suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 20, 2024 2:33 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob sty 29, 2011 8:05 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lut 08, 2010 9:52 pm
Posty: 161
Lokalizacja: Stalowa Wola
Silnik: K20A4
Od kilku dni zaobserwowałem że nie mogę przekręcić kluczyka w stacyjce - więc jak można temu zaradzić? Popsikać jakimś WD40? Innym oleumem. Czy automatyczna skrzynia może mieć na o wpływ ?

Dziś byłem u kolegi Mariusza i kurcze z 5 minut musiałem się użerać z kluczykiem. Ruszanie kierownica nic nie daje.


Na górę
Post: sob sty 29, 2011 8:15 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt wrz 28, 2010 4:18 pm
Posty: 12
Lokalizacja: WROCLAW
A kluczyk wciskasz


Na górę
Post: sob sty 29, 2011 8:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lut 08, 2010 9:52 pm
Posty: 161
Lokalizacja: Stalowa Wola
Silnik: K20A4
sq6jnq pisze:
A kluczyk wciskasz



tak, ale może wytłumacz mi jak krowie na rowie jak to zrobić - bo jak nic sie nie zmieni to zaraz wystawie ta suke na allegro


Na górę
Post: sob sty 29, 2011 9:21 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
spróbuj drugim kluczkiem - to może być objaw zużytego klucza, mialem już tak w 2ch wozach.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: sob sty 29, 2011 9:26 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob paź 30, 2010 9:40 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Nowy Sącz
popsikaj wd możne się coś polepszy .
tez to przerabiałem już myślałem ze mnie sz...trafi... po psikałem wd i 15 min przekręcania na przemian z wd trochę pomogło rozruszała się choć nie jest idealnie, zeby wyłączyć w pozycje do wyciągania kluczyka muszę oprócz wciskania dać go lekko do przodu /wyczaiłem to metodą prób i błędów/ pewnie to wina za dużo wytartego klucza bo nie wygląda naj lepiej :cry: .
Jest jeden plus nikt kto nie jest wtajemniczony nie wyciągnie mi kluczyków ze stacyjki :lol:

apropos ,jak dorobię nowy klucz ze tego zużytego/ nie mam innego? będzie dobrze?? czy to samo?

_________________
vitka cabrio 92r 1,6 8v,LPG,felicja/merc. MT
Suzuki GSX-R 750


Ostatnio zmieniony sob sty 29, 2011 9:31 pm przez lucar, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: sob sty 29, 2011 9:29 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lut 08, 2010 9:52 pm
Posty: 161
Lokalizacja: Stalowa Wola
Silnik: K20A4
Problem występuje na obu kluczykach. zaraz biorę jakieś WD i może to coś da.






EDIT
PO problemie pół puszki WD 40 rozwiązalo problem :mrgreen:


Na górę
Post: sob sty 29, 2011 9:56 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
a co Wy wciskacie w tej stacyjce? :? u mnie chodzi bez żadnego wciskania zdaje się ...

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: sob sty 29, 2011 10:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn lut 08, 2010 9:52 pm
Posty: 161
Lokalizacja: Stalowa Wola
Silnik: K20A4
piotrk pisze:
a co Wy wciskacie w tej stacyjce? :? u mnie chodzi bez żadnego wciskania zdaje się ...


Pewnie masz to juz opanowane wkładając kluczyk musisz go lekko wcisnąć ( w stronę kierownic) ale jest to tylko odczuwalne jak coś się dzieje typu coś się zabrudzi. Normalnie nawet tego nie zauważasz.
BTW tylko nie zacznij zwracać na to uwagi bo zaczniesz specjalnie wciskać i ci zacznie haczyć albo coś :mrgreen:


Ostatnio zmieniony ndz sty 30, 2011 9:20 am przez axit, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: sob sty 29, 2011 10:12 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
pewnie tak ... aż zwrócę uwage :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: sob lip 23, 2011 10:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 19, 2010 5:31 pm
Posty: 356
odgrzeje temat. tak jest już pod koniec życia stacyjki właśnie przerabiam drugą a czy ktoś kombinował już z przekładką samej wkładki ?? bo o dobrą używkę to już ciężko :/ mam dwie vitary i w jednej kluczyk wychodzi w każdej pozycji a w tej drugiej to już mnie ...uj strzela dzisiaj pożyczyłem samochód i gość włożył w stacyjkę kluczyk od schowka (inny) i nie wiem jakim cudem odpalił ale żeby było śmieszniej to nie było czuć tych etapów przejścia kluczyka tj. przekręcał się ciężko ale płynnie i z ostatniego położenia (kręcenie rozrusznika) nie wracał wiec rozrusznik kaput !!! bendix na złom. wyjąłem go z samochodu i jak na krótko to śmiga ale przy oporze to rozrusznik się kręci a zębatka stoi i silnik się nie kręci mam tylko nadzieje że to tyle bo jak się cuś jeszcze padło to załamka :D

_________________
vitara 1,6 8v 1991r LPG snorkel kibelrura oponki 30'' body 50mm lift merc-felicja odciągi


Na górę
Post: ndz mar 11, 2012 8:15 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt paź 28, 2011 12:12 pm
Posty: 10
Lokalizacja: Wałbrzych
Panowie jak to jest z wymianą stacyjki? Jeśli kupie taką która rocznikowo się zgadza to będzie wszystko grało? Na co zwrócić uwage? Bo już mi się odechciało kombinować z "wudekami" i innymi metodami...heh :wink:


Na górę
Post: pt kwie 15, 2016 6:52 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz wrz 13, 2015 12:09 pm
Posty: 43
Silnik: 1.6 8 V
Model: 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
Wczoraj w nocy normalnie wróciłem i zgasiłem auto, dziś kluczyk ani drgnie. :D Przypuszczam, że ten sam problem, po pracy WD idzie w ruch. :)


Na górę
Post: pt kwie 15, 2016 12:46 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 10, 2015 8:04 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Poznań/Złotniki
Silnik: 1.6 8v
Model: MetalTop 3D
Rok prod.: 1991
W mojej Vitarze dla odmiany kluczyk chodzi bardzo płynnie do tego stopnia że można go wyciągnąć w każdej pozycji :mrgreen:
Istnieją serwisy które zajmują się regeneracją stacyjek/wkładek.
Przerabiałem to co prawda w VW, ale przecież stacyjka to stacyjka...
Środki smarne są mile widziane profilaktycznie w każdym zamku :wink:


Na górę
Post: pt kwie 15, 2016 4:14 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz wrz 13, 2015 12:09 pm
Posty: 43
Silnik: 1.6 8 V
Model: 1.6 JLX
Rok prod.: 1992
No niestety, pół godziny psikam i kręcę i nic. Chyba trzeba poszukać jakiejś używanej stacyjki, tylko jak tam jest z wymiana? Kostkę wystarczy odpiąć czy jakaś rzeźba?


Na górę
Post: pn mar 18, 2019 3:46 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pt lut 08, 2019 10:46 am
Posty: 15
Silnik: 1.6
Model: Cabrio
Rok prod.: 1994
Kamilkadze pisze:
No niestety, pół godziny psikam i kręcę i nic. Chyba trzeba poszukać jakiejś używanej stacyjki, tylko jak tam jest z wymiana? Kostkę wystarczy odpiąć czy jakaś rzeźba?


Podpinam się pod prośbę - czy ktoś mógłby opisać procedurę wymiany stacyjki lub samej wkładki? Co i w jakiej kolejności rozebrać, żeby nie napsuć więcej? U mnie problem dotyczy samej wkładki. Czy jest możliwość jej wymiany lub regeneracji czy muszę wymienić cały zespół stacyjki?

_________________
Mamy tylko dwóch wrogów... Czas i rdzę


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl