suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 10:58 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr gru 17, 2008 12:22 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Masmo pisze:
Dobra przestraszyłeś mnie tym F :wink: :lol:
Kuiłem tego Boscha 90A od Carismy. Mam tylko S i L do zmotania :D .

A ten S to można podłaczyć pod Vitarowy IG ??
Fajny ten Bosch, i cena dobra :) Liczę na dalszą relację ;-)
Myślę, że można wstępnie tak podłączyć, przynajmniej będzie pewność, że się aku nie rozładuje przez noc. Choć nie wiem, czy jednak nie lepiej podłączyć się pod aku bezpośrednio i sprawdzić czy nie ma jakiegoś prądu po wyłączeniu wszystkiego. W końcu to sensor akumulatora, a napięcia w różnych punktach instalacji mogą się różnić.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr gru 17, 2008 12:40 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
piotrk pisze:
Masmo pisze:
Dobra przestraszyłeś mnie tym F :wink: :lol:
Kuiłem tego Boscha 90A od Carismy. Mam tylko S i L do zmotania :D .

A ten S to można podłaczyć pod Vitarowy IG ??
Fajny ten Bosch, i cena dobra :) Liczę na dalszą relację ;-)
Myślę, że można wstępnie tak podłączyć, przynajmniej będzie pewność, że się aku nie rozładuje przez noc. Choć nie wiem, czy jednak nie lepiej podłączyć się pod aku bezpośrednio i sprawdzić czy nie ma jakiegoś prądu po wyłączeniu wszystkiego. W końcu to sensor akumulatora, a napięcia w różnych punktach instalacji mogą się różnić.


A ja liczę na dalszą pomoc. :D
Będę relacjonaował co i jak. Mam szukać prądu na tym grubym + od alternatora, tak???

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: śr gru 17, 2008 12:44 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Chodziło mi o to, że jak podłączysz ten S do aku bezpośrednio, to żeby sprawdzić amperomierzem, czy po wyłączeniu wszystkiego, wyjęciu kluczyka itd nie płynie tam jakiś prąd, bo jeśli płynie, to rozładowywać aku będzie.
Zresztą sprawdził bym po takiej operacji, czy nie ma jakiś prądów w ogóle przy wyłączonym wszystkim (na zaciskach aku). No i dodatkowo napięcie ładowania w pełnym zakresie obrotów ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr gru 17, 2008 9:21 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Witam.
Ja zgodze się z Slawem.Zajechałem już 2 orginalne alternatory 50 i chyba 55A.Zamieniłem je na ten od hiszpana 70A Boscha i po wymanie łożysk i szcotkotrzymacza problemu znikły a dodam że alternator śmiga juz ponad 1,5 roku w błocie.Poztym wymiana szczotkotrzymacza w Boscha jest nieporównywalna z 50 czy 55 gdzie trzeba rozpławiać cały alternator. a w boschu odkręcić tylko tylna plastikową obudowę.
Masmo jak juz kupiłeś wiekszy to pomyśl by przenieśc go wyżej.
Ja przymierzam sie do windy(zakup do 10 stycznia).Zmieniłem aku na 75AH.Mam założone 7 datkowych halogenów H3 55W .Do tego złozyłem wolomierz w miejsce zegarka by miec wglad na ładowanie i jestem zdania że 70 A wystarcza.Ale wiadomo im wiekszy tym lepszy .Zobaczymy jak bedzie z Windą.
Masmo daj znac o jakiej windzie myslisz bo ja zamierzam włożyc Escape 13000.Mozesz na priva by nie kasztanic tematu
Pozdrawiam

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: czw gru 18, 2008 8:51 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
OKU pisze:
Masmo daj znac o jakiej windzie myslisz bo ja zamierzam włożyc Escape 13000.Mozesz na priva by nie kasztanic tematu
Pozdrawiam

viewtopic.php?f=19&t=1251&st=0&sk=t&sd=a&start=105
:mrgreen:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pt gru 19, 2008 9:18 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Kombinujesz Masmo, ojjj Kombinujesz :)

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pt gru 19, 2008 11:16 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
Kombinujesz Masmo, ojjj Kombinujesz :)

O to chyba w tej zabawie chodzi :wink: :lol: .

A dodatkowe 40A prądu alternatora może istotnie zmienić długość zabawy wyciągarką. Przy seryjnym alternatorze nawet praca wyciągrki bez obciążenie powoduje istotne wyczerpywanie akumulatora (80-50=30A). Te 90A natomiast powinny równoważyć pobór prądu przez wyciagarkę bez obciążenia i szybciej podładowywać wyczerpany akumulator, że o choince światełek nie wspomnę....

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: sob gru 20, 2008 12:34 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Tak, ale jest jeszcze kwestia, że każde jakieś przeróbki chałupnicze powodują zwiększoną awaryjność...I możesz z garażu później nie wyjść 8)

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: ndz gru 21, 2008 12:53 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
Tak, ale jest jeszcze kwestia, że każde jakieś przeróbki chałupnicze powodują zwiększoną awaryjność...I możesz z garażu później nie wyjść 8)

Mam wrażenie nie doczytałeś istoty moich zamierzeń. Zgodnie z tym katalogiem kóry cytuje mocowanie ma być identyczne a do podłącznia jest tylko jeden dodatkowy styk.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pn gru 22, 2008 12:11 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Tak, ale ktoś to policzył dla takiego alternatora... Nie wiem - w sumie racja - trzeba próbować :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pn gru 22, 2008 12:15 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
kosciej pisze:
Tak, ale ktoś to policzył dla takiego alternatora... Nie wiem - w sumie racja - trzeba próbować :mrgreen: :mrgreen:
Zawsze można przecież przeliczyć na nowo :mrgreen: samochody też projektują ludzie ... a do tego muszą się liczyć z kosztami - co często skutkuje zastosowaniem tańszego a nie lepszego rozwiązania (choćby przedni most - też był liczony i projektowany, a jakoś nikt nie krzyczy, że jest super fantastyczny i lepiej nic nie zmieniać :lol:)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn gru 22, 2008 12:23 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
kosciej pisze:
Tak, ale ktoś to policzył dla takiego alternatora...

Jednak w tych wyliczeniach nie było wyciągarki :wink: .
Każda zmiana w aucie pociąga kolejne zmiany właśnie dlatego że ktoś jej nie liczył :wink: Zabawy z TDI już mnie tego nauczyły. Uważam że montując wyciągarkę warto mieć większy alternator. Sam jestem mocno ciekaw jak to będzie hulać.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: śr sty 07, 2009 7:18 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt gru 19, 2008 7:42 pm
Posty: 28
Założyłem juz altek od Carismy GDI. I podpowiem tak to wzbudzenie spokojnie mozna podpiąć pod Vitarowskie IG wszystko chula i jest super ;) A co do mocowan dolne (te widełki) musiałem jedną z 1,5 mm spiłować i odkrecic ten orginalny napinacz vitarowski bo sie nie miescil alternator.Poki co jest bez gornego napoinacza(bo poprostu nie trzeba ;p) ale z czasem dorobie jakies trzymanie zeby zakrecic go u gory.Pasek wszedl na wcisk i jest napietny poniewaz alternator opiera sie o pompe wody. Sorki ze pisze tak chaotycznie ;p

_________________
Vitara 1.6 8v 1991r , sztywny most :)


Na górę
Post: śr sty 07, 2009 7:31 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
konefka pisze:
Założyłem juz altek od Carismy GDI. I podpowiem tak to wzbudzenie spokojnie mozna podpiąć pod Vitarowskie IG wszystko chula i jest super ;) A co do mocowan dolne (te widełki) musiałem jedną z 1,5 mm spiłować i odkrecic ten orginalny napinacz vitarowski bo sie nie miescil alternator.Poki co jest bez gornego napoinacza(bo poprostu nie trzeba ;p) ale z czasem dorobie jakies trzymanie zeby zakrecic go u gory.Pasek wszedl na wcisk i jest napietny poniewaz alternator opiera sie o pompe wody. Sorki ze pisze tak chaotycznie ;p

:shock: No proszę ja główkuje a koledzy działają :wink: :D .
Jak możesz daj jakieś fotki. Do mnie przyjechał alternator, ale jeszcze nie przymierzałem jak to podejdzie. Zmartwiłeś mnie trochę tym napinaczem. Sam zauważyłem że ucho jest trochę inaczej.
Może główny motacz mojej Suczki coś poradzi. :mrgreen: :?:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: czw sty 08, 2009 4:52 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt gru 19, 2008 7:42 pm
Posty: 28
Dzis powinienem wrzucic jakies fotki 8)

_________________
Vitara 1.6 8v 1991r , sztywny most :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl