suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr lip 16, 2025 10:07 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt lip 02, 2010 2:37 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn lip 27, 2009 10:32 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Poznań
Plan byl taki - chcialem z tylu na bagazniku dachowym podlaczyc dwa halogeny robocze. W tym celu zakupilem dwa halogeny Wesem 12V/55W i zabralem sie do roboty. Poki co wyszedl z tego schemat, ale juz niedlugo zaczynam montaz. W miare postepow prac wrzuce fotki, moze sie komus przydadza.

Obrazek

Zalozenia projektu:
- Zasilanie zaplanowalem pociagnac od akumulatora i dalej przez samochod pod plastikami.
- Na desce ma byc "glowny wylacznik" napiecia.
- Sterowanie samym wlaczaniem bedzie podlaczone do kostki zasilania tylnego swiatla (na schemacie oznaczone jako "sterowanie").
- Reflektory maja sie wlaczac tylko przy jednoczesnym spelnieniu dwoch warunkow: bedzie wlaczony wsteczny bieg i "glowny wlacznik" bedzie w pozycji zalaczonej. W ten sposob jezdzac po miescie nie bede przy cofaniu powodowal zamieszania.
- Przewidzialem jeden bezpiecznik 15A i kabel 2,5 kwadrat.

Niestety jestem laikiem, ale skonsultowalem to z elektrykiem i poprawilem kilka drobnych bledow, wiec teraz powinno byc OK :)

Mam nadzieje, ze sam schemat tez sie komus przyda, wiec stary usunalem, a wrzucilem poprawiony.

EDZIA:
poprawka schematu po uzgodnieniach z elektrykiem


Ostatnio zmieniony ndz lip 04, 2010 9:32 pm przez msc04, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
Post: pt lip 02, 2010 8:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 10:02 am
Posty: 292
Lokalizacja: gdansk
bezpiecznik 10A powinien dac rade

_________________
był long 1.6 16v, był GR Y61, jest tylko plaskacz :(


Na górę
Post: ndz lip 04, 2010 1:07 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Bezpiecznik daj wcześniej, tuż przy aku, wtedy zabezpieczysz "sterowanie" i kable do niego idące. Ja bym dał 15A, 20 to za dużo ;-) Bezpiecznik za przekaźnikiem jest wg. mnie zbędny.
Masę możesz podłączyć gdziekolwiek do masy ... ale w środku lepiej - korozji mniej będzie. Ja użyłem np. mocowań foteli tylnych.
Bodajże wszystkie te przekaźniki "samochodowe" mają 30A, więc jest ok. Zresztą - na obudowie powinno być napisane.

A tak ogólnie ... prze ten wyłącznik główny będzie lecieć cały prąd. Mam nadzieje, że zdajesz sobie z tego sprawę. Nie tak prosto kupić dobry, bezawaryjny włącznik na 10A. Ja bym ten włącznik główny (jak już musi tak być) zrealizował także na przekaźniku 30A, wtedy ... wtedy zrobisz raz a dobrze i nie będziesz więcej się w tym grzebać :)

Lub tez inaczej, prościej. Podłącz "+" na stałe do nóżki 30, a włącznik główny zrób między sterowaniem a nóżką 86, wtedy jakieś miliampery tylko przez niego popłyną a funkcjonalność pozostanie zachowana.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: ndz lip 04, 2010 9:46 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn lip 27, 2009 10:32 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Poznań
Dzieki za podpowiedz. Tak jak piszesz, tak tez powiedzial elektryk, tak wiec wylacznik bedzie na kablu sterowania. Gdyby mial byc na glownym, to musialby to byc wlacznik ze stykami na wysoki prad o natezeniu minimum takim jakie beda mialy halogeny (w tym wypadku okolo 8A).

W tej chwili w celu zminimalizowania ilosci ciagnietych kabli i uproszczenia obwodu zastanawiam sie nad mala zmiana koncepcji - zrobie tak aby halogeny wlaczane byly samym wlacznikiem bez udzialu swiatel cofania.

Musze jutro sie blizej temu przyjrzec, ale wstepny pomysl jest taki, aby przekaznik i wlacznik (podlaczony jako sterowanie do 86) znajdowaly sie w konsoli za hamulcem recznym (mam tam miejsce na dwa przyciski zaraz za sterowaniem tylnymi szybami). W takim wypadku przez samochod szedlby tylko kabel "wysokopradowy" od akumulatora do 30 (przez bezpiecznik) i dalej z 87 do halogenow. Prad do obwodu sterowania wezme wtedy ze sterowania tylnymi szybami.

Co sadzicie? W tym tygodniu jade robic zakupy i jak tylko znajde troche czasu to zabieram sie za zabawe. Wszystko postaram sie obfocic i tu wrzucic.


Na górę
Post: śr lip 07, 2010 12:42 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 06, 2007 3:07 pm
Posty: 51
Lokalizacja: Poznań
Jak dla mnie ... moze byc, choc osobiscie powrocil bym do kocepcji powiazania tych swiatel z wstecznym. Jak bedzie wredny diagnosta to moze sie czepiac, a poza tym automatyka zalaczania w terenie bezcenna (dajesz wsteczny i swieci). Powodzenia


Na górę
Post: śr lip 07, 2010 12:51 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
w terenie, to właśnie bezcenne jest to, że pstrykasz i świeci non stop, i nawet jak wsteka nie wrzucisz (np. turlasz się z górki tyłem, bo nie dało rady wjechać i nie idzie wbić) to widzisz gdzie jedziesz, bo zapobiegawczo odpaliłeś tylne oświetlenie ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr lip 07, 2010 1:09 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Słuszna uwaga. Ja mam na tyle roboczego Wesema, który jest załączany oddzielnie i nie raz lampka się w nocy przydała, nie tylko przy cofaniu. Osobiście bym nie przekombinowywał z tą instalacją.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Post: śr lip 07, 2010 1:13 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
dokładnie. Ja np. używam tych świateł jak coś muszę zrobić w nocy na działce ... świetnie doświetlają teren :!:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr lip 07, 2010 5:18 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Ja mam też kwadratowego wesema, schemat instalacji ściągnąłem chyba z dużego forum,elektryk ze mnie żaden ale wszystko mi działa zgodnie ze schematem. Zrób tak jak Ci mówią, osobne włączanie takiej lampki - przyda się i to baaardzo! Ja żałuję że dałem wyłącznik z podświetleniem bo trochę się nagrzewa.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn lip 12, 2010 1:17 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn lip 27, 2009 10:32 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Poznań
Dzieki za slowa wsparcia.

Okablowanie juz polozone. Jednak zrezygnowalem ze sterowania swiatlami cofania na rzecz niezaleznego wlacznika (oczywiscie wraz z przekaznikiem). Zostala jedna rzecz do zrobienia, a mianowicie zamkniecie obwodu sterowania. Tutaj pytanie do Was. Prad chce pociagnac ze sterowania szybami elektrycznymi na konsoli centralnej (tam jest zainstalowany wlacznik i przekaznik).

Ze schematow elektrycznych wywnioskowalem, ze prad idzie kablem bialo/niebieskim, ale nie jestem pewien. Ktos ma jakies info na ten temat? Jak nie to bede musial udac sie do sklepu i zakupic probnik ;)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

P.S
Cyknalem pare fotek z instalacji, to moze jutro wkleje.


Ostatnio zmieniony pn lip 12, 2010 1:38 pm przez msc04, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn lip 12, 2010 1:32 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
a czy jesteś pewien, że instalacja od szyb wytrzyma dodatkowe 10A?
EDIT: a próbnik to sobie możesz zrobić z 2ch kabli i żarówki ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn lip 12, 2010 1:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn lip 27, 2009 10:32 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Poznań
Zakladam, ze skoro zasilany bedzie tyklo uklad sterowania przekaznikiem, to nie bedzie tam nawet 1A. Samo zasilanie halogenow jest pociagniete z akumulatora. Wszystko jest tak jak na schemacie w pierwszym poscie, tyle ze jako zrodlo pradu dla ukladu sterowania zamiast swiatel cofania ma byc sterowanie szybami .


Na górę
Post: pn lip 12, 2010 1:37 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
a, to przepraszam, nie zrozumiałem ;) no to pewnie, że nie ma problemu :)
ale skoro przekaźnik jest w tym samym miejscu ... to chyba masz tam ten "+" z akumulatora? czy to inny przekaźnik od szyb?

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn lip 12, 2010 2:21 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: wt lut 13, 2007 9:17 pm
Posty: 5119
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Silnik: H27A
Model: GV XL7
Rok prod.: 2003
Ja pociągnąłem kabel bezpośrednio z aku. Przynajmniej wiem gdzie i jak kabel idzie, nie obciążam innych odbiorników etc. Poprostu osobna instalacja od podstaw.

_________________
XL7 2,7 V6 form Juesej.


Na górę
Post: pn lip 12, 2010 7:50 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 12, 2009 10:13 pm
Posty: 2174
Lokalizacja: Warszawa
Silnik: 2.0 HDI
Model: XL7
Rok prod.: 2006
Mam podobnie - chyba prościej się nie da :). Włącznik mam jakiś lotniczy po byku, od razu z bezpiecznikiem.

_________________
Long 2.0 TD 1997r, polcalmini i MT > (...) > XL7 2.0 HDI
"Spijmy gorycz co uwiera, niech z trzeźwości nas rozbiera"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl