suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 20, 2024 2:33 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr gru 17, 2014 5:25 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 20, 2010 9:50 am
Posty: 26
Lokalizacja: Gdynia
A więc tak:
Mam G. Vitarę 2004 rok z silnikiem 2.0 HDI jakiś czas temu zaczęły się problemy z alternatorem. Wyglądało to tak jakby się włączał i wyłączał, tzn na wolnych obrotach było słychać i czuć,że obciążenie silnika się zmienia (taki sam efekt jak przy kompresorze klimy), dodam, że nie świeciła się kontrolka ładowania. Udało mi się w takim stanie wrócić z Warszafki.
Po kilku dniach alternator umarł i już nie ładuje w ogóle. Elektrykiem nie jestem, więc moje pytanie jest następujące: czy wspomniane objawy wskazują na awarię konkretnej części alternatora? Diody, szczotki, itp. Wielkiej filozofii w wyciągnięciu alternatora nie ma i może dzięki waszej pomocy obejdzie się bez oddawania całego do regeneracji.

_________________
Była: Vitara 1.9 TD 1997r.
Jest: Grand Vitara 2.0 HDI 2004r.


Na górę
Post: czw gru 18, 2014 11:21 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
sprawdz sprzegło jednokierukowe alternatora

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt gru 30, 2014 9:28 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 20, 2010 9:50 am
Posty: 26
Lokalizacja: Gdynia
slaw pisze:
sprawdz sprzegło jednokierukowe alternatora


Diagnoza trafna w 100%. Koszt nowego sprzęgła 145 pln kilka godzin walki i Vitka znów śmiga.

_________________
Była: Vitara 1.9 TD 1997r.
Jest: Grand Vitara 2.0 HDI 2004r.


Na górę
Post: pn lip 20, 2020 6:57 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn maja 13, 2019 7:56 pm
Posty: 2
Silnik: 1.6 16V
Model: Hardtop
Rok prod.: 1993
Witam szanowne grono. Podpinam się pod temat z tym że u mnie temat trochę inny. Mam podejrzenie że alternator nie prawidłowo pracuje. Ponieważ spada mi napięcie na akumulatorze po paru dniach mimo odpięcia go od klem. Akumulator Optima Yellow 55Ah. A alternator pracuje następująco:
Alternator Mitsubishi A7T02491 50A
napięcie na akumulatorze
Bieg jałowy 2 min pracy
13,01V na alternatorze 13,32V
Bieg jałowy 10 min pracy
13,34V na alternatorze 13,56V
2000 obr/min
13,63V na alternatorze 13,96V
2000 obr/min + dmuchawa + długie
13,29V na alternatorze 13,73V
Bieg jałowy
Alternator śruba (+) klema (+) 0,3V
2000 obr/min + dmuchawa + długie
Alternator śruba (+) klema (+) 0,17V
Napięcie akumulatora 12,15V
Podczas odpalania spadek do 11,56V

Pytanie czy szukać winy w alternatorze czy w akumulatorze?

Wysłane z mojego CUBOT_POWER przy użyciu Tapatalka


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl