suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 9:07 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt mar 31, 2015 8:25 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Taka figura:

Będzie drugi aku montowany w XLu pod szpej turystyczny. O ile w drodze nie ma problemu z pracą lodówki czy przetwornicy, to na postoju trzeba się szczypać. Do tego dojdzie kompesor, jakieś webasto-dewasto postojowe do grzania budy jak na dworzu na namiot za zimno i różne lampki ledowe. Jest plan na drugi akumulator coby szpej na popasie zasilał.

Całość ma być ładowana z seryjnego alternatora, nie chcę walczyć z mocowaniem drugiego altka. Założenie jest takie że główny aku ma być ładowany w pierwszej kolejności, dodatkowy dopiero jak główny się naładuje. Jak się głowny rozładuje to ma pierszeństwo w ładowaniu przed dodatkowym.

Na postoju dodatkowy ma nie ciągnąć oczywiście z głównego, do tego dodatkowy ma mieć zabezpieczenie przed całkowitym rozładowaniem - to będzie raczej zwykły aku i nie chcę go zarżnąć głębokim rozładowywaniem.

Są gotowe separatory i to w coraz lepszych pieniądzach, np:
http://www.c-system.com.pl/ladowanie_do ... atora.html
http://allegro.pl/separator-izolator-ak ... 13505.html (nie za słaby pod aku 80Ah?)

coś takiego też znalazłem: http://allegro.pl/vw-modol-ladowania-do ... 12761.html

No i hit - jak żem sobie oglądał TVNowski Samochód Marzeń z odcinkiem o Wesfalii to był pokazany układ na cewce i przekaźniku od świateł:
http://player.pl/programy-online/samoch ... 16758.html - od 22 minuty.
Cewka 180A + automat do świateł sterujący całym ustrojstwem - pytanie, czy to ma rację bytu? Układ kusi mnie prostotą, ale o ile dobrze mi się wydaje, to będą ładowane obydwa aku jednocześnie?
Chyba że można np. opóźnic ładowanie drugiego aku o 30 min, zeby głowny się podładował?
Jeśli drugi aku będzie w dużo gorszym stanie od głownego to czy ten uład nie będzie mocno negatywnie wpływał na główny aku?

Z elektryki to jestem cenzura wołowa, stąd prośba o opinie lepiej zorientowanych. Ma to być zrobione dobrze - stąd skłaniam się do separatora z pierwszego linka, ale może to ostatnie rozwiązanie nie jest wcale złe? A tańsze dwa razy albo lepiej. A może macie jakieś własne rozwiązania w temacie? Jeśli to ma znaczenie, to drugi aku będzie w bagażniku.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: śr kwie 01, 2015 8:09 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz gru 08, 2013 9:49 pm
Posty: 240
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
z tego co zauważyłem masz org alternator.... to już słabo. Nie wiem czemu boisz się przeróbki na ten z bmw tanio i i bardzo dobrze to wychodzi. zestaw od Radka chyba 120zł plus alter. 100zł +-.. wtedy wrzucasz sobie jeden aku 100Ah i masz z głowy. ewentualnie jakiś mały zapasowy np 40ah na rozruch.

_________________
Lift 4"
Bodylift 2"
żadnej dziury w karoserii !! :)
bfg MT 31/10,5
stal most
snorkel z kibel rurki :)
winda DW 14000HD
progi z profila.


Na górę
Post: śr kwie 01, 2015 8:25 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 07, 2013 1:59 pm
Posty: 676
Lokalizacja: sosnowiec
Dwa aku wedlug mnie to lepsze rozwiazanie,
Ja mam dwa co prawda bez skomplikowanego ukladu, normalnie na heblu, wydajnosc wieksza niz w jednym duzym,
Super sie sprawdza przy wyciagarce, raz na jakis czas podlaczam prostownik i dobijam zapasowy.

_________________
Urojenie jednej osoby to choroba psychiczna, urojenie wielu to religia !!!

Lift 4" by RADZIK
Bodylift 2" :)
Gołe wnętrze......
Winda
Stal most
ARB

https://www.facebook.com/mr.wgniotek


Na górę
Post: śr kwie 01, 2015 8:26 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
maciek399 pisze:
z tego co zauważyłem masz org alternator.... to już słabo. Nie wiem czemu boisz się przeróbki na ten z bmw tanio i i bardzo dobrze to wychodzi. zestaw od Radka chyba 120zł plus alter. 100zł +-.. wtedy wrzucasz sobie jeden aku 100Ah i masz z głowy. ewentualnie jakiś mały zapasowy np 40ah na rozruch.


Ten zestaw od Radka do HDi w XL7 podejdzie?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr kwie 01, 2015 8:37 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
danthe pisze:
maciek399 pisze:
z tego co zauważyłem masz org alternator.... to już słabo. Nie wiem czemu boisz się przeróbki na ten z bmw tanio i i bardzo dobrze to wychodzi. zestaw od Radka chyba 120zł plus alter. 100zł +-.. wtedy wrzucasz sobie jeden aku 100Ah i masz z głowy. ewentualnie jakiś mały zapasowy np 40ah na rozruch.


Ten zestaw od Radka do HDi w XL7 podejdzie?


Maciek - ja mam HDI :)

Dan - a zgadnij :)))). Ja średnio widzę miejsce ma drugi altek. Choć kurcze - w cenie sporo niższej niż separator mam druki alternator.

No, magicy - a co sądzicie o tym rozwiązaniu z cewką i automatem od świateł?
Tak sobie myślałem - jakbym do tego automatu od świateł dodał wyłącznik to na krótkich dystansach mógłbym w ogóle manulnie odłączać drugi aku coby nie obciążać instalacji.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: śr kwie 01, 2015 8:41 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
w tym przypadki dwa aku mogą się lepiej sprawdzić jak Niedzwiadz zrobi to tak jak planuje

mocny altek na pewno jest lepszy pod wyciągarkę gdzie jest potrzebny mocny bieżący prąd

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr kwie 01, 2015 9:40 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Do moich potrzeb dwa aku pod jednym altkiem w zupełności wystarczą - Elektrownia Rybnik mi nie jest potrzebna (chyba że kobita będzie chciała suszarkę podłączyć jak ją z oka spuszczę :mrgreen: ) - będzie też zabezpieczenie przed rozładowaniem aku do zera. To jest wyposażenie pod turystykę, a nie pod walkę w łagrze - nawet jak zabraknie prądu to co najwyżej browary nie będą zimne, a materac pompką nożną nadmucham.

Zaczyna się plan krystalizować połączenia.

Tu jeszcze fajny pomysł podesłany przez Kurczaka, nomen omen chyba Jacentego z naszego forum:
http://www.camperteam.pl/forum/printvie ... 28fae19eb0

Zamiast automatu od świateł wzbudzenie do cewki idzie od diody altka.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: sob maja 09, 2015 9:12 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Motanie czas zacząć. Dziś było ciągnięcie druta, robienie trumieńki i praca koncepcyjna nad ułożeniem gratów.

Będzie tak:
Aku 100Ah, 850A FIAMMa ulokowany w bagażniku po prawej stronie, we wnęce po siedzeniu z trzeciego rzędu. Czemu taki? Taki aku mam na stanie po prostu ;).

Kabel do aku to kabel Plusowy z BMW e36 - dobry gotowiec z dobrze zarobionymi końcówkami kosztuje koło 40-60zł, prościej mi było kupić taki niż bawić się w dorabianie kabla z metra, tym bardziej że tanie kable z allegro podobno nie zawsze trzymają wymiar. Na zdjęciu widać gdzie wszedłem nim do budy/
Kabel spokojnie idzie pod plastykowymi nakładkami na progi, a z tyłu miedzy podłogami (XL ma z tyłu podwójną podłogę ;) ). Na długość jest idealny - 3,6m.
Taki: http://allegro.pl/kabel-pirotechniczny- ... 89458.html

Za załączanie ładowania drugiego aku odpowiada stycznik z VW Pejtona 5.0 TDI - w praktyce to zwykła cewka, ale kosztuje sporo mniej niż wątpliwej jakości chińskie. Do tego nie daje dużego spadku napięcia jak cewki 200A od wyciągarek.
Taki: http://allegro.pl/vw-phaeton-przekaznik ... source=mlt

Cewkę uruchamia automat od świateł - pełni rolę mniejszego przekaźnika załączającego "krowę". Automat będzie podpięty pod sygnał a alternatora, stacyjkę albo pod wiązkę od świateł - wyjdzie w praniu. Do tego będzie miał dodatkowy wyłącznik pozwalający w ogóle odciąć ładowanie drugiego aku.
Taki: http://allegro.pl/polski-automatyczny-w ... 21391.html

Z tyłu pod drugi aku będzie podłączona przetwornica 1000/2000W, kompresor, ledy-sredy, lodówka itp itd.

Kompresor to fajny temat - zaadoptowane NIVO z BMW E39 Touring- dobre jakościowo Wabco za 100zl plus przesyłka. Jak będę go montował to zrobię zdjęcia jak to wygląda. Jest o tyle fajny że można nim pompować na dwie oddzielne sekcje. Niezależnie steruje się też pracą kompresora i otwieraniem poszczególnych sekcji. Do moich potrzeb jest z tych przydasiek wypatroszony.
Taki: http://allegro.pl/kompresor-nivo-bmw-e3 ... 71069.html

Tu dzięki dla Przemasa i Kurczaka za pomysły i konsultacje.

Całość będzie zamknięta w gustownej skrzyneczce z... desek ;)

Pierwsze foty. Mocno poglądowe, już teraz aku będzie inaczej ustawiony niż na foto:

Obrazek

Obrazek

tu jest album: https://plus.google.com/photos/10969684 ... 4673529681

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: ndz maja 10, 2015 7:50 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Fajnie,
Może dodaj zdjęcia tych szpejów bo za chwilę aukcje poznikają i nie będzie wiadomo jak co wygląda.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: ndz maja 10, 2015 8:54 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Nie no, Królu złoty, tak na tacy podawać wszystko... ;)

Jak jutro będę miał w robocie czas to porobię screeny aukcji i wrzucę do galerii.

Dziś miałem kilka godzin czasu coby się pogrzebać - zamontowana skrzyneczka i z grubsza sprzęty. Brakuje jeszcze przetwornicy, skrzynki bezpieczników i pierdyliona kabli.

Skrzynka sięga mniej więcej do pierwszego przetłoczenia na boczku. Będzie przykryta pokrywą ze sklejki. Mniej więcej będzie tworzyła płaszczyznę z tylnymi fotelami - docelowo ma być z tego rozkładana platforma na kimanie.

Kilka fotek:

Rozmieszcze gratów:

Obrazek

Styczni, aku i automat od świateł:

Obrazek

Kompresor ogołocony z części przydasiek. dojdzie do niego wąż z pistoletem:

Obrazek

Kable jeszcze nie uporządkowane i nieprzymocowane. Za to skrzyneczka oszlifowana ;).

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: ndz maja 10, 2015 8:56 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Zaimpregnuj to drewienko czymś trudnopalnym bo mnie ciarki przechodzą...

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz maja 10, 2015 9:04 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Słuszna uwaga. Tam niby ma iść guma miejscami, do tego wszystko w termokurczach, izolacji, peszelach, w firmowych osłonkach itp itd., ale jakaś impregnacja odpowiednia nie zaszkodzi.

Wypraszam sobie "drewienko" - to porządna sosna ;)

Ropa dobrze impregnuje :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: ndz maja 10, 2015 9:05 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Żeby Ci pinokio nie wyszedł z tego autobusu :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz maja 10, 2015 9:08 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Wiesz - ja teraz przyzwyczajony jestem do luksusu. Drewnopodobne plastyki na desce i boczkach, skóra... w bagażniku mi tego brakuje ;)

P.S. - był taki kawał - "(...) kłam Pinokio kłam... (...)"

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: ndz maja 10, 2015 10:07 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Zamykanie w skrzyni zwykłego akumulatora (niehermetycznego) to słaby pomysł.
Jak zacznie gazować, to można ładne bum sobie zrobić :mrgreen:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl