNRV70Iw


Na górę
Post: czw kwie 13, 2017 9:40 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Sorry, ale ja nie widzę różnicy w podłączeniu które opisałem i tego miernika:
Obrazek

A o co chodzi z tym IPM?
Obrazek

PS:
zauważyłeś jaki to kolos?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt kwie 14, 2017 9:59 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Ten z allegro mierzy tylko "w jedną stronę".
Nie ma tam opisu jak wpiąć bocznik (między minus a masę czy między plus a obciążenie).
Zadaj mu pytanie, czy zasilanie tego urządzenia należy galwanicznie odseparować od pomiaru. Ciekawe czy jest świadomy tego niuansu...
Na zdjęciu nie bez kozery osobne kabelki są do zasilania i pomiaru. Po to właśnie jest IPM, żeby to rozseparować i nie musieć używać dodatkowej bateryjki. Jakbyś podłączył "na logikę", to pewnie uwolniłbyś magiczny dym :mrgreen:
http://www.ebay.com/itm/Isolated-Power- ... Sw4GVYPDEA

ps.
Kolos to rzecz względna. 8cmx4cm urządzenie da się zamontować nawet w małym suzuki.

ps2.
Jednak robisz doktorat i drążysz :lol:


Na górę
Post: pt kwie 14, 2017 10:51 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Tutaj jest jak podłączyć:
http://allegro.pl/modul-woltomierz-0-10 ... 94922.html

Ten z ebaya jest fajniejszy. Ale wczoraj szalałem z linijką w vitarze i nie mogłem znaleźć miejsca na taki duzy wyświetlacz. Mam deskę poliftową - ona jest wredna jeśli chodzi o montowanie jakichkolwiek dodatkowych bajerów. Ten z allegro mieści się w zaślepce pod radiem obok zegarka.

IPM to przetwornica jakaś? Co tam siedzi w środku?
To może rozwiąże moje problemy z pętlą masową jak podłączam odbiornik bluetooth audio do wejścia AUX radia i do zasilania w samochodzie?
kostuch pisze:
ps2.
Jednak robisz doktorat i drążysz

Już taki jestem. Szczególnie jak nie bardzo rozumiem jak coś podłączyć :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt kwie 14, 2017 3:16 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
IPM to izolowana galwanicznie przetwornica.
Z tego schematu z allegro też wynika, że zasilanie musi być odseparowane


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl