suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
jak podłączyć amperomierz.... http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=12579 |
Strona 4 z 4 |
Autor: | danthe [ wt kwie 11, 2017 9:22 am ] |
Tytuł: | Re: jak podłączyć amperomierz.... |
Odgrzeje mielonego Czy taki amperomierz z bocznikiem ma prawo zadziałać? http://allegro.pl/amperomierz-woltomier ... ml#thumb/1 |
Autor: | kostuch [ śr kwie 12, 2017 10:26 am ] |
Tytuł: | Re: jak podłączyć amperomierz.... |
A on nie mierzy tylko w jedną stronę? Wtedy będzie tylko prąd ładowania albo obciążenia |
Autor: | danthe [ śr kwie 12, 2017 11:36 am ] |
Tytuł: | Re: jak podłączyć amperomierz.... |
kostuch pisze: A on nie mierzy tylko w jedną stronę? Wtedy będzie tylko prąd ładowania albo obciążenia O to zapytałem sprzedawcę. Na razie cisza... Czy to zadziała jak bocznik podłączę pomiędzy masę samochodu a "-" aku dodatkowo równolegle do obecnej masy? Bo puszczenie masy tylko przez ten bocznik raczej odpada. |
Autor: | kostuch [ śr kwie 12, 2017 5:59 pm ] |
Tytuł: | Re: jak podłączyć amperomierz.... |
danthe pisze: Czy to zadziała jak bocznik podłączę pomiędzy masę samochodu a "-" aku dodatkowo równolegle do obecnej masy? Nie wizualizuję... |
Autor: | danthe [ śr kwie 12, 2017 9:16 pm ] |
Tytuł: | Re: jak podłączyć amperomierz.... |
Pomiar prądu polega na pomiarze spadku napięcia na boczniku, następnie zmierzone mV są odpowiednio przeliczane i wyświetlane jako Ampery? Tak? Zalecany sposób montażu to wpięcie bocznika szeregowo pomiędzy masę akumulatora a "-" odbiornika. Odbiornik w naszym przypadku to samochód. Ale podpięcie wszystkiego przez ten bocznik nie jest chyba dobrym pomysłem. Jak podłączyć to ustrojstwo żeby działało poprawnie i się nie sfajczyło np. od rozrusznika? A może lepiej zastosować stary dobry amperomierz od stara +-60A? |
Autor: | kostuch [ czw kwie 13, 2017 6:39 pm ] |
Tytuł: | Re: jak podłączyć amperomierz.... |
A nie da się go wpiąć między alternator a plus akumulatora? Też zmierzy spadek napięcia i pokaże ampery... Za 13$ kupisz na ebayu taki co mierzy prąd w obydwie strony (plus bocznik i izolator zasilania). W sumie za cirka $20 masz na gotowo zamiast się doktoryzować, wnikać i drążyć. http://www.ebay.com/itm/DC-200V-200A-Di ... SwgNRV70Iw |
Autor: | danthe [ czw kwie 13, 2017 9:40 pm ] |
Tytuł: | Re: jak podłączyć amperomierz.... |
Sorry, ale ja nie widzę różnicy w podłączeniu które opisałem i tego miernika: A o co chodzi z tym IPM? PS: zauważyłeś jaki to kolos? |
Autor: | kostuch [ pt kwie 14, 2017 9:59 am ] |
Tytuł: | Re: jak podłączyć amperomierz.... |
Ten z allegro mierzy tylko "w jedną stronę". Nie ma tam opisu jak wpiąć bocznik (między minus a masę czy między plus a obciążenie). Zadaj mu pytanie, czy zasilanie tego urządzenia należy galwanicznie odseparować od pomiaru. Ciekawe czy jest świadomy tego niuansu... Na zdjęciu nie bez kozery osobne kabelki są do zasilania i pomiaru. Po to właśnie jest IPM, żeby to rozseparować i nie musieć używać dodatkowej bateryjki. Jakbyś podłączył "na logikę", to pewnie uwolniłbyś magiczny dym http://www.ebay.com/itm/Isolated-Power- ... Sw4GVYPDEA ps. Kolos to rzecz względna. 8cmx4cm urządzenie da się zamontować nawet w małym suzuki. ps2. Jednak robisz doktorat i drążysz |
Autor: | danthe [ pt kwie 14, 2017 10:51 am ] |
Tytuł: | Re: jak podłączyć amperomierz.... |
Tutaj jest jak podłączyć: http://allegro.pl/modul-woltomierz-0-10 ... 94922.html Ten z ebaya jest fajniejszy. Ale wczoraj szalałem z linijką w vitarze i nie mogłem znaleźć miejsca na taki duzy wyświetlacz. Mam deskę poliftową - ona jest wredna jeśli chodzi o montowanie jakichkolwiek dodatkowych bajerów. Ten z allegro mieści się w zaślepce pod radiem obok zegarka. IPM to przetwornica jakaś? Co tam siedzi w środku? To może rozwiąże moje problemy z pętlą masową jak podłączam odbiornik bluetooth audio do wejścia AUX radia i do zasilania w samochodzie? kostuch pisze: ps2. Jednak robisz doktorat i drążysz Już taki jestem. Szczególnie jak nie bardzo rozumiem jak coś podłączyć |
Autor: | kostuch [ pt kwie 14, 2017 3:16 pm ] |
Tytuł: | Re: jak podłączyć amperomierz.... |
IPM to izolowana galwanicznie przetwornica. Z tego schematu z allegro też wynika, że zasilanie musi być odseparowane |
Strona 4 z 4 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |