suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz cze 16, 2024 10:28 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw maja 15, 2008 3:18 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:18 pm
Posty: 580
Lokalizacja: Wrocław
Macie jakiś prosty i skuteczny sposób, aby spr. bez narzędzi (miernik itp), który kabelek jest który w gnieździe zapalniczki :?:

W jednym mi się porozłączało, a potrzebuję 2 sprawne. Nie chcę eksperymentować, bo po złym podłączeniu zawijałem izolacją kabelki w nowiutkim CB-ku :wink:


Na górę
Post: czw maja 15, 2008 8:43 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 30, 2006 1:09 pm
Posty: 3237
Lokalizacja: Gdynia
MarekS pisze:
Macie jakiś prosty i skuteczny sposób, aby spr. bez narzędzi (miernik itp), który kabelek jest który w gnieździe zapalniczki :?:

W jednym mi się porozłączało, a potrzebuję 2 sprawne. Nie chcę eksperymentować, bo po złym podłączeniu zawijałem izolacją kabelki w nowiutkim CB-ku :wink:

Weż żarówkę i podłącz jeden kabelek np z klemy z minusa a drugi dotknij do jednego kabla zapalniczki.... Jeśl żarówka się zapali to będzie + jesli nie to minus albo brak połączenia... dalej już łatwo. :wink:

_________________
Były użytkowik Vitary OR, były moderator, obecnie turystyczny autobus http://www.terracan.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=60


Na górę
Post: pt paź 09, 2009 2:29 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
tez mam problem z gniazdem zapalniczki. elektryk sprawdzil, tzn: jego "sprzet" z zaroweczka dzialal, ale jak wlaczam zapalniczke, czy np gps'a lub odkurzacz to kiszka - nie dziala nic :( wiecie moze jak to naprawic?

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: pt paź 09, 2009 8:08 pm 
Offline
Moderator

Rejestracja: sob paź 06, 2007 10:45 pm
Posty: 616
Lokalizacja: Konin
Witam.
W każdym mierniku macie funkcję badania obiegu.Przeważnie oznaczone jest symbolem diody.Jeden kabel od miernika dotykasz do masy a później patrzysz czy jest na obudowie gniazda czy wewnątrz.Pozatym jak przełaczysz miernik by pokazywał napiecie i pomierzysz to przy pomiarze na jesli na kable plusowym bedziesz mial plus to pomiar bedzie pokazywany normalnie a nie z "minusem" tak jak bedzie to w przyadku kiedy na plusowym kablu bedzie minus.Mówimy tutaj oczywiście o prądzie stałym.
Pozdrawiam

_________________
Vitara 1,6 8V -> Y60 4,2E ->Y61 2,8TD->L200-> Grand Vitara I & Grand Vitara II


Na górę
Post: pt paź 09, 2009 8:58 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
OKU pisze:
Witam.
W każdym mierniku macie funkcję badania obiegu.Przeważnie oznaczone jest symbolem diody.Jeden kabel od miernika dotykasz do masy a później patrzysz czy jest na obudowie gniazda czy wewnątrz.Pozatym jak przełaczysz miernik by pokazywał napiecie i pomierzysz to przy pomiarze na jesli na kable plusowym bedziesz mial plus to pomiar bedzie pokazywany normalnie a nie z "minusem" tak jak bedzie to w przyadku kiedy na plusowym kablu bedzie minus.Mówimy tutaj oczywiście o prądzie stałym.
Pozdrawiam


no i wlasnie to wszystko to dla mnie czarna magia :? :oops:
ale dziekuje za podpowiedz ;)

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: pn paź 12, 2009 9:39 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 939
Lokalizacja: W-wa
Dioda świecąca. Lub dioda + żarówka.

_________________
Była Vitka. Był LR II td5. Jest plaskaty z LPG...
Może tak coś poszukać wcale lub letko dłubniętego?


Na górę
Post: pn paź 12, 2009 9:51 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt paź 03, 2008 11:51 am
Posty: 104
u mnie prąd w zapalniczce jest dopiero po przekręceniu kluczyka.


Na górę
Post: wt paź 13, 2009 8:12 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 27, 2006 7:09 pm
Posty: 939
Lokalizacja: W-wa
piotrpat pisze:
u mnie prąd w zapalniczce jest dopiero po przekręceniu kluczyka.

Analogicznie mam podłączone radio. Bez kluczyka muzyki nie posłucham. Dlatego do CB zamontowałem zasilanie bezpośrednio z aku. Działa do rozładowania akumulatora. :lol:

_________________
Była Vitka. Był LR II td5. Jest plaskaty z LPG...
Może tak coś poszukać wcale lub letko dłubniętego?


Na górę
Post: wt paź 13, 2009 8:22 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
arek_m tam nie ma żadnej filozofii - każdy sobie poradzi ;) OKU super to opisał. Musisz sprawdzić 3 rzeczy i możesz to zrobić mając miernik z marketu za 5zł :
1. czy masz napięcie 12V na "bolcu"
2. czy masz masę na obudowie
3. jeśli pkt. 1 i pkt. 2 są ok, to trzeba sprawdzić połączenia, bo może trzymać się na "włosku" lub "na dotyk" i wtedy pod obciążeniem może nie działać.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: wt paź 13, 2009 10:13 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 23, 2009 10:43 am
Posty: 1886
Lokalizacja: warszawa/nowa ruda
dzieki wieeeeelkie za pomoc. jak tylko bede mial miernik to sprawdze ;)

_________________
we who are not as others
suzuki vitara 1,6 cabrio '92 - juz cieszy kogos innego :(


Na górę
Post: czw lis 26, 2009 8:45 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 23, 2009 4:29 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Katowice, Ustroń, Istebna
A ja może podpowiem
u mnie są 3 kabelki do zapalniczki: jeden to podświetlenie, drugi to kabel zasadniczy no i masa. Przy montażu voltomierza początkowo podpiąłem do światełka, przez co działało tylko w momencie kiedy światła były włączone, a nie po przekręceniu kluczyka, tak, jak działa zapalniczka.
Jak miałbym coś poradzić to uważam że podpinanie urządzeń bezpośrednio z aku jest trochę ryzykowne, nigdy nie wiadomo czy do jakiegoś spięcia nie dojdzie, później to już z górki leci..
Ale CB to jednak bezpośrednio by wypadało, to w końcu ważniejsze od apteczki i gaśnicy jest :D :)

_________________
bulwarówka, ale coś się zmieni...


Na górę
Post: czw lis 26, 2009 10:43 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
hejtyniety pisze:
Jak miałbym coś poradzić to uważam że podpinanie urządzeń bezpośrednio z aku jest trochę ryzykowne, nigdy nie wiadomo czy do jakiegoś spięcia nie dojdzie, później to już z górki leci..
żeby "spięcia" były niegroźne, wymyślono bezpieczniki. Odpowiednio dobrany zapobiegnie niefortunnym przypadkom ;)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt lis 27, 2009 6:53 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 23, 2009 4:29 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Katowice, Ustroń, Istebna
piotrk pisze:
żeby "spięcia" były niegroźne, wymyślono bezpieczniki. Odpowiednio dobrany zapobiegnie niefortunnym przypadkom ;)


Teoretycznie tylko, bo raczej chodzi mi o pobór A o którym nawet nie wiemy. Za czasów kiedy jeszcze uniakiem jeździłem miałem właśnie taką sytuacje przez radio.. było podpięte bezpośrednio do aku, przez osobny bezpiecznik, coś się pokaszaniło (chyba od wilgoci, ale tu pewności nie mam). Po nocy schodzę sobie do autka, a tu 9,5V i cenzura zbita... jakieś spięcie spowodowało zwiększony pobór prądu, ale nie było na tyle duże by spowodować przepalenie bezpiecznika... właśnie od tamtego momentu jestem bardzo ostrożny z tym. Właściwy prąd do radyjka poszedł przez stacyjkę, a podtrzymanie pamięci przez malutki bezpiecznik bezpośrednio z aku. Na szczęście więcej takich przygód nie miałem:)

_________________
bulwarówka, ale coś się zmieni...


Na górę
Post: pt lis 27, 2009 8:29 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
tak, dlatego trzeba dobrze dobrać bezpiecznik to raz. Dwa, że trzeba sprawdzić amperomierzem co się potem dzieje. Trzy, że można, jak jest taka potrzeba (np. radio), dać przekaźnik i mieć "po stacyjce" ... ale np. do halogenów roboczych itp. to chyba nie ma sensu.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pt lis 27, 2009 10:06 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 23, 2009 4:29 pm
Posty: 46
Lokalizacja: Katowice, Ustroń, Istebna
tyle, że po podłączeniu wszystko było sprawdzane i było dobrze...
a lampki robocze, jak są dobrze zamocowane, mogą iść bezpośrednio. Ja tylko pokazuje, na moim przykładnie co może iść nie tak:)
A jest taka zasada: Jak coś może się pochrzanić to się pochrzani, potrzebny jest tylko czas :D

_________________
bulwarówka, ale coś się zmieni...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl