suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 12:34 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob gru 09, 2017 12:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 02, 2014 7:48 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: J18A
Model: JLX
Rok prod.: 1992
Witam. Po dłuższej przerwie ze względu na remont autka dziś podłączyłem przewody paliwowe, wszystkie kostki itp i po przegonieniu paliwka próbuję odpalić autko. Aż tu niespodziewanie przy któreś próbie odpalenia wyskoczył ZONK.
Przy przekręcenie stacyjki kontrolka CHECK cały czas mryga. No to co pierwsze zrobiłem odczytałem kody błędów.
Wyskoczyło 81. Wchodzę tu http://www.rhinopower.org/diag/cel.html i nie dowierzam. Immobiliser codes not matched.
Kody immobilizera nie są dopasowane. Już kiedyś kontrolka pomrugiwała przed odpaleniem ale po drugim lub trzecim przekręceniu stacyjki autko odpalało. Pytanie teraz czy wywalić immo i kto i gdzie i za ile mi to zrobi czy kupić zestaw do odpalenia z alledrogo?
Bym był bardzo wdzięczne za wszelkie informację.


Na górę
Post: sob gru 09, 2017 4:23 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Pewnie nie podpiąłeś cewki przy stacyjce albo jakaś inna pierdoła.


Na górę
Post: sob gru 09, 2017 5:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 02, 2014 7:48 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: J18A
Model: JLX
Rok prod.: 1992
Wszystko podpięte. Sygnał z modułu do ECU wychodzi. Cewka sprawdzona. Nie wiem tylko jaką ma mieć oporność. Prąd do modułu z stacyjki wchodzi. Wszystkie kostki przemyte. Nie mam już pomysłów. Aha podpiąłem jeszcze drugie ECU i to samo. Wychodzi na to że Immo się zjeb...... Są dwa rozwiązania. Albo wyciąć Immo z ECU albo kupić nowy zestaw ze stacyjka z Immo. To pierwsze będzie ciężko bo nie mam takiego programatora aby to ugryźć. A drugie to że zestaw na allezło jest w przystępnych cenach.


Na górę
Post: ndz gru 10, 2017 5:01 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
monyliza pisze:
Cewka sprawdzona. Nie wiem tylko jaką ma mieć oporność.

Czyli sprawdzono - cewka jest, nikt jej nie ukradł. Ale czy działa...
Lubię to :mrgreen:


Na górę
Post: ndz gru 10, 2017 9:06 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 02, 2014 7:48 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: J18A
Model: JLX
Rok prod.: 1992
Tfu. Pętla. Podmieniłem na drugą i lipa.


Na górę
Post: pn gru 11, 2017 1:55 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Hmmm...
Jedyny pomysł jaki mam, to podpiąć się analizatorem logicznym do linii danych ecu-immo i sprawdzić czy coś tamtędy jest transmitowane.
Immobilizer lub komputer "nie zapominają" kodów ot tak od leżenia.


Na górę
Post: pn gru 11, 2017 2:17 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 02, 2014 7:48 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: J18A
Model: JLX
Rok prod.: 1992
Na weekend podepnę oscyla i analizator. Zobaczymy co tam wychodzi. Przyjedzie też nowy komplet stacyjka pętla moduł kluczyki i wtedy będę miał pewność co się zjeb....
Najchętniej wywalił bym całkowicie Immo.


Na górę
Post: pn gru 11, 2017 8:22 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
kostuch pisze:
Hmmm...
Jedyny pomysł jaki mam, to podpiąć się analizatorem logicznym do linii danych ecu-immo i sprawdzić czy coś tamtędy jest transmitowane.
Immobilizer lub komputer "nie zapominają" kodów ot tak od leżenia.


Znam przypadek w silniku j20. Immo "wykodował" się z ecu. Stało się to po totalnym rozładowaniu akumulatora przez wyciągarkę.
Wystarczyło ponowne zakodowanie immo w ecu. Bez napraw.

ps:
migający check może oznaczać też awarie ecu?
monyliza pisze:
Przyjedzie też nowy komplet stacyjka pętla moduł kluczyki i wtedy będę miał pewność co się zjeb....

Nic Ci nie da podłączenie nowego immo z kluczykami i stacyjką. Musisz go zakodować w ecu.
monyliza pisze:
Najchętniej wywalił bym całkowicie Immo.

Też bym to chętnie zrobił...
Widziałem dwa ecu z emulatorem immo z vitary z silnikiem j20 i każdy miał problemy :(

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn gru 11, 2017 10:06 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 02, 2014 7:48 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: J18A
Model: JLX
Rok prod.: 1992
Hm. Ciężka sprawa. Ciekawe czy znajdę kto to zakoduje. Mam jeszcze w zanadrzu taki ECU 1,8 AT US NEW CAM bez Immo ale nie wiem czy piny we wtyczkach są takie same. Gość który mi to opylił mówi że to z amerykańskiej wersji Vitary którą sprzedał na części.
Może ktoś ma fachowca aby temu zaradzić. Dzwoniłem dziś w kilka miejsc i rozkładają na razie ręce.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: pn gru 11, 2017 10:59 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Jeśli ECU w 1.8 automat jest taki sam jak w 2.0 automat to nawet wtyczki nie będą pasowały. Jest całkiem inna wiązka w automacie niż w manualu.
Dodatkowo to rynek US, tam mieli jeszcze inaczej, OBD2 pełne już chyba było.
Dotyczy tylko Vitary. GV to już inna bajka.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt gru 12, 2017 6:47 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 02, 2014 7:48 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: J18A
Model: JLX
Rok prod.: 1992
Wtyczki pasują. Są identyczne.


Na górę
Post: wt gru 12, 2017 8:12 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
To znaczy że w 1.8 są inne komputery niż w 2.0. Pewnie automat jest sterowany oddzielnym modułem.
Jest więc szansa, że będzie pasował, ale bym nie ryzykował podłączenia bez sprawdzenia wyprowadzeń w dokumentacji.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt gru 12, 2017 9:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 02, 2014 7:48 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: J18A
Model: JLX
Rok prod.: 1992
Mam prośbę. Czy ktoś dysponuje baza schematów Suzuki? Potrzebna mi opisówka pinów wyżej pokazanego ECU. Wtyczki tego samego typu. Zawartość puszki ta sama. Problem tylko czy piny odpowiadają tak samo jak w Baleno 1,8? Przyjdzie kolejny weekend i chciałbym to odpalić. Muszę tylko zdiagnozować dokładnie co zdechło. Pomysłów mnogo. Dobra wiadomość że znalazłem cały komplet puszek (ECU, moduł Immo ) razem ze stacyjką z auta z demontażu za normalne pieniądze. Te puszki to coraz rzadziej do dostania. Druga wiadomość taka że można zaprogramować na nowo klucze. A trzecia że można zastosować emulator. Jest czwarta opcja z podpunktem. Sprzedać to lub zrzucić że skarpy do głębokiego kamieniołomu. :lol:


Na górę
Post: wt gru 12, 2017 10:17 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Suzuki ... 0DIAGRAMS/

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr gru 13, 2017 6:56 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 02, 2014 7:48 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: J18A
Model: JLX
Rok prod.: 1992
Szacun. Oto chodziło. Dziękuję bardzo. Sprawdzę i porównam. A nóż i widelec coś podpasi. Mam też cały kolektor ssący i niczym się nie różni od Balonika.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl