suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 1:11 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn paź 10, 2016 4:46 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Mam założony alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6 na mocowaniu od lukaszhunter.
I wszystko było by fajne gdyby nie to, że nie będzie działać kontrolka ładowania. Czy da się to jakoś inaczej zrobić? Elektryk mi tłumaczył, że te VW alternatory inaczej działają, mają 6 diod a nie 9 i prąd wzbudzający inaczej pobierają niż ten od Vitary dlatego kontrolka ładowania nie będzie działać. Alternator chodzi fajnie sprawdzaliśmy miernikiem cęgowym.

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: pn paź 10, 2016 6:42 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 22, 2010 11:42 pm
Posty: 340
Lokalizacja: Kozy
Jak inaczej? Ja mam vw i wpiolem pod oryginalną w licznik i wszystko działa. Różnica jest taka że ni podajesz już prądu na IG tak jak w vitarze bo tego wejścia nie ma. Alternator vw sam się wzbudza.


Na górę
Post: pn paź 10, 2016 7:48 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
On pyta raczej co w przypadku utraty ładowania. Czy kontrolka zaświeci wtedy kiedy powinna. tak zrozumiałem treść posta.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn paź 10, 2016 9:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2012 8:03 pm
Posty: 384
Lokalizacja: Poznań
A ja zrozumiałem że elektryk d..a i nie umie podłączyć vw do vitary :twisted:


Na górę
Post: pn paź 10, 2016 9:19 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lis 22, 2010 11:42 pm
Posty: 340
Lokalizacja: Kozy
Nuvu normalnie działa jak zerwałem pasek zaświeciła. Jedyny problem miałem taki że jak odpalam to kontrolka nie gaśnie do puki nie dam trochę gazu żeby się altek wzbudził. Potem już wszystko jest ok . No i jeszcze będzie jedno wyjście w alternatorze na obrotomierz i tam nic nie dajesz(jeśli dobrze pamiętam oznaczenie W daje prąd przed diodami w zależności od obrotów od 5v do 18v), kontrolka to D+.


Na górę
Post: pn paź 10, 2016 10:08 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Wiem niuniek, montowalem taki altek dwa tygodnie temu do vitary. Kontrolka gaśnie praktycznie od razu po odpaleniu. przy wyłaczeniu silnika zaświeca sie na chwile.
Ja nadal nie rozumiem co autor miał na myśli.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: wt paź 11, 2016 11:13 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
Wygląda na to, że regulator jest uszkodzony i dlatego ta kontrolka nie świeci. Kupiłem altek na złomie i niby miał być ok a tu uszkodzony jest. Szczotki wymienione, tulejka do której przylegają szczotki też, łożysko no i teraz jeszcze regulator napięcia. Ale przynajmniej będzie jak nowy.

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: czw paź 13, 2016 11:53 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
abuk pisze:
Nuvu normalnie działa jak zerwałem pasek zaświeciła. Jedyny problem miałem taki że jak odpalam to kontrolka nie gaśnie do puki nie dam trochę gazu żeby się altek wzbudził. Potem już wszystko jest ok . No i jeszcze będzie jedno wyjście w alternatorze na obrotomierz i tam nic nie dajesz(jeśli dobrze pamiętam oznaczenie W daje prąd przed diodami w zależności od obrotów od 5v do 18v), kontrolka to D+.


Na starym regulatorze też tak miałem, że dopiero po przygazowaniu do 2000 obr/min alternator się wzbudził i działał już normalnie a poza tym nie działała kontrolka ładowania i prąd ładowania był ok 0,5V mniejszy. Teraz po wymianie regulatora wszystko działa jak należy. Kontrolka gaśnie tuż po odpaleniu, ładowanie prawidłowe a przy obrotach silnika 4500 altek daje aż 200 A, sprawdzone na włączonej wyciągarce gdzie, w rowie byłem zakopany i wcisnąłem jeszcze hamulce. To tylko dla testów i ekstremalnego sprawdzenia. Wyciągarka pobrała wtedy 370A a altek dał 200A.
Przy normalnym wyciąganiu Vitary wyciągarka pobierała 120-130A więc mam jeszcze spory zapas na alternatorze i nie zniszczę tak szybko akumulatora.

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: czw paź 13, 2016 2:26 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
matiyas123 pisze:
Mam założony alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

matiyas123 pisze:
To tylko dla testów i ekstremalnego sprawdzenia. Wyciągarka pobrała wtedy 370A a altek dał 200A.


Ciekawe...
Alternator daje więcej prądu niż ma znamionowo :roll:
Ja bym woził dobrą gaśnicę pod ręką.


Na górę
Post: czw paź 13, 2016 2:38 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5117
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Dobrze zregenerowany był :mrgreen:

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: czw paź 13, 2016 5:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2016 8:47 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gliwice
Silnik: 1.6 8V
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1995
Widocznie była promocja, to dawał te 20A gratis więcej :lol:

_________________
Zapraszam na stronę: Facebook.com/pfeoffroadpolska/
Zderzaki, osłony, bagażniki vitara/ samurai


Na górę
Post: pt paź 14, 2016 10:40 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt sie 14, 2015 10:58 am
Posty: 82
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Silnik: 1.6 8V
Model: Blaszanka 3D
Rok prod.: 1993
kostuch pisze:
matiyas123 pisze:
Mam założony alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

matiyas123 pisze:
To tylko dla testów i ekstremalnego sprawdzenia. Wyciągarka pobrała wtedy 370A a altek dał 200A.


Ciekawe...
Alternator daje więcej prądu niż ma znamionowo :roll:
Ja bym woził dobrą gaśnicę pod ręką.


Alternator jest po regeneracji a poza tym jest od diesla, gdzie przy znamionowych obrotach daje 180A, czyli pewnie 2000/3000 obr/min. Gdy go przeciążymy i damy mu więcej obrotów to da troszkę więcej prądu. Takie prawa fizyki. 10% więcej go nie spali. A poza tym to był test ekstremalny i elektryk mierzył napięcie i temperatury, normalnie tak sie nie jeździ. Dałem też nowe grubsze przewody i podłączony jest prosto do akumulatora. Kable były zimne i gaśnica nie potrzebna.

_________________
Radzik, Hunter, Bęcki = 93' 1,6 8V, blaszanka 3D, automat, simex 235/70/R16, most stalowy, wahacze, zwrotnice hamulce od GV v6, reduktor 4.24,
Lift 4", snoker, wyciągarka, altek 180A, stalowe zderzaki, sprzęgiełka manual, poliuretany, tył tarcze, led


Na górę
Post: pt paź 14, 2016 1:36 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
matiyas123 pisze:
Alternator jest po regeneracji a poza tym jest od diesla, gdzie przy znamionowych obrotach daje 180A, czyli pewnie 2000/3000 obr/min. Gdy go przeciążymy i damy mu więcej obrotów to da troszkę więcej prądu. Takie prawa fizyki. 10% więcej go nie spali. A poza tym to był test ekstremalny i elektryk mierzył napięcie i temperatury, normalnie tak sie nie jeździ. Dałem też nowe grubsze przewody i podłączony jest prosto do akumulatora. Kable były zimne i gaśnica nie potrzebna.

Tak, bo alternatory do diesla są robione inaczej niż do benzyny :lol:
Obroty znamionowe zapewniane są przez przełożenie na średnicy kół pasowych i już na wolnych obrotach powinno być dostępne większość prądu.
Nie wiem jakie prawo fizyki mówi, że jak dasz większe obciążenie, to dostaniesz więcej prądu (przy ograniczonej wydajności i sprawności żródła) :shock:

I to stwierdzenie, że "nie jeździ się tak normalnie". Byłeś kiedyś na rajdzie w klasie extrem-elektryk? :P
Nie chodzi o grubsze przewody do akumulatora, tylko o ciepło wytwarzane wewnątrz alternatora. Zastanów się, po co mocniejsze alternatory mają wodne chłodzenie.

Być może rozrzut parametrów alternatora o 10% nie jest niczym dziwnym (producenci tego nie podają) i trafiłeś na mocniejszy egzemplarz. Ale nie sugeruj że regeneracja podniosła jego parametry.

Do poduszki wykres:
Obrazek


Na górę
Post: ndz paź 16, 2016 10:42 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 25, 2012 8:08 pm
Posty: 685
Lokalizacja: Pajęczno (EPJ)
Silnik: 1.6 8V
Model: Vitara
Rok prod.: 1996
wczoraj zakończyłem prace nad moim alternatorem ten sam tylko od audi A6 C5 1,8 90A a to ten sam co w passacie 1,9 tylko mniej amper

Obrazek

A Vitara ma

[img]http://www.startermotor-alternator-store.co.uk/ekmps/shops/thestartermot/images/suzuki-vitara-alternator-reman-a2668-[3]-5991-p.jpg[/img]

i obciąłem tylko kabel L od wiązki Vitary podpoiłem pod L nowego i gruby kabel zasilający i jest ok



Obrazek

tylko muszę zmienić sposób naciągu

_________________
Vitara 1,6 8V Cabrio
MANDARYNA
https://plus.google.com/photos/11230920 ... banner=pwa


Na górę
Post: pn gru 05, 2016 11:44 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt maja 15, 2015 10:35 am
Posty: 65
Lokalizacja: Łódź
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1991
Jeżeli nadal komuś brakuje prądu do wyciągarki, to jest rozwiązanie
https://m.youtube.com/watch?v=2pQeeUkPoyk


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl