suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 9:05 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: POMOCY
Post: ndz kwie 03, 2016 8:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr gru 03, 2014 5:19 pm
Posty: 174
Lokalizacja: POZNAŃ
witam

mam problem. przeczytałem wszystkie mozliwe posty zwiazane z moim problemem i nic.

objawy motor 2,0 16v objawy - co jakis czas auto nie jedzie w przedziale obrotów od 1000 do 3000 obrotów dalej idzie.
cewki pozamieniane z 2 innych aut i nic fajki uzdrowione forumowym patentem( koszulki) i nic. czasami tawet sobie stzreli jakby na 1 gar nie paliła.

ale najdziwniejsze to to ze po takiej niemocy wyłączysz zapłon i po odpaalniu wszystko ok. zaówazyłem ze przy dwóch kostkach przy cewkach na niektórych kabelkach brak ptuliny..../ pzryczyna?
myslałem jeszce o kompie gdyz kiedys był zalany i reanimowany?

ale to było ltem zeszłego roku:) brak mi juz pomysłów. :(

_________________
VITARA 2.0 16V. LIFT 4 RDZIKONE LACZKI 245/75/16. CUDNA


Na górę
 Tytuł: Re: POMOCY
Post: pn kwie 04, 2016 10:28 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Pisałem o tym już. Musisz doprowadzić do porządku wtyczki przy cewkach. Jeśli przewody są spękane to może być problem z przewodzeniem. Ja wymieniłem wszystkie wtyczki. Kupiłem wiązkę z nowszej V6, poświęciłem kilka godzin i miałem spokój.
Miałem, bo wczoraj po 2 latach problem powrócił :) Jestem w trakcie diagnozy...

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
 Tytuł: Re: POMOCY
Post: pn kwie 04, 2016 10:59 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Cewko-fajki to poroniony pomysł i ślepa uliczka rozwoju cywilizacji :)
Ciągłe zmiany temperatury na silniku powodują, że zawsze będzie z tym problem bo od naprężeń termicznych wszystko się prędzej czy później porozrywa.
Na waszym miejscu podmieniłbym je na zewnętrzne cewki (np z baleno) i doprowadził WN zwykłymi kablami do świec.
Tanio, dobrze i na zawsze.


Na górę
 Tytuł: Re: POMOCY
Post: pn kwie 04, 2016 11:02 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
kostuch pisze:
Cewko-fajki to poroniony pomysł i ślepa uliczka rozwoju cywilizacji :)
Ciągłe zmiany temperatury na silniku powodują, że zawsze będzie z tym problem bo od naprężeń termicznych wszystko się prędzej czy później porozrywa.
Na waszym miejscu podmieniłbym je na zewnętrzne cewki (np z baleno) i doprowadził WN zwykłymi kablami do świec.
Tanio, dobrze i na zawsze.


Też nad tym myślałem. Które Baleno ma 4 zewnętrzne cewki?
Bo Baleno 1.8 ma takie rozwiązanie jak 2.0 16v.

Nie jest też łatwo przewody WN z takimi fajkami namierzyć.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
 Tytuł: Re: POMOCY
Post: pn kwie 04, 2016 10:13 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
danthe pisze:
Też nad tym myślałem. Które Baleno ma 4 zewnętrzne cewki?
Bo Baleno 1.8 ma takie rozwiązanie jak 2.0 16v.

Nie jest też łatwo przewody WN z takimi fajkami namierzyć.


Nie cztery tylko dwie podwójne.
1.3 albo 1.6
Ceny głowy nie urywają ;)
http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-suzuk ... 18089.html
http://allegro.pl/cewka-baleno-1-6b-99r ... 82313.html

Te długie wtyczki przewodów podejrzewam że mogły by pasować. Ale to do sprawdzenia.


Na górę
 Tytuł: Re: POMOCY
Post: wt kwie 05, 2016 10:20 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
W sumie to dobry pomysł. Trzeba namierzyć jak najmłodsze baleno i razem z wtyczkami z kawałkiem wiązki i obczaić mocowanie cewek. Pozostanie tylko rozkminienie kabelkologii. Chyba, że masz obczajone jak to pożenić :)
Wiesz co się dzieje na tych 3 pinach sterujących cewką?

Widzę, że w 1,3 i 1,6 w Baleno tam gdzie są takie cewki jak pokazałeś nawet świece są takie same jak w Vitarze 2.0 16v.

Akurat okiełznałem moje J20 wczoraj. Wymieniłem wtyczkę jednej ceki, świece i jedną cewkę. Woda i korozja im nie służy :)
Mam jeszcze w zapasie 2 cewki i 1 wtyczkę. Na następne 2 lata musi wystarczyć :)
Tak przy okazji, to zauważyłem, że najbardziej skorodowana jest świeca i cewka pierwsza od grodzi. Zapewne tam najwiecej wody się dostaje.

kostuch pisze:
Te długie wtyczki przewodów podejrzewam że mogły by pasować. Ale to do sprawdzenia.

Jeśli fajki się odłączają od przewodów to można użyć tych które są w nowszych vitarach. Jeśli nie to te co są na większości zdjęć przewodów baleno nie sa dobre. To znaczy mogą pasować, ale na 99% będą miały przebicia.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
 Tytuł: Re: POMOCY
Post: śr kwie 06, 2016 10:26 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
danthe pisze:
W sumie to dobry pomysł. Trzeba namierzyć jak najmłodsze baleno i razem z wtyczkami z kawałkiem wiązki i obczaić mocowanie cewek. Pozostanie tylko rozkminienie kabelkologii. Chyba, że masz obczajone jak to pożenić :)
Wiesz co się dzieje na tych 3 pinach sterujących cewką?

Widzę, że w 1,3 i 1,6 w Baleno tam gdzie są takie cewki jak pokazałeś nawet świece są takie same jak w Vitarze 2.0 16v.

Akurat okiełznałem moje J20 wczoraj. Wymieniłem wtyczkę jednej ceki, świece i jedną cewkę. Woda i korozja im nie służy :)
Mam jeszcze w zapasie 2 cewki i 1 wtyczkę. Na następne 2 lata musi wystarczyć :)
Tak przy okazji, to zauważyłem, że najbardziej skorodowana jest świeca i cewka pierwsza od grodzi. Zapewne tam najwiecej wody się dostaje.

kostuch pisze:
Te długie wtyczki przewodów podejrzewam że mogły by pasować. Ale to do sprawdzenia.

Jeśli fajki się odłączają od przewodów to można użyć tych które są w nowszych vitarach. Jeśli nie to te co są na większości zdjęć przewodów baleno nie sa dobre. To znaczy mogą pasować, ale na 99% będą miały przebicia.


"Jak najmłodsze baleno" też miały te nieszczęsne cewko-fajki, więc nie tego bym szukał. Po prostu wziąć te podwójne cewki i podłączyć pod wiązkę vitary.
Mocowanie zrobić gdziekolwiek w zasięgu przewodów i poza silnikiem (ja powiesiłem np na grodzi).
Sterowanie jest proste. Zasilanie, masa, sygnał. Iskra tracona w parach cylindrów 1-4 i 2-3.
Przy ecu J20 wystarczy zsumować sygnały z osobnych cewek na dwie podwójne przy pomocy zwykłych diód i tyle z kombinacji.
Albo kupić cztery cewki :mrgreen:

Dlaczego uważasz że te długie balenowskie wtyki na przewodach WN będą miały przebicia? :roll:
Nie miałem co prawda w rękach vitary 2.0 ale zdziwiłbym się, gdyby była tam jakaś mega-egzotyka wymagająca super dedykowanych wtyczek.


Na górę
 Tytuł: Re: POMOCY
Post: czw kwie 07, 2016 7:49 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
kostuch pisze:
"Jak najmłodsze baleno" też miały te nieszczęsne cewko-fajki, więc nie tego bym szukał.

Te nowe z cewko-fajkami mają inne świece, więc nie podejdzie. Chodzi mi o najmłodsze z tymi wydzielonymi. Aby cewki były w dobrym stanie.

kostuch pisze:
Przy ecu J20 wystarczy zsumować sygnały z osobnych cewek na dwie podwójne przy pomocy zwykłych diód i tyle z kombinacji.

Podpowiesz laikom jak to zsumować? Diody połączone katodami do cewki baleno a do anod podpięte sygnały sterujące? (katoda - ta po stronie z "paskiem" ;) )

kostuch pisze:
Dlaczego uważasz że te długie balenowskie wtyki na przewodach WN będą miały przebicia?

A dlatego, że są takie same jak stare w Vitarze a wszystkie fajki jakie miałem tego typu (złożone z 3 elementów) miały przebicia. Przewinęło się ich sporo przez mój silnik. Na forum też kilka razy były zgłaszane takie problemy. Problemu zazwyczaj nie widać dopóki nie masz LPG lub nie taplasz się w błocie. Nowsze już są zrobione z jednego kawałka gumy - te są o niebo lepsze.

Szkoda, że do testów z cewkami baleno trzeba ciąć wiązkę. Ja dopiero co ogarnąłem tę część elektryki u mnie i dopóki nie padnie ponownie nie będę nic modził, a warto to przetestować.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
 Tytuł: Re: POMOCY
Post: czw kwie 07, 2016 3:24 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
danthe pisze:
kostuch pisze:
Przy ecu J20 wystarczy zsumować sygnały z osobnych cewek na dwie podwójne przy pomocy zwykłych diód i tyle z kombinacji.

Podpowiesz laikom jak to zsumować? Diody połączone katodami do cewki baleno a do anod podpięte sygnały sterujące? (katoda - ta po stronie z "paskiem" ;) )

kostuch pisze:
Dlaczego uważasz że te długie balenowskie wtyki na przewodach WN będą miały przebicia?

A dlatego, że są takie same jak stare w Vitarze a wszystkie fajki jakie miałem tego typu (złożone z 3 elementów) miały przebicia. Przewinęło się ich sporo przez mój silnik. Na forum też kilka razy były zgłaszane takie problemy. Problemu zazwyczaj nie widać dopóki nie masz LPG lub nie taplasz się w błocie. Nowsze już są zrobione z jednego kawałka gumy - te są o niebo lepsze.

Szkoda, że do testów z cewkami baleno trzeba ciąć wiązkę. Ja dopiero co ogarnąłem tę część elektryki u mnie i dopóki nie padnie ponownie nie będę nic modził, a warto to przetestować.


Jeżeli sterowanie modułów jest impulsem ujemnym, to diody katodami do ecu. Jeżeli dodatnim, to anodami.
Do sprawdzenia, bo nie pamiętam...

W moim baleronie wtyczki świec są zintegrowane z przewodami - jednoczęściowe.
Mam lpg, taplam w błocie i przebić nie stwierdzam :)

Ciąć wiązki nie trzeba.
Jeżeli masz padnięte stare cewki vitarowe, to wytnij sobie z nich dremelkiem gniazda. Do tego kawałek wiązki balenowskiej z wtyczkami do cewek, diody po drodze i masz przejściówkę nie wymagającą żadnych drastycznych zmian.


Na górę
 Tytuł: Re: POMOCY
Post: pt kwie 08, 2016 9:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr gru 03, 2014 5:19 pm
Posty: 174
Lokalizacja: POZNAŃ
panowie nadal lipa . cała instalacja wymienona od granda 2,0 wszystkoa niby ok w tych kabelkach i nic . moze kat zapchany albo rekulcylator spalin szwankuje?

_________________
VITARA 2.0 16V. LIFT 4 RDZIKONE LACZKI 245/75/16. CUDNA


Na górę
 Tytuł: Re: POMOCY
Post: pt kwie 08, 2016 11:03 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Iskra jest na każdej cewce?
A z odłączoną lambdą też takie hece robi?
Zapchany i niedomknięty egr powinien check engine zapalić. Zawsze można go sprawdzić i przeczyścić.
Spalanie w normie?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
 Tytuł: Re: POMOCY
Post: ndz kwie 10, 2016 12:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr gru 03, 2014 5:19 pm
Posty: 174
Lokalizacja: POZNAŃ
najgorsze jest to ze engine po ratowaniu kompa cały czas sie pali. z sadą musze pzetestowac. a recyrkulator spalin przczysciłem ale nie wiem czy sie poprawnie otwiera i domyka.:(

_________________
VITARA 2.0 16V. LIFT 4 RDZIKONE LACZKI 245/75/16. CUDNA


Na górę
 Tytuł: Re: POMOCY
Post: ndz kwie 10, 2016 12:51 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Jak check sie pali to ECU jest w trybie awaryjnym w najlepszym wypadku.
Pewnie daje bezpiecznie dużą dawkę paliwa. Stąd strzelanie i słaba praca poniżej 3000.
Samodiagnostyka nic nie zeznaje?
Polecam test z innym ECU, od tego trzeba było zacząć.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
 Tytuł: Re: POMOCY
Post: ndz kwie 10, 2016 7:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr gru 03, 2014 5:19 pm
Posty: 174
Lokalizacja: POZNAŃ
przed tragedia tez sie palił. gasnie po ponownym zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu. ten gosciu co reanimował kompa mówił ze przes jakies obwody ktore wlutował dodatkowe sie pali ,ale błedów nie ma.( w sensie wtedy) chyba do niego udeze.

_________________
VITARA 2.0 16V. LIFT 4 RDZIKONE LACZKI 245/75/16. CUDNA


Na górę
 Tytuł: Re: POMOCY
Post: sob kwie 16, 2016 1:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr gru 03, 2014 5:19 pm
Posty: 174
Lokalizacja: POZNAŃ
KOLEDZY Z MIGANIA WYSZŁO 12 CZYLI BŁEDÓW BRAK. MACIE JAKIES POMYSŁY?
MOZE PALIWO? ZA MALO DOSTAJE. A FILTR WYMIENIANY Z ZESZLYM ROKU?

_________________
VITARA 2.0 16V. LIFT 4 RDZIKONE LACZKI 245/75/16. CUDNA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl