suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 8:21 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt wrz 22, 2009 11:30 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
kogo pytasz?

W 1.6 8V EGR jest sterowany podciśnieniem. Można go namoczyć w nafcie i po kilku godzinach palcami poruszać membraną. Powinien się rozruszać. Na pewno jest to lepsze niż zakładanie zaślepki.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: wt wrz 22, 2009 2:03 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob wrz 22, 2007 4:33 pm
Posty: 2214
Lokalizacja: Gdańsk
Tak też mam zamiar zrobić. Spróbować wyczyścić dokładnie.

Jak na razie działa jak ta lala :mrgreen:

_________________
Klasyczna legenda - Range Rover Classic 2 drzwi 3.5 V8 gaźniki 8)
Jeszcze bardziej legendarna legenda - LR Discovery 300Tdi, w Camel Trophy :mrgreen: - Już nie ma
Legenda na kołach - LR Discovery Series II Td5 XS - Już nie ma
Już nie ma Vitary...


Na górę
Post: śr wrz 23, 2009 10:17 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 10, 2008 7:46 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Głogów
Witam
Po przeczytaniu posta Kościeja na temat EGR zabrałem się wczoraj za czyszczenie był zapchany włącznie z wężem który idzie do emulatora EGR wyczyściłem i wszystko działa ale demontując emulator EGR zapomniałem jak szły wężyki ,na emulatorze oznaczone jest to dwoma literkami P i Q który ma iść w stronę membrany EGR mówię o tych dwóch wężykach które idą poziomo.
Dziękuję za info.

_________________
Discovery TD5,GV 2000 Blaszanka


Na górę
Post: śr wrz 23, 2009 1:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Roberts39 pisze:
...ale demontując emulator EGR ...
? :shock: ?
to modulator
P do elektrozaworu
Q do EGRu

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: śr wrz 23, 2009 2:23 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lip 10, 2008 7:46 pm
Posty: 69
Lokalizacja: Głogów
No to złożyłem dobrze .Dziękuję bardzo.

_________________
Discovery TD5,GV 2000 Blaszanka


Na górę
Post: śr paź 28, 2009 6:49 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt gru 02, 2008 10:16 am
Posty: 8
Przyłącze sie do tematu, bo mam problem z ustawieniem zaplonu. Moje auto to nie vitara ale samuraj z silnikiem 1.6 16v na jednopunktowym wtrysku czyli generalnie pod wzgledem elektroniki bardzo podobny do vitki 8v.
Po zmostkowaniu z masa w gniazdku diagnostycznym pinu do ustawiania zaplonu(test) -u mnie to kabel fioletowo-zielony nic sie nie dzieje, zaplnon sie nie 'blokuje', silnik wogole nie reaguje to czy podaje mase na ten kabel czy nie. Dodam ze wczesniej wszystko dzialalo jak nalezy, i zaplon ustawialem bez problemu, teraz po prostu nie da sie wprowadzic komputera w tryb serwisowy. Dobralem sie do wtyczki przed samym komputerem i po podaniu masy na odpowiedni kabel tez sie nic nie dzieje.
Czyzby cos sie upalilo w komputerze? Swego czasu zapomnialem wyciagnac zworki z trybu serwisowego a autem normalnie jezdzil moj brat:/ wiec moze to jest przyczyna?
Chyba ze ktos ma jakis inny pomysl?


Na górę
Post: wt lis 03, 2009 7:00 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
Leszek mi powiedział, że mam źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu, więc dorwałem lampę stroboskopową i spróbuję go ustawić wedle ksiązki. Mam tylko benzynę u siebie.
Ale:
Piszecie o zworkach (spinaczach) wkladanych w gniazdo diagnostyczne, czy w silniku 1.6 8v jest to konieczne?
W "haynesie", nie ma o tym mowy -> obrazek
Obrazek

Piszecie o kącie 5 stopni.. a w haynesie, ksiązkowo winno to być 8.
Pytanie: kto ma racje i dlaczego?

Z tego co wiem, powinno być to 8 stopni dla G16A oraz 5 stopni dla G16B.
Ale co z tą zworką?

Paweł, poradź :wink:

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: wt lis 03, 2009 8:34 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
zalezy jaki masz wtrysk w 1.6 8v bo wtryski tpi nie miały nawet pinu na zworke bo i po co jak zapłon był całkowicie niezalezny od kompa
dopiero tfi z kompami konczonczymi sie na B70 I B30 miały zapłon sterowany przez komputer

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: wt lis 03, 2009 8:51 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
Głupie pytanie, ale jak rozpoznac jaki ja mam?

edit: zaczalem szukac i zglupiałem

TPI - Tuned Port Injection - regulowany wtrysk wielopunktowy

przecież on nie może występować w 8v - monowtrysku.. ?
:oops:

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: wt lis 03, 2009 10:16 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: sob gru 13, 2008 3:15 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: Gdańsk
Zobacz,czy masz regulator podciśnieniowy na aparacie zapłonowym,jak jest to nie ma zworki.

_________________
Vitara 1.6 8V Pussy Wagon sztywny axle 31" fedima już jej nie ma :(
Qashqai do zmiany na coś męskiego


Na górę
Post: wt lis 03, 2009 10:22 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
Jeśli chodzi o taki regulator - http://photos04.allegroimg.pl/photos/or ... /792158540

to nie mam.

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: wt lis 03, 2009 11:05 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
chodzi o taki regulator

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: śr lis 04, 2009 2:03 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
1.6 8V ma mieć 8' wyprzedzenia, a 16V ustawia się na 5'

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: ndz lis 08, 2009 11:07 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob paź 07, 2006 7:43 am
Posty: 343
Lokalizacja: Wrzosowo
Jezeli mam silnik 1.6 8v, aparat zaplonowy bez podcisnieniowej regulacji to jezeli dobrze zrozumialem :
-Rozgrzewam silnik, wkladam zworke
-I do gazu ustawiam wyprzedzenie 8 czy 10 stopni??

_________________
suzuki santana viara 96r. 1.6 8V/gaz + blos
Lift merc-felicja/bodylift +5cm, Yokohama A/T-S 235/75r15


Na górę
Post: ndz lis 08, 2009 8:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
10
i przerwa na świecach 0,6mm

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl