suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

regulacja zapłonu
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=1887
Strona 1 z 4

Autor:  Przemas601 [ czw kwie 30, 2009 8:46 pm ]
Tytuł:  regulacja zapłonu

Mam pytanie,czy ktoś z was regulował zapłon z lampą stroboskopową? Jak się zmienia punkt zapłony po włożeniu zworki w gniazdo diagnostyczne obok akumulatora. Po zwarciu styków komp nie powinien wyprzedzać zapłonu,czy u was tak jest :?:

Autor:  Pavel [ czw kwie 30, 2009 11:06 pm ]
Tytuł:  Re: regulacja zapłonu

Zworkę trzeba wkładać koniecznie.
U mnie na zworce zapłon zmienił sie o 2-3 stopnie, nie pamiętam już w którą stronę.
Przy LPG powinno się dodatkowo przyśpieszać zapłon o ~2 stopnie.

Autor:  Przemas601 [ sob maja 02, 2009 8:11 pm ]
Tytuł:  Re: regulacja zapłonu

Wydaje mi się,że komp niewłaściwie wyprzedza zapłon,silnik przyspiesza do 3tyś RPM i dalej dostaje zadyszki,ten sam efekt na LPG i Pb

Autor:  Pavel [ ndz maja 03, 2009 6:50 am ]
Tytuł:  Re: regulacja zapłonu

Może MAP ci się zepsuł. Albo katalizator stopił.

Autor:  Przemas601 [ ndz maja 03, 2009 9:25 am ]
Tytuł:  Re: regulacja zapłonu

Kata już nie posiadam,a jak zmieniałem podciśnienie na MAPie to na stroboskopie zmieniał się kąt wyprzedzenia zapłonu

Autor:  piotrk [ śr maja 06, 2009 10:43 am ]
Tytuł:  Re: regulacja zapłonu

czy w 1.6 16V też się jakoś reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu, czy wszystko w "rękach" sterownika? ... ostatnio regulowałem zapłon daaaawno temu w maluchu - na słuch :lol:

Autor:  Pavel [ czw maja 07, 2009 8:24 am ]
Tytuł:  Re: regulacja zapłonu

piotrk pisze:
czy w 1.6 16V też się jakoś reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu, czy wszystko w "rękach" sterownika? ...

Oczywiście że trzeba ręcznie ustawić zapłon.

Autor:  piotrk [ czw maja 07, 2009 8:36 am ]
Tytuł:  Re: regulacja zapłonu

Pavel pisze:
piotrk pisze:
czy w 1.6 16V też się jakoś reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu, czy wszystko w "rękach" sterownika? ...

Oczywiście że trzeba ręcznie ustawić zapłon.
:? mógłbyś wyjawić w trzech słowach procedurę takiej operacji? byłbym bardzo wdzięczny :), bo kopułka nie wygląda mi na taką, którą można sobie kręcić prawo<->lewo zmieniając kąt wyprzedzenia zapłonu - ale mogę się mylić, bo tam jeszcze nic nie rozkręcałem ;)

Autor:  Pavel [ czw maja 07, 2009 1:27 pm ]
Tytuł:  Re: regulacja zapłonu

piotrk pisze:
mógłbyś wyjawić w trzech słowach procedurę takiej operacji? byłbym

Rozgrzewasz silnik, wkładasz zworkę w gniazdo diagnostyczne (2 dolne konektory, jeżeli dobrze pamiętam), sprawdzasz lampą stroboskopową kąt wyprzedzenia - powinno być 5' (na LPG ustaw 7'). Jeżeli jest inaczej, to luzujesz Torxa trzymającego aparat i regulujesz. Skręcasz, sprawdzasz, wyjmujesz zworkę.

Autor:  piotrk [ pt maja 08, 2009 8:35 am ]
Tytuł:  Re: regulacja zapłonu

Pavel dzięki :!: muszę tego torx'a znaleźć tylko - ale to bardzo ważna wskazówka :)

... no i lampę zakupić stroboskopową, takie cudo się nada? :
http://allegro.pl/item623141715_lampa_s ... opowa.html

Autor:  Pavel [ pt maja 08, 2009 8:54 am ]
Tytuł:  Re: regulacja zapłonu

Ta śruba jest na górze aparatu zapłonowego, nie sposób jej niezauważyć.

Lampa z allegro wygląda na odpowiednią.

Oczyść jeszcze znaki na kole pasowym i obudowie paska rozrzadu, a nawet maźnij je kredą - żeby były lepiej widoczne.

Autor:  kosciej [ pn wrz 21, 2009 9:14 pm ]
Tytuł:  Re: regulacja zapłonu

Dziś rozwiązałem problem muła w okolicach 3000 RPM.

U mnie powodem był (Falowania na gazie, zjezdzania na 500RPM, mula przy 3000RPM) układ EGR :mrgreen:
Po wykręceniu głównego zaworu EGR się przeraziłem, bo zobaczyłem węgla i sadzy tyle, że można by kopalnie na Śluńsku zamknąć.

Wyczyściłem, ale okazało się, że zawór się nie zamyka :shock:

Zatkałem podkładką z papieru (jakieś opakowanie po cukierkach ;) ) (zrobie z blaszki jak będę w garażu)...I jak ręką odjął. Auto mocniejsze, lepiej reaguje na gaz, lepiej przyspiesza, obroty ładnie 800 i nic nie drga i nie ma muła :!:

PS. Nie uruchamiajcie bez zaworu EGR silnika - ja się przestraszyłem :mrgreen: :mrgreen:

Autor:  Pavel [ wt wrz 22, 2009 8:41 am ]
Tytuł:  Re: regulacja zapłonu

A jaki masz silnik?

Autor:  kosciej [ wt wrz 22, 2009 8:53 am ]
Tytuł:  Re: regulacja zapłonu

1.6 8V

Autor:  piotrk [ wt wrz 22, 2009 8:56 am ]
Tytuł:  Re: regulacja zapłonu

a będziesz wymieniał EGR, czy może jednak uznajesz go za zbędny? :mrgreen:

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/