suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=16785
Strona 2 z 3

Autor:  radzik071 [ pn gru 05, 2016 4:30 pm ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

jaras pisze:
Jeżeli nadal komuś brakuje prądu do wyciągarki, to jest rozwiązanie
https://m.youtube.com/watch?v=2pQeeUkPoyk

przy maksymalnym obciążeniu alternatorów, paskowi klinowemu nie wróżę długiego życia :lol:

Autor:  woodek [ pn kwie 24, 2017 9:11 am ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

Odgrzeje kotleta. Wsadzam ten alternator do samca.
Powiedzcie mi od czego jest biały kabel idący do alternatora w vitarze który podpina się do pinu nr 1? Kontrolka ładowania?

Autor:  radzik071 [ pn kwie 24, 2017 11:32 am ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

ja go podłączam do alternatora passata pod pin bliżej głównego plusa. Ale nie wiem po co bo sie nie znam :)
Czarny z oryginalnego alternatora zaślepiam.

Autor:  woodek [ pn kwie 24, 2017 1:54 pm ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

Spoko, chciałem się upewnić że biału to biało-czerwony :P
Ja mam biało czerwony od kontrolki ładowania i czarno biały nie wiem od czego.
Więc podłączę ten biało czerwony pod pin nr 1 (pin bliżej głównego plusa). Tylko nie mam wtyczki vw. To najwyżej przylutuje :D

Autor:  radzik071 [ pn kwie 24, 2017 4:23 pm ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

pasuje tam zwykła wsówka ta mniejsza

Autor:  abuk [ pn kwie 24, 2017 6:07 pm ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

W vitarze biało czerwony jest od kontrolki a ten drugi jest od wzbudzenia bo altek nie wzbudza się samemu( idzie tam prąd po zapłonie) Vw natomiast tak i ten drugi kabel jest niepotrzebny. W vw drugi kabel jest od obrotomierza ( chyba oznaczenie d albo w ale nie pamiętam) pojawia się na nim prąd od 5v do 12v w zależności od obrotów.

Autor:  bolus34 [ pn kwie 24, 2017 8:40 pm ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

abuk pisze:
W vitarze biało czerwony jest od kontrolki a ten drugi jest od wzbudzenia bo altek nie wzbudza się samemu( idzie tam prąd po zapłonie) Vw natomiast tak i ten drugi kabel jest niepotrzebny. W vw drugi kabel jest od obrotomierza ( chyba oznaczenie d albo w ale nie pamiętam) pojawia się na nim prąd od 5v do 12v w zależności od obrotów.


Konektor oznaczony W jest to napięcia przed wyprostowaniem zazwyczaj podłączany do obrotomierza.

Autor:  woodek [ śr kwie 26, 2017 11:06 am ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

Dzięki chłopaki za pomoc. Wszystko działa super :wink:
Obrazek
Obrazek

Autor:  gracjan140 [ śr lis 21, 2018 12:55 pm ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

Cześć, ma ktoś z Was może zdjęcie podłączeń przewodów tego alternatora w vitce w fabrycznym miejscu?

Autor:  gracjan140 [ wt gru 04, 2018 8:16 pm ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

Musiałem zeszlifować mocowanie alternatora bo było za szerokie w 1.6 16v. Ma ktoś z was taki altek w oryginalnym miejscu? Jakiej długości pasek pasuje ?

Autor:  radzik071 [ śr gru 05, 2018 1:20 pm ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

W oryginalnym miejscu trochę lipa, bo jest nisko i chlapie po nim błoto a te alternatory nie lubią błota.

Autor:  gracjan140 [ śr gru 05, 2018 2:50 pm ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

W przyszłości ma iść do góry, teraz chcę auto jak najszybciej uruchomić po tym jak rzeka zebrała swoje żniwo.

Autor:  gracjan140 [ śr gru 05, 2018 8:01 pm ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

Jak nie zamontuje przewodu od kontrolki to będzie ładować ?

Autor:  gracjan140 [ sob gru 08, 2018 7:13 pm ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

I teraz tak, alternator wszedł ale prawdopodnie w 8v jest więcej miejsca i lepiej to wygląda. U mnie plastiki opierają się poduszce, więc podłaczyć kontrolkę nie ma jak. Mało miejsca jest by zamontować jakiś klasyczny naciąg, górna łapa altka jest przy pompie wody. Oryginalny montaż przy bloku (dolny) należy zwęzić a w altku passata o ile występuje skrócić stalową gwintowaną tuleję wychodzącą z łapy wtedy dolny montaż złapie się na śruby ale dostęp jest przy śrubie bliżej grodzi nieciekawy. Po za tym wystarczy podłączyć plus, tutaj trzeba zmienić końcówkę na większą i wtedy wszystko śmiga oczywiście bez kontrolki. Pasek około 4pk860.

Tymczasowo zdaje egzamin, ale lepiej zakupić mniejszy altek albo montaż od Radzika.

Autor:  radzik071 [ pn gru 10, 2018 3:06 pm ]
Tytuł:  Re: Alternator 180A VW Passat 1.9 TDI B6

Zapomniałeś o wymianie przewodu masowego od silnika oraz plusowego od nowego alternatora 180A na taki o przekroju 16mm2 lub najlepiej 25mm2 oraz, tak w skrócie, główny bezpiecznik na 250A. Oryginalne przewodziki i bezpiecznik 60A nie ogarnie 180A :wink:
Ps.
Masz zdrowie, że Ci się chce, takie bydle upychać w oryginalne miejsce :)

Strona 2 z 3 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/