suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 3:36 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr sty 20, 2016 9:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 22, 2010 11:42 pm
Posty: 340
Lokalizacja: Kozy
Witam
Potrzebuje informacji na temat przekaźnika świec żarowych
PSA 9639912580
http://olx.pl/oferta/przekaznik-swiec-z ... 58kXP.html

Użyłem go w moim silniku 1.9 td vw i problem wygląda następująco
po zapłonie załącza się przekaźnik. gdy zakręcę rozrusznikiem przekaźnik się rozwiera i to jest naturalny objaw.
Problem w tym że nie działa czasówka i cały czas grzeje.
Dodam że przekaźnik jest nowy i oryginalny.
Wyczytałem gdzieś że ważne jest czy świece są podłączone szeregowo czy równolegle.
Czy to może być to ?
Jak podłączone są świec w silnik PSA w vitarze ?


Na górę
Post: czw sty 21, 2016 12:30 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
A jak byś chciał połączyć szeregowo świece żarowe?

poczytaj sobie
http://citroen.org.pl/forum/viewtopic.php?t=1371


Na górę
Post: czw sty 21, 2016 6:21 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 22, 2010 11:42 pm
Posty: 340
Lokalizacja: Kozy
Patrol ma szeregowo 3 świece które dogrzewają po odpaleniu silnika i nie wiem czy citroen albo peugeot nie miał tak samo np .


Na górę
Post: pt sty 22, 2016 9:20 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
abuk pisze:
Patrol ma szeregowo 3 świece które dogrzewają po odpaleniu silnika i nie wiem czy citroen albo peugeot nie miał tak samo np .


Ale jak chcesz świece żarowe połączyć szeregowo, trzeba by głowice izolować od masy, dodatkowo na każdy cylinder pojedyńcza głowica.


Na górę
Post: pt sty 22, 2016 9:48 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 10, 2011 1:44 pm
Posty: 407
Lokalizacja: Węgrów
Otóż to, typowych świec nie da się połączyć szeregowo.
Świece do połączenia szeregowego mają inną konstrukcję - oba końce grzałki są izolowane od masy i mają styki wyprowadzone na zewnątrz, najczęściej przedzielone porcelanowym izolatorem, żeby niechcący nie popełnić błędu.

_________________
SJ416


Na górę
Post: pt sty 22, 2016 8:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 22, 2010 11:42 pm
Posty: 340
Lokalizacja: Kozy
No tak
Dla wyjaśnienia
Przekaźnik świec PSA nie ma czasówki, grzeje świece aż te uzyskają pewną temperaturę a co za tym idzie odpowiedni opór i wtedy rozłącza (przy wyższej temp. rośnie opór :) ). Niestety nie współgra to ze świecami vw i dlatego się nie wyłącza.
Spróbuje wkręcić świece z PSA ale nie wiem czy spasują mi do silnika :)
Dzięki Bolus za link, sporo mi pomógł.


Na górę
Post: pt sty 22, 2016 8:23 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Nie rób takiej rzeźby, nie taniej przekaźnik od VW?

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: pt sty 22, 2016 10:05 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 22, 2010 11:42 pm
Posty: 340
Lokalizacja: Kozy
na pewno taniej tylko przekaźnik vw ma sterowanie z czujnika temp. i jest niehermetyczny i nie ma jak go zamontować bo nie występują do niego podstawki a same powkładane konektory do mnie nie przemawiają choć nie mówię nie jeśli plany niewypalą :)


Na górę
Post: ndz sty 24, 2016 12:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 22, 2010 11:42 pm
Posty: 340
Lokalizacja: Kozy
ok
Świece z peugeot-a nie pasują.
Wie ktoś może z czego podpasować przekaźnik świec żarowych ?
Potrzebuje przekaźnika, który po włączeniu stacyjki będzie grzał świece np. 15 sec a potem się wyłączy i załączy się dopiero po ponownym zgaszeni i włączeniu stacyjki. Przekażnik nie może to robić po oporze tak jak to robią przekaźniki peugeat-a.


Na górę
Post: ndz sty 24, 2016 9:47 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Ja bym szedł w fabryczny jednak. Jak się boisz zalania to możnaby go upchnąć w puszkę hermetyczną czy zasilikonować. Czy problem jest z tym czujnikiem temperatury?

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 40 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl