suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=16785
Strona 1 z 3

Autor:  matiyas123 [ pn paź 10, 2016 4:46 pm ]
Tytuł:  Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

Mam założony alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6 na mocowaniu od lukaszhunter.
I wszystko było by fajne gdyby nie to, że nie będzie działać kontrolka ładowania. Czy da się to jakoś inaczej zrobić? Elektryk mi tłumaczył, że te VW alternatory inaczej działają, mają 6 diod a nie 9 i prąd wzbudzający inaczej pobierają niż ten od Vitary dlatego kontrolka ładowania nie będzie działać. Alternator chodzi fajnie sprawdzaliśmy miernikiem cęgowym.

Autor:  abuk [ pn paź 10, 2016 6:42 pm ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

Jak inaczej? Ja mam vw i wpiolem pod oryginalną w licznik i wszystko działa. Różnica jest taka że ni podajesz już prądu na IG tak jak w vitarze bo tego wejścia nie ma. Alternator vw sam się wzbudza.

Autor:  NuVo [ pn paź 10, 2016 7:48 pm ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

On pyta raczej co w przypadku utraty ładowania. Czy kontrolka zaświeci wtedy kiedy powinna. tak zrozumiałem treść posta.

Autor:  bolus34 [ pn paź 10, 2016 9:18 pm ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

A ja zrozumiałem że elektryk d..a i nie umie podłączyć vw do vitary :twisted:

Autor:  abuk [ pn paź 10, 2016 9:19 pm ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

Nuvu normalnie działa jak zerwałem pasek zaświeciła. Jedyny problem miałem taki że jak odpalam to kontrolka nie gaśnie do puki nie dam trochę gazu żeby się altek wzbudził. Potem już wszystko jest ok . No i jeszcze będzie jedno wyjście w alternatorze na obrotomierz i tam nic nie dajesz(jeśli dobrze pamiętam oznaczenie W daje prąd przed diodami w zależności od obrotów od 5v do 18v), kontrolka to D+.

Autor:  NuVo [ pn paź 10, 2016 10:08 pm ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

Wiem niuniek, montowalem taki altek dwa tygodnie temu do vitary. Kontrolka gaśnie praktycznie od razu po odpaleniu. przy wyłaczeniu silnika zaświeca sie na chwile.
Ja nadal nie rozumiem co autor miał na myśli.

Autor:  matiyas123 [ wt paź 11, 2016 11:13 am ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

Wygląda na to, że regulator jest uszkodzony i dlatego ta kontrolka nie świeci. Kupiłem altek na złomie i niby miał być ok a tu uszkodzony jest. Szczotki wymienione, tulejka do której przylegają szczotki też, łożysko no i teraz jeszcze regulator napięcia. Ale przynajmniej będzie jak nowy.

Autor:  matiyas123 [ czw paź 13, 2016 11:53 am ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

abuk pisze:
Nuvu normalnie działa jak zerwałem pasek zaświeciła. Jedyny problem miałem taki że jak odpalam to kontrolka nie gaśnie do puki nie dam trochę gazu żeby się altek wzbudził. Potem już wszystko jest ok . No i jeszcze będzie jedno wyjście w alternatorze na obrotomierz i tam nic nie dajesz(jeśli dobrze pamiętam oznaczenie W daje prąd przed diodami w zależności od obrotów od 5v do 18v), kontrolka to D+.


Na starym regulatorze też tak miałem, że dopiero po przygazowaniu do 2000 obr/min alternator się wzbudził i działał już normalnie a poza tym nie działała kontrolka ładowania i prąd ładowania był ok 0,5V mniejszy. Teraz po wymianie regulatora wszystko działa jak należy. Kontrolka gaśnie tuż po odpaleniu, ładowanie prawidłowe a przy obrotach silnika 4500 altek daje aż 200 A, sprawdzone na włączonej wyciągarce gdzie, w rowie byłem zakopany i wcisnąłem jeszcze hamulce. To tylko dla testów i ekstremalnego sprawdzenia. Wyciągarka pobrała wtedy 370A a altek dał 200A.
Przy normalnym wyciąganiu Vitary wyciągarka pobierała 120-130A więc mam jeszcze spory zapas na alternatorze i nie zniszczę tak szybko akumulatora.

Autor:  kostuch [ czw paź 13, 2016 2:26 pm ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

matiyas123 pisze:
Mam założony alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

matiyas123 pisze:
To tylko dla testów i ekstremalnego sprawdzenia. Wyciągarka pobrała wtedy 370A a altek dał 200A.


Ciekawe...
Alternator daje więcej prądu niż ma znamionowo :roll:
Ja bym woził dobrą gaśnicę pod ręką.

Autor:  NuVo [ czw paź 13, 2016 2:38 pm ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

Dobrze zregenerowany był :mrgreen:

Autor:  tosiekDH [ czw paź 13, 2016 5:48 pm ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

Widocznie była promocja, to dawał te 20A gratis więcej :lol:

Autor:  matiyas123 [ pt paź 14, 2016 10:40 am ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

kostuch pisze:
matiyas123 pisze:
Mam założony alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

matiyas123 pisze:
To tylko dla testów i ekstremalnego sprawdzenia. Wyciągarka pobrała wtedy 370A a altek dał 200A.


Ciekawe...
Alternator daje więcej prądu niż ma znamionowo :roll:
Ja bym woził dobrą gaśnicę pod ręką.


Alternator jest po regeneracji a poza tym jest od diesla, gdzie przy znamionowych obrotach daje 180A, czyli pewnie 2000/3000 obr/min. Gdy go przeciążymy i damy mu więcej obrotów to da troszkę więcej prądu. Takie prawa fizyki. 10% więcej go nie spali. A poza tym to był test ekstremalny i elektryk mierzył napięcie i temperatury, normalnie tak sie nie jeździ. Dałem też nowe grubsze przewody i podłączony jest prosto do akumulatora. Kable były zimne i gaśnica nie potrzebna.

Autor:  kostuch [ pt paź 14, 2016 1:36 pm ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

matiyas123 pisze:
Alternator jest po regeneracji a poza tym jest od diesla, gdzie przy znamionowych obrotach daje 180A, czyli pewnie 2000/3000 obr/min. Gdy go przeciążymy i damy mu więcej obrotów to da troszkę więcej prądu. Takie prawa fizyki. 10% więcej go nie spali. A poza tym to był test ekstremalny i elektryk mierzył napięcie i temperatury, normalnie tak sie nie jeździ. Dałem też nowe grubsze przewody i podłączony jest prosto do akumulatora. Kable były zimne i gaśnica nie potrzebna.

Tak, bo alternatory do diesla są robione inaczej niż do benzyny :lol:
Obroty znamionowe zapewniane są przez przełożenie na średnicy kół pasowych i już na wolnych obrotach powinno być dostępne większość prądu.
Nie wiem jakie prawo fizyki mówi, że jak dasz większe obciążenie, to dostaniesz więcej prądu (przy ograniczonej wydajności i sprawności żródła) :shock:

I to stwierdzenie, że "nie jeździ się tak normalnie". Byłeś kiedyś na rajdzie w klasie extrem-elektryk? :P
Nie chodzi o grubsze przewody do akumulatora, tylko o ciepło wytwarzane wewnątrz alternatora. Zastanów się, po co mocniejsze alternatory mają wodne chłodzenie.

Być może rozrzut parametrów alternatora o 10% nie jest niczym dziwnym (producenci tego nie podają) i trafiłeś na mocniejszy egzemplarz. Ale nie sugeruj że regeneracja podniosła jego parametry.

Do poduszki wykres:
Obrazek

Autor:  Markon [ ndz paź 16, 2016 10:42 pm ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

wczoraj zakończyłem prace nad moim alternatorem ten sam tylko od audi A6 C5 1,8 90A a to ten sam co w passacie 1,9 tylko mniej amper

Obrazek

A Vitara ma

[img]http://www.startermotor-alternator-store.co.uk/ekmps/shops/thestartermot/images/suzuki-vitara-alternator-reman-a2668-[3]-5991-p.jpg[/img]

i obciąłem tylko kabel L od wiązki Vitary podpoiłem pod L nowego i gruby kabel zasilający i jest ok



Obrazek

tylko muszę zmienić sposób naciągu

Autor:  jaras [ pn gru 05, 2016 11:44 am ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

Jeżeli nadal komuś brakuje prądu do wyciągarki, to jest rozwiązanie
https://m.youtube.com/watch?v=2pQeeUkPoyk

Strona 1 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/