suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 12:45 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn sie 24, 2020 1:37 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt mar 07, 2017 11:54 am
Posty: 18
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Baleno
Model: Obrzyn
Rok prod.: 1992
kostuch pisze:
Krisu pisze:

Licznik jest z BALERONA, bo Vitarowy ponoć nie pasował.


Jak reszta zrobiona jest wg tej filozofii, to musi być tam niezła "jesień średniowiecza" :roll:


No dobra, a czy jest możliwość podłączenia licznika od Vitary do instalacji z Baleno?!
Bo wtedy możnaby podłączyć prędkościomierz normalnie na linkę..

_________________
Obrzyn 1.8 16v Baleno + 5.125 + 235/75R15 Simex.


Na górę
Post: pn sie 24, 2020 9:02 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Krisu pisze:
kostuch pisze:
Krisu pisze:

Licznik jest z BALERONA, bo Vitarowy ponoć nie pasował.


Jak reszta zrobiona jest wg tej filozofii, to musi być tam niezła "jesień średniowiecza" :roll:


No dobra, a czy jest możliwość podłączenia licznika od Vitary do instalacji z Baleno?!
Bo wtedy możnaby podłączyć prędkościomierz normalnie na linkę..


Mylisz pojęcia.
Prędkościomierz będzie działał nawet jak nie będzie pod maską żadnego silnika.
Nie ma części wspólnej (oprócz zasilania i masy) z wiązką silnikową.


Na górę
Post: wt sie 25, 2020 12:37 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt mar 07, 2017 11:54 am
Posty: 18
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Baleno
Model: Obrzyn
Rok prod.: 1992
Czyli żeby założyć licznik od Vitary do instalacji Baleno, wystarczy tylko odpowiednio połączyć kabelki i wszystko będzie działało?!

Bo może to jest jakiś pomysł żeby nie ciąć deski w celu zmieszczenia licznika z baleno.. I zawsze to lepiej będzie wygladalo i wtedy tylko linka do reduktora i gotowe

_________________
Obrzyn 1.8 16v Baleno + 5.125 + 235/75R15 Simex.


Na górę
Post: wt sie 25, 2020 7:26 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr kwie 15, 2015 10:29 pm
Posty: 246
Lokalizacja: opolskie
Silnik: H20A
Model: Long (JLX?)
Rok prod.: 1996
Krisu pisze:
Czyli żeby założyć licznik od Vitary do instalacji Baleno, wystarczy tylko odpowiednio połączyć kabelki i wszystko będzie działało?!

Zasadniczym pytaniem jest co ty masz z Baleno, a co z Vitary. Bo jeżeli tylko silnik (nie znam się, ale inaczej chyba się nie da), a skrzynia biegów z reduktorem jest Vitarowa, to wyjście na linkę powinno być... Może masz też coś z elektryki przerobione i do tej elektryki nie pasował licznik Vitary, dlatego podłączyli z Baleno żeby działało to co masz, a z powodu wyjścia na linkę zamiast impulsatora nie działa prędkościomierz...

_________________
Long 2.0 v6 96r


Na górę
Post: wt sie 25, 2020 9:49 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Krisu pisze:
Czyli żeby założyć licznik od Vitary do instalacji Baleno...

Nadal nie potrafisz zrozumieć, że wskazania prędkości (lub ich brak) są niezależne od tego jaki jest silnik pod maską... :|


Na górę
Post: śr sie 26, 2020 8:07 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Mechanicznie możesz zostawić licznik z Vitary.
Pytanie czy ECU z Baleno się z nim dogada? Zależy to od tego jak jest zrobiony VSS w Baleno.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr sie 26, 2020 8:34 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
danthe pisze:
Mechanicznie możesz zostawić licznik z Vitary.
Pytanie czy ECU z Baleno się z nim dogada? Zależy to od tego jak jest zrobiony VSS w Baleno.

Sygnałem z licznika vitary można z powodzeniem nakarmić ECU od baleno.


Na górę
Post: czw sie 27, 2020 8:15 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt mar 07, 2017 11:54 am
Posty: 18
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Baleno
Model: Obrzyn
Rok prod.: 1992
Hmmm.

Widze ze wszyscy się przerzucamy tylko zdaniami bez konkretów.
Być może za mało napisałem w pierwszym poście, ale tak to wyglada:

Silnik baleno 1.8, wiązka i komputer baleno, licznik Baleno bez wyjścia na linkę , skrzynia i reduktor Vitara na linke.

Mozecteraz będzie łatwiej.

_________________
Obrzyn 1.8 16v Baleno + 5.125 + 235/75R15 Simex.


Na górę
Post: pt sie 28, 2020 7:33 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
No teraz konkretnie, do licznika baleno nie podłączysz linki musisz dać impulsator w reduktor. A wiązka z baleno bez przerabiania nie podejdzie do zegarów vitary. W twoim przypadku jak się nie znasz na elektryce i schematach to łatwiej dołożyć impulsator niz przerabiać wiązkę licznikową, zresztą opcja z impulsatorem jest lepsza. A jak oczekujesz że ktoś ci napiszę w kilku punktach jak to zrobić to się nie doczekasz. W takich przeróbkach kluczową sprawą jest czas a pewnie trzeba trochę roboczogodzin poświęcić aby przedzwonić wiązkę z baleno rozpisać kable i przepiąć do zegarów vitary. A wiadomo czas to pieniądze i taka impreza nigdy tania nie jest. Ja na doprowadzenie elektryki po swapie co prawda z BMW i osprzęcie z vitary plus budowaniu wiązki poświęciłem dobry tydzień w garazu w twoim przypadku jest mniej pracy ale to pewnie dzień lub dwa robocze więc prosto licząc 16rbh x 90pln to daje jakieś 1400plnow za taką przygodę. Przyjmując że ktokolwiek będzie chciał się w to bawić a jak znam życie to nikt nie chce poprawiać po kimś takich swapów.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: pt sie 28, 2020 7:52 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Krisu pisze:
Silnik baleno 1.8, wiązka i komputer baleno, licznik Baleno bez wyjścia na linkę , skrzynia i reduktor Vitara na linke.
Mozecteraz będzie łatwiej.


Nie będzie :)
Tak jak kolega maskwa napisał - pracy masz sporo ale przyjemnej :)
Nikt nie napisze instrukcji i nie podeśle kit'a do samodzielnego złożenia. Tak tylko w programach motoryzacyjnych zza oceanu się dzieje.

Zadecyduj który wariant wybierasz - licznik vitary czy baleno.
Wynotuj sobie co trzeba zrobić w każdym wariancie, będzie łatwiej podjąć decyzję.
1. licznik baleno - mechaniczne przerabianie deski, lepienie ze szpachli itp.., troche elektryki (impulsator z GV itp.)
2. licznik vitary - dłubanie w elektryce, żmudne i trzeba mieć jakieś podstawy. Dobrze, że to stary typ instalacji to wystarczą podstawy z elektryki. Może być tak, że wystarczy odpowiednio wtyczkę licznika z vitary podpiąć (lub podlutować, jeśli pinów i nie da się poprzekładać) do wiązki baleno plus dociągnięcie sygnału VSS z licznika vitary do ECU baleno.
Zacznij od zgromadzenia schematów elektrycznych i rozpisania wiązek licznika i ecu.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pt sie 28, 2020 9:00 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt mar 07, 2017 11:54 am
Posty: 18
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Baleno
Model: Obrzyn
Rok prod.: 1992
Moi drodzy nie oczekuje informacji krok po kroku bo to sobie ogarnę, liczyłem bardziej na odpowiedź w stylu mockby że da się ale są 2 opcje. I tyle.. Ogarnąć to nie problem kabli w tej wiązce tyle że to raczej nie problem i nie ukrywam że bardziej by mi pasowało wrzucić licznik z vitary bo lepiej to wygląda.

Mysle że temat wyczerpany, dziękuję wszystkim wypowiadająym się.

_________________
Obrzyn 1.8 16v Baleno + 5.125 + 235/75R15 Simex.


Na górę
Post: sob sie 29, 2020 12:57 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
Jeszcze w kwestii formalnej:
Skoro (tak przynajmniej jest w podpisie) jest to obrzyn do topienia w lagrze, to po co mu prędkościomierz? :roll:
Jeżeli koniecznie musisz znać prędkość, to są metromierze z prędkościomierzem.


Na górę
Post: sob sie 29, 2020 7:37 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 03, 2010 9:55 am
Posty: 843
Lokalizacja: Gdynia
Co za pytanie po co prędkościomierz? Sensowne jest jak jest i działa.

_________________
FORUM SWIFT http://www.swiftklub.org
Obrazek


Na górę
Post: ndz sie 30, 2020 11:20 am 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: czw sty 22, 2009 4:05 pm
Posty: 1145
Lokalizacja: wawa
mockba pisze:
Co za pytanie po co prędkościomierz? Sensowne jest jak jest i działa.


Pozwolisz że zacytuję Twoją wypowiedź:
Cytuj:
to pewnie dzień lub dwa robocze więc prosto licząc 16rbh x 90pln to daje jakieś 1400plnow za taką przygodę


Za tą kwotę można mieć całkiem fajny gadżet, który bardziej się przyda w terenie niż informacja "prędkościomierz pokazuje mi 20km/h ale faktycznie utknąłem w koleinach i tylko koła mi się kręcą w miejscu" :mrgreen:


Na górę
Post: pn sie 31, 2020 12:43 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt mar 07, 2017 11:54 am
Posty: 18
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Baleno
Model: Obrzyn
Rok prod.: 1992
mockba pisze:
Co za pytanie po co prędkościomierz? Sensowne jest jak jest i działa.


Sensowna odpowiedź.


Skoro coś jest, to powinno działać. Więc staram się to uruchomić. Jak się nie da nie będę płakał, ale najpierw wykorzystam wszystkie możliwości uruchomienia.
Pomimo tego na rajdy i tak używam apki z metromierzem.

_________________
Obrzyn 1.8 16v Baleno + 5.125 + 235/75R15 Simex.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl