suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw kwie 25, 2024 6:26 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lut 20, 2009 3:17 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt wrz 12, 2008 5:41 pm
Posty: 58
WITAM
czy Ktoś wie gdzie znajduje się bezpiecznik pompy paliwa , oczywiście wiem gdzie są bezpieczniki tylko nie wiem który - VITARA 2.0 v6
potrzebuję wpiąć się tam żeby założyć odcięcie bo właśnie założyłem instalację gazową

VITARA 2.0 V6 24V
1998 r. - LPG sekwencja stag 300


Na górę
Post: pt lut 20, 2009 5:17 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Z tego co mi wiadomo, to w gazie odcina się wtryskiwacz, a nie paliwo...Spalisz wtryskiwacz jak odetniesz paliwo...

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pt lut 20, 2009 6:55 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
kolega ma racje,odcina się wtryskiwacze,a pompa chodzi na stałe

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: sob lut 21, 2009 8:21 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt wrz 12, 2008 5:41 pm
Posty: 58
wtryskiwacze wyłączone są automatycznie po przełączeniu z benzyny na gaz mi chodzi o to żeby w czasie gdy silnik pracuje na gazie ( wtedy wtryskiwacze paliwowe są wyłączone ) odciąć zasilanie pompy paliwa , tak się robi wiem to bo mam już trzecie auto na gazie i w dwóch poprzednich miałem takie odcięcia pompy
SUZUKA jest dla mnie nową marką i nie bardzo jestem rozeznany w bezpiecznikach


SUZUKI VITARA 2.0 V6 24V
1998 r. LPG sekwencja stag 300


Na górę
Post: ndz lut 22, 2009 11:24 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn wrz 10, 2007 11:27 am
Posty: 181
No to ja sobie zrobiłem takie ustrojstwo jak mi ostatnio pompa padła (stwierdziłem ,ze po co ma sie męczyć .. nie wiem czy dobrze stwierdziłem) .. mam osobne do Wtrysków i Gazu plus osobne do zasilania pompy tyle , że nie wpinałem sie w bezpiecznik tylko prosto pod kable rozkręć lewa lampę tam gdzie jest kostka od pompy zobacz jakiego koloru kable idą do zasilania pompy w stronę kabiny i pod deska pogrzeb w tej wiązce co wychodzi z boku koło sprzęgła i wepnij sie a jak chcesz to dla bezpieczeństwa możesz dać jakiś tam bezpiecznik :lol: 8)

_________________
Vitarka 1.6 SideKick - 90r


Na górę
Post: pn lut 23, 2009 8:24 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Tak, ale wtedy jak np. Podczas padu gazu, skończenia się gazu, chęci dostania "kopa" przy wyprzedzaniu nie przełączysz się na benzynkę, bo zanim Ci pompa napompuje to trochę czasu minie.

Jak dla mnie po prostu nie można oszczędzać zbytnio i te pół baku wozić ze sobą, coby pompka miała chłodzenie.

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: pn lut 23, 2009 9:14 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 5:40 pm
Posty: 925
Lokalizacja: coraz bliżej domu ;)
kosciej pisze:
Tak, ale wtedy jak np. Podczas padu gazu, skończenia się gazu, chęci dostania "kopa" przy wyprzedzaniu nie przełączysz się na benzynkę, bo zanim Ci pompa napompuje to trochę czasu minie.

Jak dla mnie po prostu nie można oszczędzać zbytnio i te pół baku wozić ze sobą, coby pompka miała chłodzenie.


ale odcięcie pompy jest bardzo popularne, niektóre zakłady montują to nawet wraz z instalką
nie wiem jak w suzuce, ale silnikom GM nic to nie szkodzi ;)
sam jak tylko będzie ciepło to zrobię takie odcięcie w astrze - po co ma pompa śmigać i tłoczyć bene na marne
może dłużej pożyje ;)
robię właśnie podpinając się pod bezpiecznik - w oplu jest jeden tylko do pompy, zamiast niego wkłada się układ odcinający
podpina się to do elektrozaworu lpg i w momencie jak przełączasz na lpg, przekaźnik odcina pompę paliwa,
w drugą stronę tak samo - jak elektrozawór sie zamyka przy przejściu na bene, załącza sie pompa
podobno dla użytkownika (przy sprawnym układzie paliwowym - paliwo nie spływa) - jest to nieodczuwalne

IMO takie rozwiązanie ma same zalety ;)
choć są głosy negatywne - niby benzyna krążąca w układzie chłodzi wtryski - nie wiem ile w tym prawdy

_________________
... i jest 4x4 - Vitara 3d prawie seria i w lato chłodniutko :)


Na górę
Post: pn lut 23, 2009 9:20 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
to pomyślcie co się dzieje, jak wyprzedasz zestaw tirów (powiedzmy 2), jesteś pod koniec, coś się wyłania z naprzeciwka i nagle braknie gazu ... u mnie akcja jest prosta. Jeśli z automatu nie przeskoczy (a najczęściej tak robi), to szybkie "pstryk" i jadę dalej. A jak bym miał walczyć z 2-ma przełącznikami i jeszcze czekać aż mi się układ napełni ... dzięki. Ja bym sobie czegoś takiego nie zamontował. Choćby dla mojego i innych bezpieczeństwa. Nie wspominając o tym, że w baku się szlam będzie zbierać, woda wytrącać itd.

Aha, to, że coś jest popularne, to nie znaczy, że takie najlepsze. Magnetyzery też są popularne :mrgreen:.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn lut 23, 2009 9:35 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 08, 2009 1:41 pm
Posty: 544
Lokalizacja: okocim-rogal
Nie wspominając o tym, że w baku się szlam będzie zbierać, woda wytrącać itd


mentalnośc polaka :evil: jest gaz to po chu@*^%... mi benzyna w baku :mrgreen: brak benzyny lub jej znikoma ilość to:
-zajechana pompka paliwowa
-skorodowany bak
-woda w baku
-filter palwa do wyjeb@#&^
-i głosniej motór chodzi
ja przynajmniej raz na miesiąc wypalam cały bak benzynki opelem i mam ponad 250 000 km a silnik nie widział jeszcze remontu.
no i uwaga do przeprawowców :mrgreen: na pustym baku to mozna popływac niezle :twisted:

_________________
1.6 8v cabrio
lift 4 cale
body 2 cale
MATADORY 235/75/15 na alu
FEDIMA X... E... 31/10.5/15
zapasowka odbita na klapie:(
---------------------------


Na górę
Post: pn lut 23, 2009 11:25 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Ja tam zawsze utrzymuję min pół zbiornika wachy - a w terenie jezdze na benzynie - silnik żwawszy ;)

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: czw lut 26, 2009 10:48 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Ja też odradzał bym montowanie kolejnego pstryczka w aucie (chyba że w celu antyzłodziejskim :D)
Pomka paliwa nie chodzi non stop ale dopompowuje do określonego ciśnienia i staje. Jeśli chodzi non stop to znaczyże regulator ciśnienia padnięty.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: czw lut 26, 2009 11:38 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 5:40 pm
Posty: 925
Lokalizacja: coraz bliżej domu ;)
Chalski pisze:
Ja też odradzał bym montowanie kolejnego pstryczka w aucie (chyba że w celu antyzłodziejskim :D)
Pomka paliwa nie chodzi non stop ale dopompowuje do określonego ciśnienia i staje. Jeśli chodzi non stop to znaczyże regulator ciśnienia padnięty.


to nie jest pstryczek, tylko automat/przekaźnik - podpięty do elektrozaworu
a pompa (przynajmniej w autach GM i pochodnych) chodzi cały czas - po co ?

w wielopunkcie jest to może niebezpieczne - bo podobno paliwo chłodzi wtryski,
ale u mnie w spi nie ma takiego problemu.

i pany my tu nie o ilości paliwa piszemy, ale o odcięciu pompy - jedno nie ma związku z drugim ;)
można dalej normalnie sobie na noPB polatać w każdej chwili, dalej normalnie się odpala na noPB itd
po prostu w momencie przełączenia na gaz, przekaźnik wyłączy zbędnie mielącą pompę

piotrk
jak Ci braknie gazu przy wyprzedzaniu, to i tak się mocno spocisz :wink:
nie wiem, ale ja na gazie zrobiłem ponad 100tys km i nigdy mi się coś takiego nie zdarzyło
jak gazu jest mało to auto słabnie już sporo wcześniej ... i czuć że sucho w butli ;)

_________________
... i jest 4x4 - Vitara 3d prawie seria i w lato chłodniutko :)


Na górę
Post: czw lut 26, 2009 11:44 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
konrad pisze:
....
piotrk
jak Ci braknie gazu przy wyprzedzaniu, to i tak się mocno spocisz :wink:
nie wiem, ale ja na gazie zrobiłem ponad 100tys km i nigdy mi się coś takiego nie zdarzyło
jak gazu jest mało to auto słabnie już sporo wcześniej ... i czuć że sucho w butli ;)
to ja nie wiem jaką Ty masz instalacje, ale ja się nie pocę, bo to praktycznie nieodczuwalne (przełączenie automatyczne) i auto też nie słabnie (jak zaczyna, to po prostu przełącza na benzynę - trzeba go przymuszać do "wypalania" końcówki gazu z butli, każde depnięcie mocniejsze gazu powoduje przełączenie na benzynę) ... :roll:
tak jak piszesz to było w inst. 1szej generacji na początku lat 90tych - ojciec miał, to testowałem ;-)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw lut 26, 2009 12:02 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 15, 2007 5:40 pm
Posty: 925
Lokalizacja: coraz bliżej domu ;)
piotrk pisze:
konrad pisze:
....
piotrk
jak Ci braknie gazu przy wyprzedzaniu, to i tak się mocno spocisz :wink:
nie wiem, ale ja na gazie zrobiłem ponad 100tys km i nigdy mi się coś takiego nie zdarzyło
jak gazu jest mało to auto słabnie już sporo wcześniej ... i czuć że sucho w butli ;)
to ja nie wiem jaką Ty masz instalacje, ale ja się nie pocę, bo to praktycznie nieodczuwalne (przełączenie automatyczne) i auto też nie słabnie (jak zaczyna, to po prostu przełącza na benzynę - trzeba go przymuszać do "wypalania" końcówki gazu z butli, każde depnięcie mocniejsze gazu powoduje przełączenie na benzynę) ... :roll:
tak jak piszesz to było w inst. 1szej generacji na początku lat 90tych - ojciec miał, to testowałem ;-)


mam IIgen, normalnie sterownik z silniczkiem krokowym, fakt że ma już prawie 10lat - ale śmiga :)
prosty AEB 180 elpigazu, popularnie zwany violą ;)

nie pamiętam jak jest przy przyspieszaniu i przełączaniu na benzynę - chyba nigdy nie próbowałem
jak się przełączy przy przyspieszaniu z noPB na gaz, to czuć wyraźnie szarpnięcie
- niestety nie ma możliwości zmiany przełączania "na obr malejące"

nie przełącza sie z gazu na noPB jak zaczyna brakować LPG, może jakbym wypalił całkiem hmm
jak depnę to po prostu nie przyspiesza ... wtedy sam przełączam na noPB

_________________
... i jest 4x4 - Vitara 3d prawie seria i w lato chłodniutko :)


Na górę
Post: czw lut 26, 2009 2:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
konrad pisze:
to nie jest pstryczek, tylko automat/przekaźnik - podpięty do elektrozaworu
a pompa (przynajmniej w autach GM i pochodnych) chodzi cały czas - po co ?


Czyli pstryczek tyle że "automatyczny" - kolejne słabe ogniwo które może powiedzić papa w mało odpowiednim momęcie - w trasie i jest motanie na poboczu.

konrad pisze:
w wielopunkcie jest to może niebezpieczne - bo podobno paliwo chłodzi wtryski,
ale u mnie w spi nie ma takiego problemu.


Nie histeryzował bym z tym chłodzeniem wtrysków - przecież są w kolektorze dolotowym a więc do czerwoności się nie grzeją. A zapiekanie się to raczej zastanie jak ktoś przez pół roku ani razu nie korzysta z benzynki

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl