suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 7:57 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 19, 2011 1:52 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
No i nikt nie ma pojęcia? :(

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn cze 20, 2011 7:36 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: pn mar 28, 2011 9:36 pm
Posty: 4
Lokalizacja: Piła
Problem z szybami i mnie dopadł. Konkretnie lewa. Raz działała, raz nie. Czasami przy otwartej nie zamykał system, więc ręcznie rozruszałem i poszło. Elektryk już kilka razy rozbierał cały mechanizm. Raz zdiagnozował problemy z silniczkiem, drugi raz rozbierał i czyścił przełączniki. Niby działa, ale czasami staje. Pomaga mocne pierdzielicie ręką w okolice silniczka i chodzi. Ciekawe jak długo?


Na górę
Post: wt cze 21, 2011 10:31 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Najprościej jest podłączyć woltomierz równolegle do silniczka szyby i sprawdzić czy jest zasilanie. Albo dużą żarówkę (reflektorową) zamiast silniczka. Jeżeli zasilania nie ma to sprawdzamy przełączniki, przewody, bezpieczniki. Jeżeli zasilanie jest, to problem jest w silniczku. Trzeba pamiętać że pobór prądu jest naprawdę duży, więc sprawdzanie małą kontrolką może dać fałszywe wyniki.
Zasilanie szyby prawej przechodzi szeregowo przez przełącznik lewy i prawy.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: śr cze 22, 2011 11:10 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
A właśnie - jak by komuś słabo działała prawa szybka to trzeba wyczyścić styki i po lewej i po prawej, bo rozłączenie jednego z przełączników rozłącza cały układ :mrgreen:

Co do mojego problemu: w Vitarze bezpiecznik od szyb był takim plastikowym walcem z metalową blaszką na wierzchu przypiętym do bezpieczników... W grandzie tego nie mam... Gdzie szukać przewodów idących do szybek?

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: ndz lis 27, 2011 6:17 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 05, 2011 2:41 pm
Posty: 18
Witam, Panowie problem natury czysto technicznej. Otóż szyby w mojej GV ledwo chodzą, znaczy opuszczać to i owszem, aczkolwiek zamykać to musze pol godziny :D
Jak dostać sie do tych wszystkich mechanizmów odpowiedzialnych za taki stan rzeczy, kolega pikpok wspominał, aby je nasmarować, przeczyscic styki. Tylko jak rozebrać boczne plastiki drzwi? Jakie patenty zastosowało tam Suzuki, bo zabierałem się juz do tego, ale jest to na tyle irytujące, ze boje sie je polamać :D

Oczywiście chodzi mi o pierwszą Grand Vitare.

Pozdro


Na górę
Post: ndz lis 27, 2011 7:01 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Patent taki sam jak w starej vitarze, czyli odkrecasz klamke, wysuwasz ta zaslepke, a sam boczek jest na zaczepy plastikowe, czyli wyszarpujesz. Gora boczku jest na listwie i wychodzi do gory slizgiem. Tylko wyszarpuj albo w dzien jak cieplo, albo w nagrzanym aucie, albo w garazu, zeby nie polamac plastikow czy nie powyrywac ich z boczkow. Potem wyciagasz kable i gotowe. Ciezki jest dostep do tych mechanizmow.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: ndz lis 27, 2011 7:07 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 04, 2009 9:02 pm
Posty: 779
Lokalizacja: Kozy\ Bielsko-Biała
w vitarce I jeszcze trzeba odkrecic uchwyt... nie wiem jak jest w nowszych przykrecany

_________________
moja kochanka :)
1,6 8V mercedes 124 + dystans 2", focus + s1106,body lift 2", 31x10,5 R15, xtr 1200 speed syntetyk, hi-lift, LR tyl :)
niestety sprzedana.. :(


Na górę
Post: ndz lis 27, 2011 9:11 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Zapomniałem!
Na dole "rączki" na 90% też jest śrubka :mrgreen:

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: sob sty 05, 2013 9:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
No i mnie dopadło, ale chyba w dość niestandardowy sposób, ponieważ nie działa mi szyba przednia, lewa, a pozostałe tak.
Oczywiście stało się to daleko od domu, a szyba została w pozycji całkowicie opuszczonej.
A że w aucie były dzieci, to rozebrałem wszystko w polu i...
Podczas testów wyłącznika ze styków poszedł dymek...
W każdym razie nic nie zdziałałem, i żeby kontynuować jazdę musiałem odkręcić szybę z prowadnicy, podnieść ją do góry i przykleić taśmą by nie opadała.
Martwi mnie ten dymek... Czy ktoś podobną usterkę?

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: ndz sty 06, 2013 2:56 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
W temacie starych przełączników bym coś wiedział, ale...
W Vitce z 97 masz już zdaje sie nowe przełączniki takie, jak w grandach.
Niestety tych nie rozbierałem, bo działały niezawodnie.
Dalej działają Ci wszystkie szyby poza lewa przednią?
Tam nie ma jakiejś mega wydumki. W dół jest tylko coś mądrzejszego, bo przy przyciśnięciu zjeżdża do końca, a nie tyle ile trzymasz, więc jest za to odpowiedzialna elektronika.
Samo podnoszenie szyby to kwestia zetknięcia się dwóch blaszek wyprofilowanych tak, żeby tylko jedna dotykała styku z plusem i jednocześnie przekazywała na szybę.
Generalnie pierwszy powinien paść bezpiecznik.
Szukaj, stykaj...

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn sty 07, 2013 9:19 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
Przełączniki mam raczej stare. Takie prostokątne. Dalej jest tak, że wszystkie szyby działają, oprócz tej od kierowcy (przy czym tylne są obsługiwane z przełączników pomiędzy fotelami).
Sprawdzę bezpiecznik, choć gdyby on wysiadł, to chyba nie działałyby obie szyby?
Wkuty jestem, bo dopiero co Vitka dostała nowe MT i snorkela, a tu kolejny zonk... :evil:

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: pn sty 07, 2013 12:29 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Nie. No skoro reszta działa, to bezpiecznika nie ma co sprawdzać, jest ok.
Rozbierz ten przełącznik, on jest rozbieralny (w domu, w cieple).
Na stykach często robi się syf i nie styka, ale to by nie przestało działać tak od razu i nie spaliłoby się nic.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn sty 07, 2013 10:51 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
No i kruca naprawiłem 8)
Rozebrałem przełącznik w domku.
Dzięki zax za sugestię:
zax pisze:
Nie. No skoro reszta działa, to bezpiecznika nie ma co sprawdzać, jest ok.
Rozbierz ten przełącznik, on jest rozbieralny (w domu, w cieple).
Na stykach często robi się syf i nie styka, ale to by nie przestało działać tak od razu i nie spaliłoby się nic.

Okazało się, że przełącznik miał zużyty taki malutki ślizg.
Załącznik:
mDSCN3800.JPG

A że przypadkiem miałem zapasowy komplet przełączników do tylnych szyb, to zostały one dawcą organów (wszystkiego co się dało, bo były znacznie mniej zużyte), i wszystko znowu działa :D
A na polu nie wyglądało to za dobrze...
Załącznik:
mDSCN3783.JPG


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Post: pn sty 07, 2013 11:50 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 29, 2010 10:28 am
Posty: 1542
Lokalizacja: Łódź
Swój kilka razy czyściłem aż nie padł całkowicie... Ściągnąłem nówkę sztukę ze stanów i śmiga teraz elegancko :wink: :mrgreen:

_________________
Zielony autobus 2,7TDi...


Na górę
Post: pn sty 07, 2013 11:53 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: wt cze 21, 2011 9:36 am
Posty: 229
Lokalizacja: Poznań
Browning pisze:
Ściągnąłem nówkę sztukę ze stanów


A pamiętasz ile za nią zapłaciłeś, bo jak zobaczyłem używkę na alledrogo za 180 zł to prawie osiwiałem... :shock:

_________________
był: Long 2.0 V6 '97 LPG, lift 2,5" BFG MT T/A KM2 29"
był: ZJ 5.2 V8 '96 LPG, lift 5,5", koła 32"
były: Pajero III 3,5 V6 GDI '02 i 3,2 DiD '01
była: GV II 3,2 V6 '08
był: KJ 3,7 V6 '01
jest: GV I XL-7 '02, lift 3", koła 29"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 60 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl