suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw kwie 25, 2024 1:43 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sty 13, 2009 8:02 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn sty 12, 2009 9:32 pm
Posty: 2
Lokalizacja: Opolskie
Witam. Mam problem z podłaczeniem obrotomierza, mam Vitare z silnikiem 1.9TD silnik jak w peuegotach, wczesniej był silnik 1.6 benzyna i została z niego instalacja elektryczna. Teraz chciałem podłaczyc obrotomierz ale zabardzo niewiem jak sie za to zabrac bo niewiem czy ma byc podłaczony do czujnika połozenia wału czy gdzes w inne miejsc, moze ma ktos taka vitarke to pomoze...


Na górę
Post: wt sty 13, 2009 10:11 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
Barti pisze:
Witam. Mam problem z podłaczeniem obrotomierza, mam Vitare z silnikiem 1.9TD silnik jak w peuegotach, wczesniej był silnik 1.6 benzyna i została z niego instalacja elektryczna. Teraz chciałem podłaczyc obrotomierz ale zabardzo niewiem jak sie za to zabrac bo niewiem czy ma byc podłaczony do czujnika połozenia wału czy gdzes w inne miejsc, moze ma ktos taka vitarke to pomoze...



jesli ma czujnik połozenia wału to chyba tylko tam

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt sty 13, 2009 11:22 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
Barti pisze:
Witam. Mam problem z podłaczeniem obrotomierza, mam Vitare z silnikiem 1.9TD silnik jak w peuegotach, wczesniej był silnik 1.6 benzyna i została z niego instalacja elektryczna. Teraz chciałem podłaczyc obrotomierz ale zabardzo niewiem jak sie za to zabrac bo niewiem czy ma byc podłaczony do czujnika połozenia wału czy gdzes w inne miejsc, moze ma ktos taka vitarke to pomoze...

W dieslach często jest na alternatorze.

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: śr sty 14, 2009 6:30 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn sty 12, 2009 9:32 pm
Posty: 2
Lokalizacja: Opolskie
Od czujnika jest wtyczka z trzema kablami i niewiem jak to podłaczyc do obrotomierza moze ma ktos jakis schemat do vitary 1.6 zebym zobaczył które przewody ida do obrotomierza w liczniku


Na górę
Post: ndz sty 31, 2016 6:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 22, 2010 11:42 pm
Posty: 340
Lokalizacja: Kozy
Odgrzeje trochę temat

Mam podobny problem
vitara 1.6 8v została wiązka (niekompletna :) )
Silnik 1.9 td vw alternator vw z wyjściem na obrotomierz (sterowanie zmiennym napięciem).
Jak to spiąć z instalacją 1.6?
Są jakieś przeliczniki napięcia na impulsy
Może jakiś czujnik obrotów wału bądz wałka rozrządu?
Albo wymiana zegarów na takie z diesla ?


Ma ktoś jakiś pomysł ?


Na górę
Post: sob kwie 11, 2020 3:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz mar 12, 2017 5:28 pm
Posty: 113
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 1.8T 180Hp 4"
Model: Cabrio
Rok prod.: 1991
Nikt nie rozwiązał tego problemu?


Na górę
Post: pn kwie 13, 2020 1:01 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 10, 2017 12:38 pm
Posty: 872
Lokalizacja: Piotrków Kujawski
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JX
Rok prod.: 1999
To zdaje się ogólnie czarna magia: ja mam org. 1.6 8V i od 3 lat nie mogę ogarnąć tego dziadostwa żeby obrotomierz zaczął działać.
Już nawet drugie zegary kupiłem bo myślałem że walnięty jest elektronicznie obrotomierz. A gdzie tam. Jak nie działało tak nie działa i nikt nie potrafi powiedzieć gdzie leży przyczyna :evil:

_________________
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=18498


Na górę
Post: wt kwie 14, 2020 9:31 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
To nie jest czarna magia.
Po prostu musi być obrotomierz do diesla (czyli taki, który akceptuje sygnał z alternatora).
Podobny problem występuje np po przeszczepie baleno do samuraia - trzeba przerabiać oryginalny obrotomierz, aby akceptował sygnał z komputera a nie z cewki.

Pomijam tu niuans związany z przełożeniem wał/alternator, który spowodowałby fałszowanie odczytów, nawet jakby obrotomierz "benzynowy" łykał sygnał z alternatora.


Na górę
Post: wt kwie 14, 2020 11:15 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lut 24, 2019 9:33 am
Posty: 172
Silnik: 2.0 TD
Model: Vitara I Long
Rok prod.: 1997
Daj zewnętrzny obrotomierz i będzie ok :)


Na górę
Post: ndz kwie 19, 2020 9:26 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 22, 2010 11:42 pm
Posty: 340
Lokalizacja: Kozy
W v1.6 sygnał do obrotomierza idzie z komputera.
Tylko w gażnikowej szedł bezpośrednio z cewki zapłonowej.


Na górę
Post: ndz kwie 19, 2020 3:14 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
abuk pisze:
W v1.6 sygnał do obrotomierza idzie z komputera.
Tylko w gażnikowej szedł bezpośrednio z cewki zapłonowej.

A co to wnosi do tematu?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl