suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 11:00 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn gru 15, 2008 6:20 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
W związku z montażem windy chętnie bym zainwestował w większy alternator. Na dużym forum piotr_z stwierdził że pasuje od Hundaya Sonaty. Żeby znaleźć zamiennik trzeba wiedzieć jaki dokładnie jest oryginał. Z tego co wiem występują w Vitarach alternatory różnych producentów. Podobno są one zamienne?
Jakiś czas temu gdy wysiadło mi ładowanie kupiłem na alledrogo alternator. Mój ożył i jeszcze nie próbowałem go montować ale wziąłem go na wzór. Ma takie oznaczenia:
Obrazek
Wygląda tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Znalazłem fajny katalog alternatorów ( http://www.as-pl.com/filesLib/katalog_2008/26_REF.pdf ) na stronie http://www.as-pl.com/index_pl.php
ale nie mogę w nim znaleźć takiego od Vitary. Może mi ktoś pomoże :?: :wink:
Jak macie możliwość to spiszcie może oznaczenia ze swoich alternatorów. Może razem dobierzemy jakiś alternator. Mam nadzieję że nie tylko od Sonaty pasuje. Podejrzane są też osobowe Mitsubishi (po wyglądzie tych z allegro).

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt gru 16, 2008 9:20 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Na moim alternatorze są znaczki missubishi, a ten który jest na zdjęciach na 1 i 2 rzut oka przypomina mi ten który mam w toyocie corolli - tylko śruba do przykręcenia (+) u mnie jest z tyłu a nie z boku.
Kostka identyko jak w toyocie.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: wt gru 16, 2008 9:25 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Chalski pisze:
Na moim alternatorze są znaczki missubishi...

Byłbym zobowiażany za odczytanie oznaczenia. A 8V i 16V ma zamienne alternatory?

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt gru 16, 2008 10:05 am 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
jest fajny bosch chyba 70A w vitarce 1,6 santana bardzo odporny na błoto i zewnetrzne podejscie do szczotek i regulatora napiecia

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt gru 16, 2008 10:12 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
slaw pisze:
jest fajny bosch chyba 70A w vitarce 1,6 santana bardzo odporny na błoto i zewnetrzne podejscie do szczotek i regulatora napiecia

Czy jest zamienny? Czy pasuje bez zmiany kabli i mocowania? Poproszę o typ oznaczenia itp :wink: .

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt gru 16, 2008 9:59 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Dalej nie daje mi spokoju idea zmiany alternatora. Znalazłem firmę Bendiks i katalog on-line alternatorów. I dla Vitary wygląda to tak:
http://www.bendiks.lublin.pl/PL/index.p ... %20i%204WD
Generalnie zgadza się to z tym co pomierzyłem na moim zapasowym alternatorze, czyli
A=38 B=20 i C=66,5 oraz dziwne gniazdo okrągłe. Próbowałem natrafić na alternatory większe z takim samym mocowaniem i gniazdem.
Takiego dziwnego gniazda nie znalazłem w żadnym innym alternatorze :evil: .
Natomiast mocowanie o podobnych wymiarach znalazłem:
KIA:
http://www.bendiks.lublin.pl/PL/index.p ... silnik=1.8
http://www.bendiks.lublin.pl/PL/index.p ... ik=2.0i16V
http://www.bendiks.lublin.pl/PL/index.p ... silnik=2.0
Misiek Carisma:
http://www.bendiks.lublin.pl/PL/index.p ... =1.8%20GDi
http://www.bendiks.lublin.pl/PL/index.p ... =1.8GDi16V

Co myślicie? Da się to zmotać? L to chyba kontrloka ale co oznacza ten S? Gdzieś znalazłem że to sensor akumulatora. Ale jak to podłączyć?

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt gru 16, 2008 10:05 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
W temacie alternatorów - oprócz mocowań, trzeba jeszcze spojrzeć czy są samowzbudne, czy może trzeba jakąś diodkę/rezystor domotać, żeby podać prąd wzbudzenia ;) W niektórych samochodach (np. fiat) elementy wzbudzające są w ... układzie licznika, koło lampki ładowania :shock: Jak jest w Vitarze, to nie wiem ... jeszcze.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt gru 16, 2008 10:28 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
piotrk pisze:
W temacie alternatorów - oprócz mocowań, trzeba jeszcze spojrzeć czy są samowzbudne, czy może trzeba jakąś diodkę/rezystor domotać, żeby podać prąd wzbudzenia ;) W niektórych samochodach (np. fiat) elementy wzbudzające są w ... układzie licznika, koło lampki ładowania :shock: Jak jest w Vitarze, to nie wiem ... jeszcze.

Vitarowski ma w kostce złącze co ma oznaczenie IG (igniton) czyli może potrzebuje prądu :?: :roll: .

A co myślicie o tym z KIA Clarus:
http://moto.allegro.pl/item505713480_al ... us_ii.html
to chyba taki:
http://www.bendiks.lublin.pl/PL/index.p ... ik=2.0i16V

Wygląda że mocowanie by podeszło. Tylko co z tym S zrobić??

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt gru 16, 2008 10:33 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
S do plusa akumulatora zdaje się.
IG do plusa, ale po stacyjce (czyli plus po przekręceniu kluczyka)

Zresztą:
L (D+) - lampka alternatora-sygnał wejściowo/wyjściowy;
IG (R) - B+ po stacyjce;
S (A) - B+ z instalacji(sensor akumulatora);
Fr (DFM) - sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora(field report);
C - sygnał wejściowy nakazu obniżenia napięcia ładowania alternatora;
G - jak IG, w niektórych rozwiązaniach służy do wyłączenia alternatora;
W (P) - napięcie fazowe alternatora
D (drive) - sygnał wejściowy sterujący pracą wzmacniacza mocy (pseudoregulatora);
F (field) - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący bezpośrednio pracą cewki wirnika;
COM - sygnał wejściowy sterujący napięciem i pracą(funkcjami) regulatora napięcia;
SIG - sygnał wejściowy sterujący napięciem i wyłączaniem regulatora napięcia.

Źródło: http://www.bendiks.pl/index.php?action=68

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt gru 16, 2008 10:39 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
Masmo zamiast kombinowac sprawdz ile twój aku przyjmie pradu plus standartowe obiazenie

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt gru 16, 2008 10:52 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
piotrk pisze:
S do plusa akumulatora zdaje się.
IG do plusa, ale po stacyjce (czyli plus po przekręceniu kluczyka)

Zresztą:
L (D+) - lampka alternatora-sygnał wejściowo/wyjściowy;
IG (R) - B+ po stacyjce;
S (A) - B+ z instalacji(sensor akumulatora);
Fr (DFM) - sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora(field report);
C - sygnał wejściowy nakazu obniżenia napięcia ładowania alternatora;
G - jak IG, w niektórych rozwiązaniach służy do wyłączenia alternatora;
W (P) - napięcie fazowe alternatora
D (drive) - sygnał wejściowy sterujący pracą wzmacniacza mocy (pseudoregulatora);
F (field) - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący bezpośrednio pracą cewki wirnika;
COM - sygnał wejściowy sterujący napięciem i pracą(funkcjami) regulatora napięcia;
SIG - sygnał wejściowy sterujący napięciem i wyłączaniem regulatora napięcia.

Źródło: http://www.bendiks.pl/index.php?action=68


No to może przypolwać 100A z Sonaty III:
http://www.bendiks.lublin.pl/PL/index.p ... =2.0%2016V
Tylko co znaczy F (field) - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący bezpośrednio pracą cewki wirnika? Podłączyć do stacyjki??

Ten 80A z KIA powyżej miał tylko dwa złącza S i L więc byłby łatwiejszy, ale ten z Sonaty ma 20A więcej.

Chyba spróbuje zmotać ten:
http://moto.allegro.pl/item509082198_al ... lubli.html
Bosch, 90A i tylko S i L :wink:
To będzie chyba taki:
http://www.bendiks.lublin.pl/PL/index.p ... silnik=1.6

slaw pisze:
Masmo zamiast kombinowac sprawdz ile twój aku przyjmie pradu plus standartowe obiazenie


A wyciągarka to standartowe obciążenie?? Jeśli tak to potrzebuje alternatora 500A :wink: :lol:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt gru 16, 2008 11:20 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
nie jestem elektrykiem ale aternator pracuje zawsze wiec nie mozna brac obciazenia wyciagarki ktura pracuje tylko czasami wiec jak to zrobił Jacenty i ja miałem taki plan drugi alternator wzbudzany kiedy mamy na to ochote bardzej do mnie przemawia
no chyba ze kazesz sie zonie do kiosku na wyciagarce ciagac

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt gru 16, 2008 11:26 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
slaw pisze:
nie jestem elektrykiem ale aternator pracuje zawsze wiec nie mozna brac obciazenia wyciagarki ktura pracuje tylko czasami wiec jak to zrobił Jacenty i ja miałem taki plan drugi alternator wzbudzany kiedy mamy na to ochote bardzej do mnie przemawia
no chyba ze kazesz sie zonie do kiosku na wyciagarce ciagac


W moim plaskaczu jest alternator 130A i nie mam w nim wyciągarki. Po to jest regulator napięcia żeby ograniczyć prąd ładowania do takiego jaki akumulator przyjmie. Akumulator będzie też dużo większy niż seryjny. Kable też trzeba będzie dać grubsze. Jak motać to kompleksowo :wink: . A jeśli przećwiczę temat to może inni też skorzystają.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: wt gru 16, 2008 11:38 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Masmo pisze:
Tylko co znaczy F (field) - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący bezpośrednio pracą cewki wirnika? Podłączyć do stacyjki??

Może być tak, że potrzeba sygnału piłokształtnego. A może być też tak, że wystarczy tylko prąd przez rezystor podać. W Fiacie (Siena) z tego co widziałem było to po prostu napięcie i prąd brane z takiego układu, że dioda (nie wiem jaka) połączona była równolegle z kontrolką ładowania. Tam, z tego co pamiętam, starczył impuls, a później alternator już sam sobie radził. Naprawa nie tego dotyczyła, więc mogłem coś pomieszać.

Ja bym się nie pchał w taki wynalazek - im prostsze tym lepsze ;) mniej może się skopać.

Wg mnie jak ktoś potrzebuje, to lepiej jest dać jeden duży alternator - mniej motania, efekt podobny

EDIT:
PS: z tym sygnałem piłokształtnym na szczęście się nigdy nie spotkałem, ale ostatnio mi ktoś w robocie opowiadał o takim wynalazku .... więc jak to bzdura to proszę o korektę :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt gru 16, 2008 11:59 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
piotrk pisze:
Masmo pisze:
Tylko co znaczy F (field) - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący bezpośrednio pracą cewki wirnika? Podłączyć do stacyjki??

Może być tak, że potrzeba sygnału piłokształtnego. A może być też tak, że wystarczy tylko prąd przez rezystor podać. ....

Dobra przestraszyłeś mnie tym F :wink: :lol:
Kuiłem tego Boscha 90A od Carismy. Mam tylko S i L do zmotania :D .

A ten S to można podłaczyć pod Vitarowy IG ??

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl