suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr maja 15, 2024 6:25 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lis 09, 2009 5:00 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 28, 2009 8:42 pm
Posty: 79
Lokalizacja: Poznań
Silnik: G16B
Model: Long 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
Witam

Ostatnio założyłem sobie woltomierz i zauważyłem takie coś:
Na wolnych obrotach i włączonych światłach mijania napięcie jest w granicach 13V, jak zwiększę obroty do 1000rpm to napięcie wzrasta do 14.4V ale po przejechaniu koło 10km na wolnych obrotach napięcie spada do około 12.4V nie jest to trochę za mało?


Na górę
Post: pn lis 09, 2009 6:44 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
sprawdź czy się nie ślizga pasek klinowy na alternatorzee
czy jest mocno naprężony czy da się obrócić o 90 st
i czy nie są obluzowane przewody spróbuj dokonać pomiaru nie na akumulatorze tylko na alternatorze....

Potem przychodzi mi na myśl tylko wyjęcie alternatora i sprawdzenie go na stole probierczym w warsztacie zwykle za to biorą 5zł

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: sob lis 14, 2009 9:52 am 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Gdzie wpiołeś woltomierz??Bezpośrednio na aku??

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: sob lis 14, 2009 7:01 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
witamy!
wlasnie siedzimy sobie z andrutem przy browarze i mi sie poskarzyl na swoja viertarke. chodzi o to, zena wolnych obrotach nie ma ladowania i przy wlaczeniu np.: kierunkowskazu czy swiatel mijania wlacza sie kontrolka ladowania. przy wiekszych obrotach gasnie kontrolka chociaz nie zawsze. czy to moze byc stojan lub mostek w alternatorze, czy np regulator napiecia? a moze cos jeszcze innego?
pomozcie rozwiazac ten problem, co by jakis pan elektryk w razie czego nie sciemnial za bardzo i nie kasowal za swoje czary mary ;)

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: sob lis 14, 2009 7:13 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
najprostszy woltomierz i pomierzyć ile daje napięcia zaraz po odpaleniu i po przegazówce
jeśli rzeczywiście nie ładuje tylko na wolnych a po przygazowaniu ładuje to pasek może ślizgać,
dobrze by było wyjąć alternator przeczyścić wszystkie zaciski śrubki zaciski i trzeba przeczyścić wszsytkie widoczne elementy elektryczne

fajny tutorial nie od tego auta ale zasady te same
http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/reg ... 1_mk2.html


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: sob lis 14, 2009 7:35 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
dzieki wielkie za pomoc. jutro bedziemy sprawdzac a dzisiaj wracamy do... browarow ;)

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: ndz lis 15, 2009 1:30 am 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
jak bedziecie jezdzili na kuklówke to wszystko stracicie :wink:

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: ndz lis 15, 2009 5:25 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
slaw pisze:
jak bedziecie jezdzili na kuklówke to wszystko stracicie :wink:

juz sie nie zamierzamy wybierac w okolice zyrardowa, chociaz teren fajny. stwierdzilismy jednak, ze chyba nasze okolice fajniejsze i bezpieczniejsze ;)
a mariusz [andrut] walczy nadal z elektryka :?

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: wt lis 17, 2009 9:18 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 28, 2009 8:42 pm
Posty: 79
Lokalizacja: Poznań
Silnik: G16B
Model: Long 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
woltomierz podłączony pod akumulator
Naładowałem akumulator i teraz na wolnych mam 12,8V Zobaczymy czy będzie tak trzymać, codziennie vitarka robi ponad 30km nie powinien w tym czasie sam się naładować?


Na górę
Post: wt lis 17, 2009 9:38 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 17, 2008 5:31 pm
Posty: 710
Lokalizacja: Kraków
małe ładowanie masz, ja bym sprawdził alternator (szczotki) pod kątem zasyfienia, zaśniedzenia - tak miałem w matizie siostry.
U mnie na wolnych jest ładowanie bez obciazenia cb i radiem 14V

_________________
Zabawka na 31'


Na górę
Post: wt lis 17, 2009 10:04 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 24, 2009 11:49 am
Posty: 821
z punktu widzenia elektrycznego 12.8 to dolna granica dupuszczalna np escorty albo focusy często mają 12.8 i jeżdżą, ja bym podpiął woltomierz do zacisków alternatora żeby zobaczyć czy nie przewód nie fałszuje.
A często w taki przypadku kupuje się regulator napięcia ( ten plastikowy element odkręcany z przodu altka) można go kupić za parę zł ale to będzie chińczyk który czasem działa czasem nie boschowski regulator kosztuje około 100zł.
Jak ci będzie stale dawał mało napięcia to można też kupić regulator dający wyższe napięcie czyli 14.5V czasem montowany do słabnących altków.
Jest też inna droga wyciągnąć ten alternator i dać go na stół probierczy do elektryka

_________________
j20a wreszcie kupione


Na górę
Post: śr lis 18, 2009 8:01 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
~14V ma być, czy to na wolnych, czy na wysokich obrotach ... ma być pi razy drzwi stałe w pełnym zakresie obrotów. Jak masz 12.8V na wolnych, a 14V na wysokich, to jest coś nie tak. Sam to załatwiam tak, że wyjmuję alternator, niosę do firmy, która nic innego nie robi tylko alternatory i za max. 80zł (więcej nigdy mnie nie skasowali ;) ) mam przetestowany (sam test to grosze) i zrobiony + rok gwarancji na cały alternator ...

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr lis 18, 2009 12:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 28, 2009 8:42 pm
Posty: 79
Lokalizacja: Poznań
Silnik: G16B
Model: Long 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
Dzięki za info. Rozkręcę, przeczyszczę i zobaczymy. Jak nie pomoże to do fachowca trzeba będzie zanieść...


Na górę
Post: śr lis 18, 2009 10:26 pm 
Offline
Site Admin

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 1:42 pm
Posty: 3113
Lokalizacja: warszawa
ale chyba nie dowiedzielismy gdzie wpiełes voltomierz
czy ja cos pominełem

_________________
Vitara 2,0 16v, LJ 80


Na górę
Post: czw lis 19, 2009 1:12 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 28, 2009 8:42 pm
Posty: 79
Lokalizacja: Poznań
Silnik: G16B
Model: Long 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
9 post :mrgreen:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl