suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 9:48 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw sty 28, 2016 8:28 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 17, 2015 3:34 pm
Posty: 71
Lokalizacja: GST
Model: XL7
Mam problem ze swoim XL7 2.0 TD/HDi (jak kto woli). Jakiś miesiąc temu auto nie odpaliło mi pod sklepem. Zapłon włączony, ale w ogóle nie zakręcił rozrusznikiem. Odpalił za to na lince od razu. Dojechałem do domu i auto normalnie paliło z kluczyka. Diagnoza - elektromagnes w rozruszniku. Rozrusznik wyjąłem, elektromagnes wymieniłem...
Pojeździłem jakieś 4-5 tygodni i dzisiaj taka sama sytuacja. Dojechałem do sklepu, postało jakieś 20-30min, wracam i nie pali. W ogóle nie kręci rozrusznik (zapłon załącza)... Linka, holowanie, pali od razu. Na próbę od razu gaszę auto, próbuję zapalić i nic... Dalej nie pali... Linka, holowanie, pali od strzała... Dojeżdżam do domu (jakieś 3 km), gaszę silnik, odpalam i auto normalnie pali z kluczyka... Postało dobre 40min, wsiadam i znowu nie pali... Po kolejnej godzinie zapala z kluczyka kilka razy z rzędu... :shock:
Zgłupiałem kompletnie, dzwoniłem do elektryka ale stwierdził, że jak zapala to on nie jest w stanie nic zrobić... Chyba, że trafię do niego jak akurat nie zapali...
Ktoś spotkał się z czymś takim...? Co to może byc...? Stacyjka, immobilizer, może jeszcze coś innego...? Poratujcie dobrą rada bo teraz to mam stracha gdziekolwiek pojechać...


Na górę
Post: czw sty 28, 2016 9:16 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Robiłeś może rozrzad przed tymi checami? Albo odpalales z linki?

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: czw sty 28, 2016 9:54 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 20, 2015 7:59 am
Posty: 70
Lokalizacja: Norkownia
Silnik: 2.0HDI RHW
Model: XL7
Rok prod.: 2005
miałem ten sam patent. Przyczyna byl olej ktory wyciekal z tego plastikowego kolektora i sobie kapal na rozrusznik. Brak styku miedzy rozrusznikiem a przewodem. Oczyscilem to miejsce i zaczelo dzialac jak nalezy. Sprawdz u siebie.


Na górę
Post: czw sty 28, 2016 11:05 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 17, 2015 3:34 pm
Posty: 71
Lokalizacja: GST
Model: XL7
Rozrząd nie ruszany (czeka mnie wymiana za jakieś 10000km).
Rozrusznik ja wyciągałem to faktycznie był mokry od oleju... Jutro sprawdzę jak to wygląda. Najgorsze jest to dojście do rozrusznika... :roll:


Na górę
Post: sob sty 30, 2016 3:48 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 20, 2015 7:59 am
Posty: 70
Lokalizacja: Norkownia
Silnik: 2.0HDI RHW
Model: XL7
Rok prod.: 2005
Jak tam sytuacja :?:


Na górę
Post: sob sty 30, 2016 5:32 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 17, 2015 3:34 pm
Posty: 71
Lokalizacja: GST
Model: XL7
Auto było u dwóch elektryków (oczywiście tylko na "konsultacji"). Rozrusznik delikatnie mokry od oleju. Elektryk stwierdził, że przy takiej ilości oleju nie ma żeby coś nie łączyło...
Teraz mam 2 zalecenia... Wożę w bagażniku kawał pręta żeby w razie potrzeby obstukać gada... Zalecono mi również (obaj elektrycy) wyprowadzenie przewodu gdzieś wysoko pod maskę, żeby w razie jak znowu nie odpali żarówką sprawdzić czy dochodzi napięcie w czasie przekręcenia kluczyka... Zastanawiam się też czy nie można za pomocą tak wyprowadzonego przewodu podać napięcie prosto z akumulatora...? Niestety elektrykiem nie jestem, nawet amatorem... ;)
Generalnie stawiają na wieszający się rozrusznik (jednak wątpliwe, szczotki ok, elektromagnes nowy), przekaźnik lub stacyjkę...
Póki co to od czwartku samochód odpala bez problemów :roll:


Na górę
Post: sob sty 30, 2016 9:34 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr maja 20, 2015 7:59 am
Posty: 70
Lokalizacja: Norkownia
Silnik: 2.0HDI RHW
Model: XL7
Rok prod.: 2005
Napisales o przekaniku... Mialem z nim problem tyle ze w hondzie accord. Zimne luty i tez odpalal kiedy chcial. Przelutowanie pomoglo. Moze warto sprawdzic czy da sie to poprawic w suzuki.


Na górę
Post: pn lut 01, 2016 10:00 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt wrz 12, 2014 11:02 am
Posty: 142
Lokalizacja: Piastow
a może czujnik w pompie - tam jest taki na zasadzie elektromagnesu czy coś - u mnie spalił się i taki objaw miałem

_________________
Suza Grand Vitara 2.0 HDI 2003


Na górę
Post: śr lut 24, 2016 12:18 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 17, 2015 3:34 pm
Posty: 71
Lokalizacja: GST
Model: XL7
Napiszę tak dla potomnych. Winowajcą całej sytuacji był luźny przewód dający sygnał na elektromagnes. Zacisnąłem końcówkę kombinerkami, umyłem porządnie benzyną i od tego czasu śmiga aż miło :D


Na górę
Post: śr lut 24, 2016 12:28 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Na benzynie lepiej śmiga :wink: :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl