suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 3:16 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 30, 2009 8:46 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Mam pytanie,czy ktoś z was regulował zapłon z lampą stroboskopową? Jak się zmienia punkt zapłony po włożeniu zworki w gniazdo diagnostyczne obok akumulatora. Po zwarciu styków komp nie powinien wyprzedzać zapłonu,czy u was tak jest :?:

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: czw kwie 30, 2009 11:06 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Zworkę trzeba wkładać koniecznie.
U mnie na zworce zapłon zmienił sie o 2-3 stopnie, nie pamiętam już w którą stronę.
Przy LPG powinno się dodatkowo przyśpieszać zapłon o ~2 stopnie.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: sob maja 02, 2009 8:11 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Wydaje mi się,że komp niewłaściwie wyprzedza zapłon,silnik przyspiesza do 3tyś RPM i dalej dostaje zadyszki,ten sam efekt na LPG i Pb

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: ndz maja 03, 2009 6:50 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Może MAP ci się zepsuł. Albo katalizator stopił.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: ndz maja 03, 2009 9:25 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Kata już nie posiadam,a jak zmieniałem podciśnienie na MAPie to na stroboskopie zmieniał się kąt wyprzedzenia zapłonu

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: śr maja 06, 2009 10:43 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
czy w 1.6 16V też się jakoś reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu, czy wszystko w "rękach" sterownika? ... ostatnio regulowałem zapłon daaaawno temu w maluchu - na słuch :lol:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw maja 07, 2009 8:24 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
piotrk pisze:
czy w 1.6 16V też się jakoś reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu, czy wszystko w "rękach" sterownika? ...

Oczywiście że trzeba ręcznie ustawić zapłon.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: czw maja 07, 2009 8:36 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Pavel pisze:
piotrk pisze:
czy w 1.6 16V też się jakoś reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu, czy wszystko w "rękach" sterownika? ...

Oczywiście że trzeba ręcznie ustawić zapłon.
:? mógłbyś wyjawić w trzech słowach procedurę takiej operacji? byłbym bardzo wdzięczny :), bo kopułka nie wygląda mi na taką, którą można sobie kręcić prawo<->lewo zmieniając kąt wyprzedzenia zapłonu - ale mogę się mylić, bo tam jeszcze nic nie rozkręcałem ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw maja 07, 2009 1:27 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
piotrk pisze:
mógłbyś wyjawić w trzech słowach procedurę takiej operacji? byłbym

Rozgrzewasz silnik, wkładasz zworkę w gniazdo diagnostyczne (2 dolne konektory, jeżeli dobrze pamiętam), sprawdzasz lampą stroboskopową kąt wyprzedzenia - powinno być 5' (na LPG ustaw 7'). Jeżeli jest inaczej, to luzujesz Torxa trzymającego aparat i regulujesz. Skręcasz, sprawdzasz, wyjmujesz zworkę.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: pt maja 08, 2009 8:35 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Pavel dzięki :!: muszę tego torx'a znaleźć tylko - ale to bardzo ważna wskazówka :)

... no i lampę zakupić stroboskopową, takie cudo się nada? :
http://allegro.pl/item623141715_lampa_s ... opowa.html

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt maja 08, 2009 8:54 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Ta śruba jest na górze aparatu zapłonowego, nie sposób jej niezauważyć.

Lampa z allegro wygląda na odpowiednią.

Oczyść jeszcze znaki na kole pasowym i obudowie paska rozrzadu, a nawet maźnij je kredą - żeby były lepiej widoczne.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: pn wrz 21, 2009 9:14 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Dziś rozwiązałem problem muła w okolicach 3000 RPM.

U mnie powodem był (Falowania na gazie, zjezdzania na 500RPM, mula przy 3000RPM) układ EGR :mrgreen:
Po wykręceniu głównego zaworu EGR się przeraziłem, bo zobaczyłem węgla i sadzy tyle, że można by kopalnie na Śluńsku zamknąć.

Wyczyściłem, ale okazało się, że zawór się nie zamyka :shock:

Zatkałem podkładką z papieru (jakieś opakowanie po cukierkach ;) ) (zrobie z blaszki jak będę w garażu)...I jak ręką odjął. Auto mocniejsze, lepiej reaguje na gaz, lepiej przyspiesza, obroty ładnie 800 i nic nie drga i nie ma muła :!:

PS. Nie uruchamiajcie bez zaworu EGR silnika - ja się przestraszyłem :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: wt wrz 22, 2009 8:41 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
A jaki masz silnik?

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: wt wrz 22, 2009 8:53 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
1.6 8V

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: wt wrz 22, 2009 8:56 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
a będziesz wymieniał EGR, czy może jednak uznajesz go za zbędny? :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 44 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl