suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw lip 10, 2025 2:28 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Świece i kable
Post: pn mar 23, 2009 10:42 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
Zamierzam wymienić świece i kable dochodzące do świec w Vitce.
W FAQ było podane, że świece to: NGK BPR5 ES lub NGK BPR6 ES.
Dokopałem informacji, że w G16A z 93 roku powinno się włożyć NGK BPR5 ES tą wersję, czy to nie ma znaczenia?
I teraz tak: Nie wymieniałem jeszcze świec, będę potrzebował specjalny klucz do ich odkręcenia? W manualu sugerują takowy, ale czy się nie obejdzie bez niego? I odnośnie kabli: gdzie takie kupić, są jakieś numery, oznaczenia ich? Mieszkam w Krakowie, może ktoś z Krakusów przerabiał już temat.
Co by się przydało jeszcze wymienić (Autem zrobiłem dopiero parę tysiecy kilometrów, ale Niemiaszki już nie robiły nic z autem przed zakupem, więc eksploatacyjne rzeczy muszę zrobić). Mówi się o kopułce, palcu pod kopułką- dam radę takie rzeczy zrobić sam i je uprzednio kupić (odpowiednie) ? Do mechaniora nie pójdę, bo chcę sam się nauczyć takich rzeczy.
Z góry dzięki za informacje (przydatne i te mniej :mrgreen: ).

Jakby ktoś mi tak po kroku napisał co i jak się wymienia w G16A to będę mega wdzięczny, a jak ktoś z Krk mi powie gdzie jakie części nabyć to browarek :mrgreen:

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: pn mar 23, 2009 11:26 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Do swiec potrzebujesz nasadke gleboka 21,albo oryginalny klucz tylko do swiec,z castoramy.Kable,kopulke i palec wez na wzor,ja do zakupu palca i kopulki podchodzilem 3 razy,zanim pojechalem ze zdemontowanymi czesciami :mrgreen:. Z wymiana nie powinienes miec problemu,tylko zaznacz sobie kable,ktory do ktorej swiecy :wink:

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: pn mar 23, 2009 11:52 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 10, 2008 3:50 pm
Posty: 511
Lokalizacja: Goleniów/Szczecin
Moja mała sugestja co do palca i kopułki. Zajrzyj do środka jeżeli palec nie ma śladów zużycia w postaci zjechanej końcówki metalowej(może być upalona od styków kopułki) to go zostaw, ta sama sprawa tyczy sie kopułki jezeli styki kopułki(jest ich 4 szt) nie mają wypaleń to zostaw.
Co do kabli powinno sie raczej wymienić nie wiadomo ile to jeździło a uwierz ma to znaczenie mam przykład na swoim poczciwym BMW e30 które stało u gościa nie urzywane po wymianie kabli calkiem inne auto :)
Pozdrawiam

_________________
OFF ROAD JEST JAK BAGNO . . . WCIĄGA


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 12:14 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
Ok dzięki wielkie za informacje.
A generalnie świece kupić od razu, nie jeździć ze "wzornikami" ?

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 8:31 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Świece "5" wkręca się do silnika 8V, a świece "6" do 16zaworowego.

Suzuki wymaga przerwy na świecach 0,7mm. Trzeba zmniejszyć przerwę w nowych (z ~0,9mm).

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 10:56 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 947
Lokalizacja: W-wa
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2004
Na klucze do świec to bym uważał. Gdy wyminiałem świece w vitce, wypadała gumka przytrzymująca świece a w końcu się złamał uchwyt klucza. :evil:

_________________
Była Vitka. Był LR II td5. Były plaskate z i bez LPG...
To poszukałem i znalazłem XL7 letko dłubniętą


Ostatnio zmieniony wt mar 24, 2009 11:09 am przez sla66, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt mar 24, 2009 11:01 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
na pewno popularne "marketowe" klucze do świec są do bani. Polecam dobrą nasadkę 1/2" specjalnie do świec - można ją również kupić w markecie, ale typu Castorama - to są długie, cienkościenne nasadki z gumką w środku. Może tanie nie są, ale nie będą tworzyć niepotrzebnych problemów ;)
Kable ostatni0 zmieniałem i jestem średnio zadowolony, jeszcze świece wymienię, zanim oczernię jakiegoś producenta :lol: Także warto zastanowić się nad producentem, a nie brać pierwsze lepsze.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 11:41 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
piotrk pisze:
...Kable ostatni0 zmieniałem i jestem średnio zadowolony, ...

Problemy z kablami z reguły wynikają z za dużych przerw iskrowych na świecach. A na LPG powinny być jeszcze trochę mniejsze (0,6mm).

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 11:48 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Pavel pisze:
piotrk pisze:
...Kable ostatni0 zmieniałem i jestem średnio zadowolony, ...

Problemy z kablami z reguły wynikają z za dużych przerw iskrowych na świecach. A na LPG powinny być jeszcze trochę mniejsze (0,6mm).
mam zmniejszone ;-) bodajże 0,65mm. Teraz chcę przetestować na nówkach z ich fabrycznymi ustawieniami (NGK).
Generalnie moje niezadowolenie wynika z nierównej pracy na benzynie, kiedy silnik (płyn chłodzący) ma około 30'C (tuż przed przełączaniem na gaz). Poza tym jakoś tak na benzynie, na niskich obrotach pracuje jakby miał słaby zapłon ... :? Na LPG jest fajniej, ale też zdaje mi się, że mogłoby być lepiej ... ale może ja wybredny jestem :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 12:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
piotrk pisze:
Generalnie moje niezadowolenie wynika z nierównej pracy na benzynie, kiedy silnik (płyn chłodzący) ma około 30'C (tuż przed przełączaniem na gaz). Poza tym jakoś tak na benzynie, na niskich obrotach pracuje jakby miał słaby zapłon ... :? Na LPG jest fajniej, ale też zdaje mi się, że mogłoby być lepiej ... ale może ja wybredny jestem :mrgreen:

Ja szukał bym problemu w składzie mieszanki. Bardzo często wtrysk benzyny "uczy się" głupot podczas jazdy na LPG. Podczas rozgrzewania silnika wtrysk podaje benzynę z wcześniej zapamiętana dziwną korektą dawki paliwa.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 12:49 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Dobry trop - dzięki. Właśnie miałem plan zresetować kompa i na spokojnie na benzynie rozgrzać go i pojeździć (choć nie wiązałem akurat tego z dziwnymi nastawami kompa). Jeśli by mu przeszło, to przyszłościowo już się tym nie będę przejmować ;-).
Jeszcze pokasztanie temat :mrgreen:
Czy żeby nauczyć kompa czegoś nowego, trzeba go zresetować, on się nauczy i to co zapamięta już będzie wykorzystywać? czy może działa jak "rejestr przesuwny", czyli jest w stanie zapisywać nowe, a stare są tracone ?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 1:52 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Sterownik uczy się korekty paliwowej na bieżąco. Potrzebuje ~15 min jazdy na rozgrzanym silniku żeby uśrednić i zapamiętać pierwszą korektę, a później aktualizuje ją na bieżąco.
Na próbę można zdjąć klemę na noc, pojeździć następnego dnia tylko na benzynie (następnej nocy już nie odłączać akumulatora) i kolejnego ranka silnik powinien się uruchomić z właściwą korektą paliwową. Warunkiem powodzenia eksperymentu jest sprawna sonda lambda.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 2:00 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Dzięki, wszystko dla mnie jasne :) Mógłbyś jeszcze napisać, czy komp. korzysta z uśrednionej, zapamiętanej dawki podczas, gdy silnik jest zimny? Nie aktualizuje jej, nie wprowadza korekt, a jedynie korzysta ze średnich wartości zapamiętanych? i dopiero po rozgrzaniu do pewnej temp. zaczyna robić korekty? (wiem, że być może już to napisałeś, ale chciałbym uściślić i się upewnić ;-), bo nie jestem pewien, kiedy sterownik zaczyna aktualizacje). To by tłumaczyło poprawę pracy po nagrzaniu się silnika wyłączanego na LPG. A jeśli to prawda, co napisałem, to chyba warto na ostatnim kawałku trasy przełączać na benzynę, żeby dać szansę dla komputera na poprawki. Przeprowadzę eksperyment i się podzielę wynikami ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 2:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Tak, sterownik silnika zapamiętuje korektę zmierzoną sondą lambda podczas pracy rozgrzanego silnika w trakcie spokojnej jazdy i wykorzystuje tą korektę podczas przyśpieszania, zwalniania i gdy silnik jest zimny.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: wt mar 24, 2009 4:04 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
Dobra, jeszcze jedno pytanko: Kable mają jakieś swoje konkretne oznaczenie? Je i świece wolałbym kupić bez brania wzorców. Czy tak się nie da, trzeba je zebrać i pokazać? :mrgreen:

Kupiłem dzis w castoramie nakładkę 1/2'' do świec "21", nie taka droga- 15zł prawie.

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 61 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl