suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
Alternatory. Typy, firmy, zamienniki http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=1455 |
Strona 1 z 6 |
Autor: | Masmo [ pn gru 15, 2008 6:20 pm ] |
Tytuł: | Alternatory. Typy, firmy, zamienniki |
W związku z montażem windy chętnie bym zainwestował w większy alternator. Na dużym forum piotr_z stwierdził że pasuje od Hundaya Sonaty. Żeby znaleźć zamiennik trzeba wiedzieć jaki dokładnie jest oryginał. Z tego co wiem występują w Vitarach alternatory różnych producentów. Podobno są one zamienne? Jakiś czas temu gdy wysiadło mi ładowanie kupiłem na alledrogo alternator. Mój ożył i jeszcze nie próbowałem go montować ale wziąłem go na wzór. Ma takie oznaczenia: Wygląda tak: Znalazłem fajny katalog alternatorów ( http://www.as-pl.com/filesLib/katalog_2008/26_REF.pdf ) na stronie http://www.as-pl.com/index_pl.php ale nie mogę w nim znaleźć takiego od Vitary. Może mi ktoś pomoże Jak macie możliwość to spiszcie może oznaczenia ze swoich alternatorów. Może razem dobierzemy jakiś alternator. Mam nadzieję że nie tylko od Sonaty pasuje. Podejrzane są też osobowe Mitsubishi (po wyglądzie tych z allegro). |
Autor: | Chalski [ wt gru 16, 2008 9:20 am ] |
Tytuł: | Re: Alternatory. Typy, firmy, zamienniki |
Na moim alternatorze są znaczki missubishi, a ten który jest na zdjęciach na 1 i 2 rzut oka przypomina mi ten który mam w toyocie corolli - tylko śruba do przykręcenia (+) u mnie jest z tyłu a nie z boku. Kostka identyko jak w toyocie. |
Autor: | Masmo [ wt gru 16, 2008 9:25 am ] |
Tytuł: | Re: Alternatory. Typy, firmy, zamienniki |
Chalski pisze: Na moim alternatorze są znaczki missubishi... Byłbym zobowiażany za odczytanie oznaczenia. A 8V i 16V ma zamienne alternatory? |
Autor: | slaw [ wt gru 16, 2008 10:05 am ] |
Tytuł: | Re: Alternatory. Typy, firmy, zamienniki |
jest fajny bosch chyba 70A w vitarce 1,6 santana bardzo odporny na błoto i zewnetrzne podejscie do szczotek i regulatora napiecia |
Autor: | Masmo [ wt gru 16, 2008 10:12 am ] |
Tytuł: | Re: Alternatory. Typy, firmy, zamienniki |
slaw pisze: jest fajny bosch chyba 70A w vitarce 1,6 santana bardzo odporny na błoto i zewnetrzne podejscie do szczotek i regulatora napiecia Czy jest zamienny? Czy pasuje bez zmiany kabli i mocowania? Poproszę o typ oznaczenia itp . |
Autor: | Masmo [ wt gru 16, 2008 9:59 pm ] |
Tytuł: | Re: Alternatory. Typy, firmy, zamienniki |
Dalej nie daje mi spokoju idea zmiany alternatora. Znalazłem firmę Bendiks i katalog on-line alternatorów. I dla Vitary wygląda to tak: http://www.bendiks.lublin.pl/PL/index.p ... %20i%204WD Generalnie zgadza się to z tym co pomierzyłem na moim zapasowym alternatorze, czyli A=38 B=20 i C=66,5 oraz dziwne gniazdo okrągłe. Próbowałem natrafić na alternatory większe z takim samym mocowaniem i gniazdem. Takiego dziwnego gniazda nie znalazłem w żadnym innym alternatorze . Natomiast mocowanie o podobnych wymiarach znalazłem: KIA: http://www.bendiks.lublin.pl/PL/index.p ... silnik=1.8 http://www.bendiks.lublin.pl/PL/index.p ... ik=2.0i16V http://www.bendiks.lublin.pl/PL/index.p ... silnik=2.0 Misiek Carisma: http://www.bendiks.lublin.pl/PL/index.p ... =1.8%20GDi http://www.bendiks.lublin.pl/PL/index.p ... =1.8GDi16V Co myślicie? Da się to zmotać? L to chyba kontrloka ale co oznacza ten S? Gdzieś znalazłem że to sensor akumulatora. Ale jak to podłączyć? |
Autor: | piotrk [ wt gru 16, 2008 10:05 pm ] |
Tytuł: | Re: Alternatory. Typy, firmy, zamienniki |
W temacie alternatorów - oprócz mocowań, trzeba jeszcze spojrzeć czy są samowzbudne, czy może trzeba jakąś diodkę/rezystor domotać, żeby podać prąd wzbudzenia W niektórych samochodach (np. fiat) elementy wzbudzające są w ... układzie licznika, koło lampki ładowania Jak jest w Vitarze, to nie wiem ... jeszcze. |
Autor: | Masmo [ wt gru 16, 2008 10:28 pm ] |
Tytuł: | Re: Alternatory. Typy, firmy, zamienniki |
piotrk pisze: W temacie alternatorów - oprócz mocowań, trzeba jeszcze spojrzeć czy są samowzbudne, czy może trzeba jakąś diodkę/rezystor domotać, żeby podać prąd wzbudzenia W niektórych samochodach (np. fiat) elementy wzbudzające są w ... układzie licznika, koło lampki ładowania Jak jest w Vitarze, to nie wiem ... jeszcze. Vitarowski ma w kostce złącze co ma oznaczenie IG (igniton) czyli może potrzebuje prądu . A co myślicie o tym z KIA Clarus: http://moto.allegro.pl/item505713480_al ... us_ii.html to chyba taki: http://www.bendiks.lublin.pl/PL/index.p ... ik=2.0i16V Wygląda że mocowanie by podeszło. Tylko co z tym S zrobić?? |
Autor: | piotrk [ wt gru 16, 2008 10:33 pm ] |
Tytuł: | Re: Alternatory. Typy, firmy, zamienniki |
S do plusa akumulatora zdaje się. IG do plusa, ale po stacyjce (czyli plus po przekręceniu kluczyka) Zresztą: L (D+) - lampka alternatora-sygnał wejściowo/wyjściowy; IG (R) - B+ po stacyjce; S (A) - B+ z instalacji(sensor akumulatora); Fr (DFM) - sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora(field report); C - sygnał wejściowy nakazu obniżenia napięcia ładowania alternatora; G - jak IG, w niektórych rozwiązaniach służy do wyłączenia alternatora; W (P) - napięcie fazowe alternatora D (drive) - sygnał wejściowy sterujący pracą wzmacniacza mocy (pseudoregulatora); F (field) - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący bezpośrednio pracą cewki wirnika; COM - sygnał wejściowy sterujący napięciem i pracą(funkcjami) regulatora napięcia; SIG - sygnał wejściowy sterujący napięciem i wyłączaniem regulatora napięcia. Źródło: http://www.bendiks.pl/index.php?action=68 |
Autor: | slaw [ wt gru 16, 2008 10:39 pm ] |
Tytuł: | Re: Alternatory. Typy, firmy, zamienniki |
Masmo zamiast kombinowac sprawdz ile twój aku przyjmie pradu plus standartowe obiazenie |
Autor: | Masmo [ wt gru 16, 2008 10:52 pm ] |
Tytuł: | Re: Alternatory. Typy, firmy, zamienniki |
piotrk pisze: S do plusa akumulatora zdaje się. IG do plusa, ale po stacyjce (czyli plus po przekręceniu kluczyka) Zresztą: L (D+) - lampka alternatora-sygnał wejściowo/wyjściowy; IG (R) - B+ po stacyjce; S (A) - B+ z instalacji(sensor akumulatora); Fr (DFM) - sygnał wyjściowy informujący o obciążeniu alternatora(field report); C - sygnał wejściowy nakazu obniżenia napięcia ładowania alternatora; G - jak IG, w niektórych rozwiązaniach służy do wyłączenia alternatora; W (P) - napięcie fazowe alternatora D (drive) - sygnał wejściowy sterujący pracą wzmacniacza mocy (pseudoregulatora); F (field) - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący bezpośrednio pracą cewki wirnika; COM - sygnał wejściowy sterujący napięciem i pracą(funkcjami) regulatora napięcia; SIG - sygnał wejściowy sterujący napięciem i wyłączaniem regulatora napięcia. Źródło: http://www.bendiks.pl/index.php?action=68 No to może przypolwać 100A z Sonaty III: http://www.bendiks.lublin.pl/PL/index.p ... =2.0%2016V Tylko co znaczy F (field) - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący bezpośrednio pracą cewki wirnika? Podłączyć do stacyjki?? Ten 80A z KIA powyżej miał tylko dwa złącza S i L więc byłby łatwiejszy, ale ten z Sonaty ma 20A więcej. Chyba spróbuje zmotać ten: http://moto.allegro.pl/item509082198_al ... lubli.html Bosch, 90A i tylko S i L To będzie chyba taki: http://www.bendiks.lublin.pl/PL/index.p ... silnik=1.6 slaw pisze: Masmo zamiast kombinowac sprawdz ile twój aku przyjmie pradu plus standartowe obiazenie A wyciągarka to standartowe obciążenie?? Jeśli tak to potrzebuje alternatora 500A |
Autor: | slaw [ wt gru 16, 2008 11:20 pm ] |
Tytuł: | Re: Alternatory. Typy, firmy, zamienniki |
nie jestem elektrykiem ale aternator pracuje zawsze wiec nie mozna brac obciazenia wyciagarki ktura pracuje tylko czasami wiec jak to zrobił Jacenty i ja miałem taki plan drugi alternator wzbudzany kiedy mamy na to ochote bardzej do mnie przemawia no chyba ze kazesz sie zonie do kiosku na wyciagarce ciagac |
Autor: | Masmo [ wt gru 16, 2008 11:26 pm ] |
Tytuł: | Re: Alternatory. Typy, firmy, zamienniki |
slaw pisze: nie jestem elektrykiem ale aternator pracuje zawsze wiec nie mozna brac obciazenia wyciagarki ktura pracuje tylko czasami wiec jak to zrobił Jacenty i ja miałem taki plan drugi alternator wzbudzany kiedy mamy na to ochote bardzej do mnie przemawia no chyba ze kazesz sie zonie do kiosku na wyciagarce ciagac W moim plaskaczu jest alternator 130A i nie mam w nim wyciągarki. Po to jest regulator napięcia żeby ograniczyć prąd ładowania do takiego jaki akumulator przyjmie. Akumulator będzie też dużo większy niż seryjny. Kable też trzeba będzie dać grubsze. Jak motać to kompleksowo . A jeśli przećwiczę temat to może inni też skorzystają. |
Autor: | piotrk [ wt gru 16, 2008 11:38 pm ] |
Tytuł: | Re: Alternatory. Typy, firmy, zamienniki |
Masmo pisze: Tylko co znaczy F (field) - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący bezpośrednio pracą cewki wirnika? Podłączyć do stacyjki?? Może być tak, że potrzeba sygnału piłokształtnego. A może być też tak, że wystarczy tylko prąd przez rezystor podać. W Fiacie (Siena) z tego co widziałem było to po prostu napięcie i prąd brane z takiego układu, że dioda (nie wiem jaka) połączona była równolegle z kontrolką ładowania. Tam, z tego co pamiętam, starczył impuls, a później alternator już sam sobie radził. Naprawa nie tego dotyczyła, więc mogłem coś pomieszać. Ja bym się nie pchał w taki wynalazek - im prostsze tym lepsze mniej może się skopać. Wg mnie jak ktoś potrzebuje, to lepiej jest dać jeden duży alternator - mniej motania, efekt podobny EDIT: PS: z tym sygnałem piłokształtnym na szczęście się nigdy nie spotkałem, ale ostatnio mi ktoś w robocie opowiadał o takim wynalazku .... więc jak to bzdura to proszę o korektę |
Autor: | Masmo [ wt gru 16, 2008 11:59 pm ] |
Tytuł: | Re: Alternatory. Typy, firmy, zamienniki |
piotrk pisze: Masmo pisze: Tylko co znaczy F (field) - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący bezpośrednio pracą cewki wirnika? Podłączyć do stacyjki?? Może być tak, że potrzeba sygnału piłokształtnego. A może być też tak, że wystarczy tylko prąd przez rezystor podać. .... Dobra przestraszyłeś mnie tym F Kuiłem tego Boscha 90A od Carismy. Mam tylko S i L do zmotania . A ten S to można podłaczyć pod Vitarowy IG ?? |
Strona 1 z 6 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |