suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Świece i kable
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=1736
Strona 1 z 5

Autor:  KonarskiS [ pn mar 23, 2009 10:42 pm ]
Tytuł:  Świece i kable

Zamierzam wymienić świece i kable dochodzące do świec w Vitce.
W FAQ było podane, że świece to: NGK BPR5 ES lub NGK BPR6 ES.
Dokopałem informacji, że w G16A z 93 roku powinno się włożyć NGK BPR5 ES tą wersję, czy to nie ma znaczenia?
I teraz tak: Nie wymieniałem jeszcze świec, będę potrzebował specjalny klucz do ich odkręcenia? W manualu sugerują takowy, ale czy się nie obejdzie bez niego? I odnośnie kabli: gdzie takie kupić, są jakieś numery, oznaczenia ich? Mieszkam w Krakowie, może ktoś z Krakusów przerabiał już temat.
Co by się przydało jeszcze wymienić (Autem zrobiłem dopiero parę tysiecy kilometrów, ale Niemiaszki już nie robiły nic z autem przed zakupem, więc eksploatacyjne rzeczy muszę zrobić). Mówi się o kopułce, palcu pod kopułką- dam radę takie rzeczy zrobić sam i je uprzednio kupić (odpowiednie) ? Do mechaniora nie pójdę, bo chcę sam się nauczyć takich rzeczy.
Z góry dzięki za informacje (przydatne i te mniej :mrgreen: ).

Jakby ktoś mi tak po kroku napisał co i jak się wymienia w G16A to będę mega wdzięczny, a jak ktoś z Krk mi powie gdzie jakie części nabyć to browarek :mrgreen:

Autor:  Przemas601 [ pn mar 23, 2009 11:26 pm ]
Tytuł:  Re: Świece i kable

Do swiec potrzebujesz nasadke gleboka 21,albo oryginalny klucz tylko do swiec,z castoramy.Kable,kopulke i palec wez na wzor,ja do zakupu palca i kopulki podchodzilem 3 razy,zanim pojechalem ze zdemontowanymi czesciami :mrgreen:. Z wymiana nie powinienes miec problemu,tylko zaznacz sobie kable,ktory do ktorej swiecy :wink:

Autor:  Art_zgl [ pn mar 23, 2009 11:52 pm ]
Tytuł:  Re: Świece i kable

Moja mała sugestja co do palca i kopułki. Zajrzyj do środka jeżeli palec nie ma śladów zużycia w postaci zjechanej końcówki metalowej(może być upalona od styków kopułki) to go zostaw, ta sama sprawa tyczy sie kopułki jezeli styki kopułki(jest ich 4 szt) nie mają wypaleń to zostaw.
Co do kabli powinno sie raczej wymienić nie wiadomo ile to jeździło a uwierz ma to znaczenie mam przykład na swoim poczciwym BMW e30 które stało u gościa nie urzywane po wymianie kabli calkiem inne auto :)
Pozdrawiam

Autor:  KonarskiS [ wt mar 24, 2009 12:14 am ]
Tytuł:  Re: Świece i kable

Ok dzięki wielkie za informacje.
A generalnie świece kupić od razu, nie jeździć ze "wzornikami" ?

Autor:  Pavel [ wt mar 24, 2009 8:31 am ]
Tytuł:  Re: Świece i kable

Świece "5" wkręca się do silnika 8V, a świece "6" do 16zaworowego.

Suzuki wymaga przerwy na świecach 0,7mm. Trzeba zmniejszyć przerwę w nowych (z ~0,9mm).

Autor:  sla66 [ wt mar 24, 2009 10:56 am ]
Tytuł:  Re: Świece i kable

Na klucze do świec to bym uważał. Gdy wyminiałem świece w vitce, wypadała gumka przytrzymująca świece a w końcu się złamał uchwyt klucza. :evil:

Autor:  piotrk [ wt mar 24, 2009 11:01 am ]
Tytuł:  Re: Świece i kable

na pewno popularne "marketowe" klucze do świec są do bani. Polecam dobrą nasadkę 1/2" specjalnie do świec - można ją również kupić w markecie, ale typu Castorama - to są długie, cienkościenne nasadki z gumką w środku. Może tanie nie są, ale nie będą tworzyć niepotrzebnych problemów ;)
Kable ostatni0 zmieniałem i jestem średnio zadowolony, jeszcze świece wymienię, zanim oczernię jakiegoś producenta :lol: Także warto zastanowić się nad producentem, a nie brać pierwsze lepsze.

Autor:  Pavel [ wt mar 24, 2009 11:41 am ]
Tytuł:  Re: Świece i kable

piotrk pisze:
...Kable ostatni0 zmieniałem i jestem średnio zadowolony, ...

Problemy z kablami z reguły wynikają z za dużych przerw iskrowych na świecach. A na LPG powinny być jeszcze trochę mniejsze (0,6mm).

Autor:  piotrk [ wt mar 24, 2009 11:48 am ]
Tytuł:  Re: Świece i kable

Pavel pisze:
piotrk pisze:
...Kable ostatni0 zmieniałem i jestem średnio zadowolony, ...

Problemy z kablami z reguły wynikają z za dużych przerw iskrowych na świecach. A na LPG powinny być jeszcze trochę mniejsze (0,6mm).
mam zmniejszone ;-) bodajże 0,65mm. Teraz chcę przetestować na nówkach z ich fabrycznymi ustawieniami (NGK).
Generalnie moje niezadowolenie wynika z nierównej pracy na benzynie, kiedy silnik (płyn chłodzący) ma około 30'C (tuż przed przełączaniem na gaz). Poza tym jakoś tak na benzynie, na niskich obrotach pracuje jakby miał słaby zapłon ... :? Na LPG jest fajniej, ale też zdaje mi się, że mogłoby być lepiej ... ale może ja wybredny jestem :mrgreen:

Autor:  Pavel [ wt mar 24, 2009 12:43 pm ]
Tytuł:  Re: Świece i kable

piotrk pisze:
Generalnie moje niezadowolenie wynika z nierównej pracy na benzynie, kiedy silnik (płyn chłodzący) ma około 30'C (tuż przed przełączaniem na gaz). Poza tym jakoś tak na benzynie, na niskich obrotach pracuje jakby miał słaby zapłon ... :? Na LPG jest fajniej, ale też zdaje mi się, że mogłoby być lepiej ... ale może ja wybredny jestem :mrgreen:

Ja szukał bym problemu w składzie mieszanki. Bardzo często wtrysk benzyny "uczy się" głupot podczas jazdy na LPG. Podczas rozgrzewania silnika wtrysk podaje benzynę z wcześniej zapamiętana dziwną korektą dawki paliwa.

Autor:  piotrk [ wt mar 24, 2009 12:49 pm ]
Tytuł:  Re: Świece i kable

Dobry trop - dzięki. Właśnie miałem plan zresetować kompa i na spokojnie na benzynie rozgrzać go i pojeździć (choć nie wiązałem akurat tego z dziwnymi nastawami kompa). Jeśli by mu przeszło, to przyszłościowo już się tym nie będę przejmować ;-).
Jeszcze pokasztanie temat :mrgreen:
Czy żeby nauczyć kompa czegoś nowego, trzeba go zresetować, on się nauczy i to co zapamięta już będzie wykorzystywać? czy może działa jak "rejestr przesuwny", czyli jest w stanie zapisywać nowe, a stare są tracone ?

Autor:  Pavel [ wt mar 24, 2009 1:52 pm ]
Tytuł:  Re: Świece i kable

Sterownik uczy się korekty paliwowej na bieżąco. Potrzebuje ~15 min jazdy na rozgrzanym silniku żeby uśrednić i zapamiętać pierwszą korektę, a później aktualizuje ją na bieżąco.
Na próbę można zdjąć klemę na noc, pojeździć następnego dnia tylko na benzynie (następnej nocy już nie odłączać akumulatora) i kolejnego ranka silnik powinien się uruchomić z właściwą korektą paliwową. Warunkiem powodzenia eksperymentu jest sprawna sonda lambda.

Autor:  piotrk [ wt mar 24, 2009 2:00 pm ]
Tytuł:  Re: Świece i kable

Dzięki, wszystko dla mnie jasne :) Mógłbyś jeszcze napisać, czy komp. korzysta z uśrednionej, zapamiętanej dawki podczas, gdy silnik jest zimny? Nie aktualizuje jej, nie wprowadza korekt, a jedynie korzysta ze średnich wartości zapamiętanych? i dopiero po rozgrzaniu do pewnej temp. zaczyna robić korekty? (wiem, że być może już to napisałeś, ale chciałbym uściślić i się upewnić ;-), bo nie jestem pewien, kiedy sterownik zaczyna aktualizacje). To by tłumaczyło poprawę pracy po nagrzaniu się silnika wyłączanego na LPG. A jeśli to prawda, co napisałem, to chyba warto na ostatnim kawałku trasy przełączać na benzynę, żeby dać szansę dla komputera na poprawki. Przeprowadzę eksperyment i się podzielę wynikami ;)

Autor:  Pavel [ wt mar 24, 2009 2:15 pm ]
Tytuł:  Re: Świece i kable

Tak, sterownik silnika zapamiętuje korektę zmierzoną sondą lambda podczas pracy rozgrzanego silnika w trakcie spokojnej jazdy i wykorzystuje tą korektę podczas przyśpieszania, zwalniania i gdy silnik jest zimny.

Autor:  KonarskiS [ wt mar 24, 2009 4:04 pm ]
Tytuł:  Re: Świece i kable

Dobra, jeszcze jedno pytanko: Kable mają jakieś swoje konkretne oznaczenie? Je i świece wolałbym kupić bez brania wzorców. Czy tak się nie da, trzeba je zebrać i pokazać? :mrgreen:

Kupiłem dzis w castoramie nakładkę 1/2'' do świec "21", nie taka droga- 15zł prawie.

Strona 1 z 5 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/