suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt cze 20, 2025 11:15 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr cze 10, 2015 9:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lip 10, 2009 9:56 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Koleczkowo
Silnik: 1,6 16V
Model: Long
Rok prod.: 1993
Witam,

Od czego są te przekaźniki:
Załącznik:
IMG_20150610_202720.jpg

Załącznik:
IMG_20150610_202806.jpg
?

Czy ten z zieloną wtyczką steruje pompą paliwa??? A drugi???

Mam taki problem w Longu 1,6 16V że od jakiegoś czasu mam jakby zanik mocy - szczególnie w niskim zakresie obrotów (czasami na zimnym na PB przez chwilę jakby nie palił na wszystkie tłoki). Myślałem że to zapłon ale podstawowe elementy sprawdzone (świece; kable; aparat) i wydaje się że jest ok. Obstawiałem też pompę paliwa ale na LPG jest podobnie więc na razie jej nie ruszam.

Podejrzane są mi te przekaźniki gdyż po jeździe ewidentnie są ciepłe i wydaje mi się, że trochę za bardzo (nawet przewody do nich dochodzące) - ale nie wiem czy mają coś wspólnego z tymi objawami. Czy ich nagrzewanie to norma?

Proszę o pomoc i porady (jutro podam kody błędów z kompa).


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Vitara Pickup 92; 1,6 8V; LPG; Snorkel ;Lift4",Kumho Tires 30"
Vitara Long 93 1,6 16V; LPG; Snorkel; Lift 4" ; 235/75/15

Opis Vitar: viewtopic.php?f=28&t=11871


Na górę
Post: czw cze 11, 2015 9:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lip 10, 2009 9:56 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Koleczkowo
Silnik: 1,6 16V
Model: Long
Rok prod.: 1993
Sprawdziłem błędy w kompie pokazało:
14--- Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód

Sprawdziłem faktycznie był kiepski styk przy czujniku temp (puścił lut na jednym z przewodów przy wtyczce).

Po naprawie zresetowałem kompa, pojeździłem z 20min i ponownie sprawdziłem kody błędów - o dziwo zero errorów :D, jazda też bezproblemowa, moc powróciła więc chyba usterka usunięta.

Potwierdzę jeszcze jutro po dłuższej jeździe.

Martwią mnie jednak dalej te przekaźniki, po jeździe były bardzo ciepłe - czy mógłby ktoś sprawdzić czy to nagrzewanie ich to norma?
Chciałbym się upewnić że nie mam gdzieś jakiegoś zwarcia w instalacji....

pozdrawiam

_________________
Vitara Pickup 92; 1,6 8V; LPG; Snorkel ;Lift4",Kumho Tires 30"
Vitara Long 93 1,6 16V; LPG; Snorkel; Lift 4" ; 235/75/15

Opis Vitar: viewtopic.php?f=28&t=11871


Na górę
Post: czw cze 11, 2015 10:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 30, 2013 4:58 pm
Posty: 143
ja już nie pamietam do czego są, wypnij je i zobacz co nie działa.... jeden jest napewno od pompy, a drugi może być od przeciwmgielnych tylnich ? jest jeszcze trzeci od kierunkowskazów, ja woże jeden na zapas, na wszelki wypadek

_________________
_______________________
JLX 1,6 8V 1991 rozpadl sie
XL7 2,7 24V 2003 2wd emerika


Na górę
Post: pt cze 12, 2015 6:53 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4486
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
andrzej_ao pisze:
Martwią mnie jednak dalej te przekaźniki, po jeździe były bardzo ciepłe - czy mógłby ktoś sprawdzić czy to nagrzewanie ich to norma?

Któryś z przekaźników jest cały czas załączony po przekręceniu kluczyka - więc może być ciepły.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz cze 14, 2015 4:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 02, 2014 7:48 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: J18A
Model: JLX
Rok prod.: 1992
Jeden jest od pompy paliwa a drugi to tzw. główny (MAIN).


Na górę
Post: ndz cze 14, 2015 10:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 10, 2015 8:04 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań/Złotniki
Silnik: 1.6 8v
Model: MetalTop 3D
Rok prod.: 1991
z różowymi przewodami zdaje się ze od pompy paliwa o ile jeździsz na gazie to mozesz zrobić dodatkowy wyłącznik dla pompy w zbiorniku ... o ile sterownik od gazu jej nie odcina pompa chłodzona jest paliwem i nie zaleca się jazdy na rezerwie PB mimo korzystania z LPG

jak jest słaby styk to tez moze się grzać spróbuj zdjąc obudowe przekaźnika i zobacz moze da się wyczyścić ..kontakt spray np


Na górę
Post: wt cze 16, 2015 12:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt lip 10, 2009 9:56 pm
Posty: 174
Lokalizacja: Koleczkowo
Silnik: 1,6 16V
Model: Long
Rok prod.: 1993
Tak chyba zrobię - dodatkowy wyłącznik do pompy (instalacja LPG jej nie wyłącza) - przynajmniej chociaż jeden z nich nie będzie niepotrzebnie oddawał ciepła :D

_________________
Vitara Pickup 92; 1,6 8V; LPG; Snorkel ;Lift4",Kumho Tires 30"
Vitara Long 93 1,6 16V; LPG; Snorkel; Lift 4" ; 235/75/15

Opis Vitar: viewtopic.php?f=28&t=11871


Na górę
Post: wt cze 16, 2015 9:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 10, 2015 8:04 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań/Złotniki
Silnik: 1.6 8v
Model: MetalTop 3D
Rok prod.: 1991
no to włącznik szeregowo w cewkę przekaźnika od pompy i po problemie (lepiej pod cewkę się wpiąć przełącznik dłużej pożyje ) :wink:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl