suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest śr cze 05, 2024 4:45 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sty 29, 2008 10:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 27, 2006 9:56 pm
Posty: 161
Lokalizacja: Przemyśl
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1999
Obrazek

Odkręcić: grill, zderzak (osobno-plastikowy i blaszany),atrapę chłodnicy.
Zorganizować: blachę „6-tkę” 80/35cm i 2x takiej grubości blacha o wym. 10/17cm.
Płaskownik „6-tkę” szer.5-6cm dł. ok. 150cm.
Płaskownik „10-tkę” ok.30cm. i kilka dłuższych i krótszych śrub „12-tek” o odpowiedniej twardości.
Profil zamknięty (może być kwadrat 2,5-2,5cm.) o dł.1.5m.
Sprawdzamy stan ramy i (to co widzimy po rozebraniu) konserwujemy.
Przykładamy w poziomie blachę i docinamy (profilujemy)wg uznania.
Do przednich zakończeń ramy dopasowujemy i ewent. docinamy małe kawałki blach i zespawać należy je z płytą. Nawiercić po 2 lub 4 otwory dla śrub (na każdą stronę).
Przykręcić podpory zespawane z płytą do ramy.
Przykładamy wyciągarkę, znaczymy, wiercimy dla niej otwory.
Przygotować (odmierzyć i pociąć)3 sz. Wsporników (każdy z dwóch części), dolna przyspawana do rury - górna do płyty [pod kątem], (środek zachodzi na siebie [dół z przodu, góra z tyłu] i skręcony na śrubę).
Pociąć profilki i przyspawać (z przodu i z tyłu płyty) na całej długości.
Przyłożyć i podciąć zderzak blaszany (nie przesadzić !) wg potrzeby (nie zapominając o rolkach).
Do mocowania rolek trzeba dospawać 2 wąsy w pionie z płask. „10-tki”.
Przyłożyć i dociąć (nie przesadzić !) plastikową cześć zderzaka.
[Ja zmotałem oryginał, co by prokuratora nie kusić…]
Podciąć (nie przesadzić !) od dołu do góry plastikową osłonę chłodnicy i lamp (zostają wtedy okulary).
W tym momencie ja motałem się z kłami (polecam!) pod którymi są gruube tuleje (dystanse) przyspawane do płyty (a od spodu przyspawane nakrętki).
Można zmotać też zamiast kłów, zupełnie inne uchwyty - jak kto woli.
[Tuleje są w celu różnicy poziomów między płytą a zderzakiem].
Przerabiamy górne uchwyty grilla (w moim przypadku).
Rozkręcamy wszystko i malujemy.
Robimy uchwyt i montujemy skrzynkę przekaźników (po stronie akumulatora, tylko przy lampie).
(Ja zmotałem jeszcze na kablu „+” dodatkowy wył. prądu dla dod. zab. wyciągary ).
Skręcamy wszystko (już na stałe)i …
Uwaga ! – konstrukcja jest mocniejsza niż rama vitary, więc nie przesadzać, gdyż można rozerwać zakończenia ramy lub zrobić „autko w wersji kombi” !
Na wszelkie pytania i niejasności odpowiedzieć mogę telefonicznie, na Skyp-e lub gg.
Obrazek
Obrazek

_________________
Vitka cabrio 1,6 8V - Pozdrawiam...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 31, 2008 1:13 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn wrz 17, 2007 10:08 am
Posty: 288
Lokalizacja: Kraków
1 +Dorobic wyciety wspornik centralny budy http://picasaweb.google.com/suzuki.samu ... 1285381426
2 Blisko sterownik wyciagarki medzie sie kąpał lepiej i milej mu przy filtrze powietrza
3 w ramie wypada wspawac rurki zeby nie skrecac profilu sruba.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 31, 2008 5:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 27, 2006 9:56 pm
Posty: 161
Lokalizacja: Przemyśl
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1999
Cytuj:
1 +dorobić wycięty wspornik centralny budy

U mnie nie ma takiego wspornika (rurki poprzecznej na środku chłodnicy), gdyż ja mam wyciągarkę nad ramą, a u ciebie jest poniżej.
Jeżeli chodzi o sterowniki, to w pierwszej wersji też myślałem dać koło filtra, ale nie chciałem przerabiać kabli i dłuższe robią większe opory.
Cytuj:
3 w ramie wypada wspawać rurki żeby nie skręcać profilu sruba.

Miałeś na myśli przykręcane wsporniki od dolnej rury do płyty wyciągarki :?:
wszystkie trzy wsporniki dolne części mają pospawane z rurą, a górne są pospawane z płytą. Poniżej środka zachodzą na siebie i są skręcane po to, aby całą konstrukcję (płytę z stelażem wyciągarki) można było w razie "W" wymontować.
Ale jak ktoś chce można wspawać wszystko na stałe. :lol:

_________________
Vitka cabrio 1,6 8V - Pozdrawiam...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 01, 2008 12:03 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pn wrz 17, 2007 10:08 am
Posty: 288
Lokalizacja: Kraków
Bogusław pisze:
Cytuj:
1 +dorobić wycięty wspornik centralny budy

U mnie nie ma takiego wspornika (rurki poprzecznej na środku chłodnicy), gdyż ja mam wyciągarkę nad ramą, a u ciebie jest poniżej.
Jeżeli chodzi o sterowniki, to w pierwszej wersji też myślałem dać koło filtra, ale nie chciałem przerabiać kabli i dłuższe robią większe opory.
Cytuj:
3 w ramie wypada wspawać rurki żeby nie skręcać profilu sruba.

Miałeś na myśli przykręcane wsporniki od dolnej rury do płyty wyciągarki :?:
wszystkie trzy wsporniki dolne części mają pospawane z rurą, a górne są pospawane z płytą. Poniżej środka zachodzą na siebie i są skręcane po to, aby całą konstrukcję (płytę z stelażem wyciągarki) można było w razie "W" wymontować.
Ale jak ktoś chce można wspawać wszystko na stałe. :lol:


Bylo wzmocnienie budy na srodku :) taki pasek metalu ,opory oporami ale wole dzialajaca wyciagarke z oporami niz zalana woda bez oporow i bezpiecznikow :) a co do tematu nr trzy nie chodzi o spawanie tylko o wspawanie rurek do ramy i skrecanie w ten sposob wyciagarki bo inaczej skrecasz rame


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 01, 2008 7:08 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 27, 2006 9:56 pm
Posty: 161
Lokalizacja: Przemyśl
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1999
Cytuj:
Bylo wzmocnienie budy na srodku Smile taki pasek metalu

owszem, był, ale go wyciąłem [nie sądzę, żeby coś ucierpiało] przy ewent. rozbieraniu budy przedni pas byłby bardziej wiotki.
Cytuj:
opory oporami ale wole

Tam, gdzie byś nie dał, to dalej jest tylko pod maską... - przy takiej wodzie to najlepiej być podpiętym do "holownika" :wink:
(przynajmniej rzeka nie porwie, albo muł nie wessie - zanim cię uratują)... :wink:
Jeżeli chodzi o spawanie, to jak masz Skype, to pogadajmy, co byśmy kisielu z mózgu ludziom nie robili... - mój jest "bogush63", a póżniej wpiszemy konkret do forum. :wink:

_________________
Vitka cabrio 1,6 8V - Pozdrawiam...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 19, 2008 1:16 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 02, 2007 5:04 pm
Posty: 325
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Panowie a jakie parametry macie tych wyciągarek, na ile są ton?
A akumulatory, żelowe może? A alternatory, tradycyjne?
Sorry za tyle pytań ale...
Pozdrawiam! 8)

_________________
Ludzie dzielą się na czystych i szczęśliwych!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 19, 2008 7:55 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 27, 2006 9:56 pm
Posty: 161
Lokalizacja: Przemyśl
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1999
Moja ma 12000 LBS, czyli ok.5400kg - trochę za dużo trzeba uważać, żeby combi z Vitki nie zrobiła, ale wziąłem na plusie w razie "W"...
Alternator ponoć wystarcza standard (chyba, że cały teren chcesz robić na linie i z wszystkiego na raz korzystać) :)
Na temat aku. są plusy i minusy zarówno żela jak i elektrolita.
Ja jednak kupiłbym żela (często robię wypady sam więc jak go zaduszę... - to spalę fajkę on się zregeneruje... i działam dalej), tylko cena mnie trochę muli :? - jak wyciągarka 10 lat temu... :wink:

_________________
Vitka cabrio 1,6 8V - Pozdrawiam...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 19, 2008 8:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lip 02, 2007 5:04 pm
Posty: 325
Lokalizacja: Bielsko-Biała
dzięki!
Ja planuje podobno nowej generacji, szybsza od zwykłych wyciągarek ma 5,5tony dwa piloty i kosztuje ok 1600zł.
Więcej nic nie wiem bo się nie interesowałem.
Mam zaufanie do sprzedawcy od którego już parę rzeczy kupiłem.

_________________
Ludzie dzielą się na czystych i szczęśliwych!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl