suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 4:40 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sty 28, 2008 6:33 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Witam.
Życie zmusiło mnie do tego bym rozebrał alternator ponieważ odmówił on swojego posłuszeństwa.Najpierw zaczeła się palić delikatnie kontrolka od ładowania a później wszystko zgasło.
Wszystko dzięki dość ostremu upalaniu w błocie.
Stało sie to w niedzielę a w poniedziałek musiałem gonić autkiem w podróż więc podciągnąłem rękawy i do roboty.
Wyciągnięcie alternatora nie stanowiło większego problemu- 3 śrubki , jeden przewód od ładowani(przy demontażu odkręcić klemy od aku bo inaczej - spawarka ;-)) i jedna kostka.
Po tym jak miałem alternator na stole odkręciłem śrubę od tulej po której chodzi pasek.Następnie 4 śrubki.
Po odkręceniu trzeba rozbić go.Delikatnie rozbijamy po przeciwnych stronach.Im wolniej zejdzie i ciężej tym mniejsze szanse że uszkodzimy jeden z 4 przewodów od uzwojenia.Ja jeden urwałem ale zamocowałeem go tak jak był i zalutowałem.Podejżewam że zejdzie górna pokrywa od strony śruby a wirnik zostanie w dolnej obudowie z uzwojeniem.JAk tak będzie nakręcemy srubę w imadło i oddzielamy uzwojenie od dolnej pokrywy.Jeśli będziemy mieli juzwszystko rozłożone odkręcamy 4śrubki i wyciągamy płytke prostowniczą w której są szczotki.Moja przyczyna braku ładowania było zatarcie się szczotek w gniazdach przez błoto.Szczotki można wymienić co i ja zrbiłem.są zalutowane i wychodzą z gniazda razem z sprężynka.
JA posiadam Viertarkę rok 92 wersja kanadyjska blaszak silnik 1,6 8V.
Szczotki jakie miałem to: Mitsubishi o numerze 038 .Mają wymiary 50 mm na 80 mm z przewodem mocowany centralnie na końcu.
Po zamocowaniu szczotek wlutowaniu ich na swoje miejsce przykręcamy płytkę i mocujemy wirnik.By to zrobić na dolnej pokrywie jest jest gumowa zaślepka którą wyciągamy i i wkładamy drut (np spinacz) jednocześnie chowając szczotki w gniazdach-Jeśli tego nie zrobicie nie będziecie mogli włożyc wirnika.Póżniej wbijamy wirnik i skręcamy do kupy.Ja jeszcze wymieniłem smar w łozyskach bo były dobre.W sumie wszystko zajeło mi 2h.
Nie mam w tym nic trudnego więc nie ma się czego bać.
Zawsze można zaoszczędzić parę graoszy na elektryku a jeśli jesteście dokładni nie zrobicie gorzej niż on A co najwyzej lepiej.
W razie pytań piszcie na prv z chęcią pomogę.
Pozdrawiam

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl