suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 3:13 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 25, 2012 9:30 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Patryk32 pisze:
te wesemy dalekosiężne mają 16,5 cm średnicy nie wiem czy to dużo czy nie :mrgreen:


moim zdaniem za duże, ale to jest moje zdanie. Drogie nie są, możesz przetestować :)
Mniejsze będą gorzej świeciły, niestety trzeba znaleźć kompromis. Albo słabiej świecą ale świecą, albo świecą rewelacyjnie do pierwszego wjazdu w krzaki :)
Pomyśl też o zabezpieczeniu lamp od góry - powinny być schowane pod pałąkiem, chyba że to ma być lansowóz, to co innego :)

Patryk32 pisze:
czyli lepiej byłoby dać 2 dalekosiężne na środku, a 2 robocze po bokach ??


robocze lub może lepiej przeciwmgłowe?
Są w sprzedaży 3 rodzaje lamp dodatkowych, kolejno od tych "najwęższych":
    dalekosiężne "spotlight"
    drogowe
    przeciwmgłowe

Robocze nadają się na wsteczne lub boczne.

Patryk32 pisze:
dlaczego przesunąć ten pałąk ?? pierwotna opcja była zeby dać tak


To z kolei za blisko krawędzi - będzie poświata na szybie i odbicia od maski, chyba że dasz daszek nad szybą ;)
A jak dasz lightbara na środkowym słupku to prawdopodobnie cień dachu spowoduje że lampy będą oświetlały tylko drogę daleko przed samochodem.
Poprowadź od dolnej krawędzi lampy linię w dół pod kątem określonym w parametrach lampy. Najlepiej umieścić lampę tak aby linia ta bez przeszkód szła do ziemi omijając maskę, jeśli "zaczepi" o krawędź dachu to najlepiej jak cień dachu będzie się kończył przed maską z przodu samochodu, ale to można tylko przetestować z lampą (tak wiem że to mocno upraszcza całą optykę :twisted: , ale lasera nie projektujemy :lol: a dodatkowo nie pamiętam tych wszystkich wzorów opisujących dyfrakcję, interferencję itp...)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: ndz lis 25, 2012 11:14 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
czyli... :mrgreen:
halogeny montowane na środkowym słupku, musiałyby być odpowiednio wysoko żeby nie było cieniu dachu,
ale również jakoś tak zabezpieczone by nie wymiękły po 1szym strzale z gałęzi, np jakoś tak montowane
Obrazek
szkoda że kurcze będzie ten cien dachu bo chyba raczej na 100% będą montowane właśnie nad środkowym słupkiem...

ciekaw jestem jak to wyjdzie, bo szkoda jakby od razu jakieś miały odpasć... a gałęźi nie braknie...
no ale z 2 strony sa maskownice ochronne od producenta które maja miano kuloodpornych bo one sa całe a szkło pękło :lol:

szkoda ze nie ma przeciwmgłowych niebieskich żeby mi do zestawu pasowały 8)

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: pn lis 26, 2012 8:59 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Przeciwmgłowe im bardziej żółte tym lepiej widać. Generalnie w deszczu, mżawce i mgle lepiej widać światła żółte, niż jakieś niebieskie wynalazki.
Jak poszukasz zdjęć mojego granda, to miałem tam zamontowane dalekosiężne prostokąty wesema.
Na początku były na klatce nad przednią szybą. Oczywiście poświata, odbłyski, masakra.
Jak wywaliłem klatkę, to dałem na pałąku.
Gałęzi trochę zebrały i nic się nie potłukło. Dużo łatwiej stłuc duże okrągłe.
Niestety ich głównym wrogiem nie były gałęzie, a belki określające max wysokość auta w garażach podziemnych, bo wszędzie ściągały belki (spring merca 300D przycięty jeden zwój i lift budy koło 5 cm).

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn lis 26, 2012 6:04 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
przeciwmgielne żółte.... to wtedy dalekosiężne też ?? czy przy dalekosiężnych to już nie ma znaczenia ?

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: pn lis 26, 2012 9:35 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Patryk32 pisze:
przeciwmgielne żółte.... to wtedy dalekosiężne też ?? czy przy dalekosiężnych to już nie ma znaczenia ?


Żólty kolor lamp nie jest już dozwolony. Poza tym tych przeciwmgielnych nie używany jako przeciwmgielnych. Wiec barwa nie ma znaczenia, ważne aby dobrze świeciły.

ps:
można też pomyslec nad kombinacją dalekosiężne + drogowe na dachu

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn lis 26, 2012 11:27 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
danthe pisze:
Żólty kolor lamp nie jest już dozwolony

w sumie to nie robi bo i tak nie można używać halogenów, nawet jeżeli jest mgła to i tak nie można bo według szanownego pana w czapeczce nie było aż takiego strasznego stopnia zamglenia by używać halogeny,

wiec pieprze, nie ryzykuję :) i nie będe halogenów używał na drogach publicznych,
maja one być na moje zimowe "przebijanki" przez skarpy śniegu, gdzie zawsze lampy sa zarąbane śniegiem i ciemność następuje, oraz mają rozjaśniać drogę noca po przejażdżkach leśnymi "drogami"

danthe pisze:
można też pomyslec nad kombinacją dalekosiężne + drogowe na dachu

a drogowe to nie jest to samo co dalekosiężne ?? bo sie spotkałem już kilkanaście razy gdzie jest napisane drogowe/dalekosiężne i myślałem że to to samo..

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: pn lis 26, 2012 11:56 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Patryk32 pisze:
w sumie to nie robi bo i tak nie można używać halogenów, nawet jeżeli jest mgła to i tak nie można bo według szanownego pana w czapeczce nie było aż takiego strasznego stopnia zamglenia by używać halogeny,

wiec pieprze, nie ryzykuję :) i nie będe halogenów używał na drogach publicznych,
maja one być na moje zimowe "przebijanki" przez skarpy śniegu, gdzie zawsze lampy sa zarąbane śniegiem i ciemność następuje, oraz mają rozjaśniać drogę noca po przejażdżkach leśnymi "drogami"


I tak przeciwmgłowe na dachu są niezgodne z przepisami. Możesz mieć dodatkowe światła drogowe ale w sumie nie moze ich być wiecej niż 4 (razem z tymi właściwymi) a przeciwmgłowe muszą być nisko zamontowane.

Jedyne wyjście to zaślepki na czas gdy jeździsz po drogach publicznych.
Z drugiej strony widać sporo terenówek z baterią lamp na dachu na ulicach...

Patryk32 pisze:
a drogowe to nie jest to samo co dalekosiężne ?? bo sie spotkałem już kilkanaście razy gdzie jest napisane drogowe/dalekosiężne i myślałem że to to samo..


Niektórzy producenci rozróżniają drogowe i dalekosiężne. Te drugie mają w teorii bardziej skupiony snop, takie "szperacze".

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt gru 04, 2012 10:11 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
a że sie tak spytam poraz kolejny :mrgreen:

jak wygląda opcja halogenów roboczych ??

bo dalekosiężne niby dobrze bo idzie wiązka gdiześ tam w świat, ale z drugiej strony do nocnych "latań" lepiej robiłyby chyba robocze (które świecą max 30m ale za to mega rozpraszają światło) ??

albo nowa seria wesema która bardziej przypomina dalekosiężny z wyglądu a ma miano roboczego wymiar 10x10cm
Obrazek

takich 6 na dach i jest dzień !! :mrgreen:

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: wt gru 04, 2012 11:43 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 23, 2009 1:06 am
Posty: 960
Lokalizacja: Miastko-Pomorskie
Takie to montujesz na około auta w rogach żeby oświecić jak najwięcej i w terenie miodzio.

_________________
http://www.liberrafoto.com/ - Zdjęcia , komercja i nie tylko i jeszcze tu http://www.liberraphotography.com/


Na górę
Post: śr gru 05, 2012 6:14 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
dla tego pisałem 6 :p

2 po bokach 2 na tył i 2 na przód :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: pt gru 07, 2012 5:22 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
jak sie sprawdza żaróweczka tego typu w halogenach ??
Obrazek
jest wgle, jakikolwiek sens montowania takiej żarówki ??
mniejszy pobór prądu - max 4W
mniejsza temperatura pracy
dłuższa żywotność i inne bajery
ale czy zaświeci tak samo jak 55w ??
czy po prostu po zakupie moge nieźle się zdziwić :mrgreen:

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: pt gru 07, 2012 6:11 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 08, 2011 10:34 am
Posty: 216
Lokalizacja: częstochowa
Patryk32 pisze:
w sumie to nie robi bo i tak nie można używać halogenów, nawet jeżeli jest mgła to i tak nie można bo według szanownego pana w czapeczce nie było aż takiego strasznego stopnia zamglenia by używać halogeny.


ja mam halogeny podpięte na przekaźniku z długimi i dodatkowo na pstryczku. czyli. jak włączę pstryczek to halogeny zapalają się z długimi i z długimi gasną. jak pstryczek jest wyłączony to długie działają same. co by ni było wjeżdżając w teren zabudowany lub mijając inny samochód mam włączone tylko światła mijania więc pan w czapce o ile nie przyczepi się do wystających opon za karoserie, potrzaskanego lusterka i ogólnego bałaganu nie powinien mieć do mnie żadnych pretensji... chyba. :)

_________________
http://www.youtube.com/user/LSprojekt?feature=mhee#p/a

albo suzuki albo nic.


Na górę
Post: pt gru 07, 2012 7:21 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Patryk32 pisze:
jak sie sprawdza żaróweczka tego typu w halogenach ??
Obrazek
jest wgle, jakikolwiek sens montowania takiej żarówki ??
mniejszy pobór prądu - max 4W
mniejsza temperatura pracy
dłuższa żywotność i inne bajery
ale czy zaświeci tak samo jak 55w ??
czy po prostu po zakupie moge nieźle się zdziwić :mrgreen:

Myślałem o tym do halogenu roboczego, żeby sobie poświecić w czasie imprezy w plenerze.
Okazuje się jednak, że światło jest bardzo słabe.
To taki bajer niedopuszczony do użytku w ruchu. Możesz sobie dzięki temu kolorowe światła zrobić. Pod warunkiem, że ich nie użyjesz :)
O żywotności ciężko mówić. Ja w Vitarze jeszcze żadnej żarówki H4 nie wymieniałem. Ba. W żadnym aucie nie zmieniałem żarówki H4. Tylko w fordach jakiś zylion, ale tam to nie H4, tylko jakieś wydumki nap
ędzające koncerny produkujące żarówki :mrgreen:
Żarówka ma jakąś żywotność. LEDy za parę groszy wątpliwą.
Absolutnie nie świeci jak 55W.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pt gru 07, 2012 10:34 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 21, 2012 10:40 pm
Posty: 907
Lokalizacja: okolice 3Miasta
lukasz.szettel pisze:
... co by ni było wjeżdżając w teren zabudowany lub mijając inny samochód mam włączone tylko światła mijania więc pan w czapce o ile nie przyczepi się do wystających opon za karoserie, potrzaskanego lusterka i ogólnego bałaganu nie powinien mieć do mnie żadnych pretensji... chyba. :)


To zależy na kogo trafisz kolego, mnie ostatnio zatrzymali za brudny samochód - powiedziałem że nie ma w prawie jeszcze czegoś takiego żę trzeba jezdzić tylko i wyłącznie czystym samochodem, nie pasowało misiakom więc chcieli sie przysrać o brudne lampy ale że wcześniej je wytarłem to nie mieli podstaw, więc przetrzepali mi cały samochód(trójkąt, światła, wszystko co mogli sprawdzili), a ja jako ten cwaniak robiłem za żabę bo dmuchałem 2 razy w alko. :lol:
no ale niestety nic nie znaleźli więc premii nie było hah.. :lol: :mrgreen:

zax pisze:
Absolutnie nie świeci jak 55W.

Dziękować, o to mi najbardziej chodziło


a skoro mowa o żarówkach, to czy sa jakieś żarówki co dają z taką samą moca jak 55W H3, ale mają szybkość przełączania diody ?? (bo mi najbardizej na tym "reflexie" zależy)

może te wynalazki;
Obrazek

czy są one bezpieczne do zastosowania w halogenah ?? (w sensie czy nie popalą mi odbłyśników ??)
czy zaświeci to tak samo jak zwykłe H3 55w??
czy ma to szybszy czas reakcji niż zwykła żarówka halogenowa ?
no i czy żeby zasilić takie cudo muszę posiadać jakieś przetwornice które sa w samochodach z fabrycznym xenonem czy po prostu normalnie jakbym podłączał zwykłe H3 czyli z aku do przekaznika i w halogen ?

_________________
GEO TRACKER 1.6 8V, AUTOMAT, CABRIO HARD-TOP, LIFT 4,2", 31" AT **I TAK ZOSTAJEEEE**
SUZUKI VITARA 1.6 8V, MANUAL, CABRIO, BULWAR


Na górę
Post: sob gru 08, 2012 10:59 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Nie wiem, co tam pokazałeś, ale pewnie palniki ksenonowe.
Stosuje się je zamiast zwykłych żarówek.
Potrzebujesz do nich przetwornice.
Świecą w zależności od producenta trochę lepiej, lub tak samo jak żarówki halogenowe, ale wymagają mniej prądu.
Nie lubią częstego zapalania.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl