suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 12:51 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz kwie 28, 2013 1:42 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
Proszę o podpowiedź czy istnieje jakiś patent, obejście, kabelkologia - z użyciem automatu do świateł lub bez niego - żeby:
- światła mijania zawsze gasły po wyłączeniu silnika, bez względu na pozycję pokrętła świateł,
- światła mijania świeciły się tylko jeśli są spełnione dwa warunki: jest włączony silnik i włączone pokrętło świateł.
Chodzi o to by móc czasami jeździć z wyłączonymi światłami mijania i mieć jednocześnie pewność że nigdy nie rozładuję akumulatora przez pozostawienie włączonych świateł na parkingu.

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Na górę
Post: ndz kwie 28, 2013 11:05 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
musisz skonstruować mały układ logiczny, by tym sterował.
W hujdaju mam taki moduł, który bardzo podobnie działa. Aftomat zrobiony był na rynek szwedzki, gdzie jest wymogiem.
Domowym sposobem można coś wyrzeźbić na jakimś prostym sterowniku + przekaźnikach. Ew. by było koszernie, na bramkach logicznych :mrgreen:

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: pn kwie 29, 2013 7:12 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Wiktor pisze:
Proszę o podpowiedź czy istnieje jakiś patent, obejście, kabelkologia - z użyciem automatu do świateł lub bez niego - żeby:
- światła mijania zawsze gasły po wyłączeniu silnika, bez względu na pozycję pokrętła świateł,
- światła mijania świeciły się tylko jeśli są spełnione dwa warunki: jest włączony silnik i włączone pokrętło świateł.
Chodzi o to by móc czasami jeździć z wyłączonymi światłami mijania i mieć jednocześnie pewność że nigdy nie rozładuję akumulatora przez pozostawienie włączonych świateł na parkingu.

Przekaźnik zwierny, przecinasz kabel plusowy do świateł, podłączasz go jako 30, wyjście 87 tam gdzie było, masę na 85, a na 86 plus z żółtego kabla stacyjki. Voila.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn kwie 29, 2013 7:53 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Można sie pokusić o sterowanie z alternatora - te nowe maja 3 pin we wtyczce właśnie do tego przeznaczony.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr maja 01, 2013 1:32 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 22, 2010 3:55 pm
Posty: 162
Lokalizacja: Warszawa Włochy
Zax, mam parę wątpliwości. Czy w czasie działania silnika w żółtym kablu w ogóle płynie prąd? Poza tym, kluczyk w stacyjce może znajdować się w kilku pozycjach - które z nich powodują pojawienie się prądu w żółtym kablu?

_________________
BYŁO: grafitowe cabrio 1.6 8V '94 LPG, lift 2.4", bodylift 3", bak?3", dystanse anty-tatra 1cm, AT 215/85R16 (30.4")


Na górę
Post: czw maja 02, 2013 11:21 am 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Wiktor pisze:
Zax, mam parę wątpliwości. Czy w czasie działania silnika w żółtym kablu w ogóle płynie prąd? Poza tym, kluczyk w stacyjce może znajdować się w kilku pozycjach - które z nich powodują pojawienie się prądu w żółtym kablu?

Żółty gruby kabel to (u mnie) "ACC", czyli pierwsza pozycja stacyjki. Jest tam prąd w każdej pozycji poza "0".

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: czw maja 02, 2013 5:16 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: wt gru 01, 2009 6:51 pm
Posty: 545
Lokalizacja: KNSiL
Rok prod.: 1991
Przewód :?: na którym po wyłączeniu zapłonu napięcia nie ma i tam podepnij światełka :idea:

_________________
Pierwsza sprzedana

Body Lift 2.36"
Lift +10cm (4") Radzikone
obuwie 31/10,5/15


Na górę
Post: pn paź 20, 2014 3:59 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 06, 2014 11:47 am
Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
Odgrzewam kotleta i stawiam temat do rozwiązania. Otóż wymyśliłem sobie, że chciałbym mieć uruchamiane światła na tych samych zasadach, na jakich opisał kolega Wiktor w pierwszym poście tego tematu. W tym celu zakupiłem specjalny moduł, który będzie uruchamiał światła po uruchomieniu silnika. Moduł "wie" kiedy uruchomić światła wykrywając napięcie w instalacji przekraczające 13,3V. Zaproponowane rozwiązania przez kolegów mają dla mnie jedną wadę - uruchamiamy silnik wraz z palącymi się światłami oraz z tego co rozumiem paliłyby się tylko przednie lampy. Wszystko by było cacy, gdyby nie to, że Vitara ma sterowanie włączaniem świateł minusem - a moduł steruje plusem.
Do meritum: czy szanowni koledzy mają pomysł jak ten konkretny moduł wpiąć w instalację aby włączał światła mijania i pozycyjne z tyłu?
Poniżej uproszczony schemat podłączania modułu dla samochodów z sterowaniem minusem. Na żółty kabel nie patrzcie - to do uruchamiania funkcji odprowadzania do domu ( palą się światła przez 20 sekund).


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
Królewskie rządzi


Na górę
Post: pn paź 20, 2014 4:37 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 27, 2008 4:26 pm
Posty: 2689
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: G16B
Model: Radzikone Edyszyn
Rok prod.: 1995
Aleś namotał pomysł.
Chcesz mieć wszystkie światła włączane razem z silnikiem, czy tylko przednie jako dzienne?
Jak sam plus, to weź plus ze stacyjki (pozycji ignition) jako plus sterujący przekaźnikiem.
Pod masę cewki przekaźnika daj stałą masę, tak samo pod nóżkę 30.
87 to będzie wyjście masy, gdy będziesz miał włączony zapłon - chyba już wiesz, gdzie pociągnąć z niego przewód.

A jak chcesz wszystkie światła zapalać z przekręceniem kluczyka, to sprawdź, czy na wyłączniku świateł jest plus, czy masa i przez diodę podłącz plusa (albo masę wg tego, co wcześniej napisałem) do nóżki przełącznika.

Voila. Za koszt przekaźnika i kawałka przewodu, a nie jakiś moduł DRL.

_________________
Futrzak->Vitka'89 ->Vitka'95->GV2000->Korozjara


Na górę
Post: pn paź 20, 2014 6:27 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Wawaludek pisze:
Do meritum: czy szanowni koledzy mają pomysł jak ten konkretny moduł wpiąć w instalację aby włączał światła mijania i pozycyjne z tyłu?


Jeśli potrzebujesz tego do jazdy w dzień to w/g obecnych przepisów w dzień nie muszą się świecić pozycyjne z tyłu. Mogą w samochodach zarejestrowanych przed którymś rokiem (2010?) w nowszych NIE MOGĄ

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn paź 20, 2014 7:16 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 06, 2014 11:47 am
Posty: 47
Lokalizacja: Warszawa
No, trochę namotałem pomysł :lol:
Dzięki za odpowiedzi, ale cel całego ćwiczenia polega na tym, żeby wszystkie światła zapalały się PO uruchomieniu silnika ( a nie po przekręceniu kluczyka). Dlaczego? Bo nie chcę kręcić rozrusznikiem gdy są zapalone światła, bo nie chcę pamiętać o światłach, bo tak sobie wymyśliłem :D . Ja widzę tylko możliwość podłączenia + z tego modułu do przekaźnika, który będzie doprowadzał minus za włącznikiem świateł, czyli będzie pełnił funkcję włącznika - będzie go omijał.

_________________
Królewskie rządzi


Na górę
Post: pn paź 20, 2014 7:44 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 18, 2012 8:18 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: KLI, wawa
ale to nie problem żeby światła się zaświecały dopiero po odpaleniu samochodu od rozwiazanie za 20 zł
http://allegro.pl/polski-automatyczny-w ... 37142.html

_________________
?każdy alkohol jest bardzo dobry z wyjątkiem denaturatu, który jest dobry?
viewtopic.php?f=28&t=9240


Na górę
Post: pn mar 20, 2023 12:07 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob lis 13, 2021 1:33 pm
Posty: 16
Silnik: 2.0 HDI
Model: Vitara I
Rok prod.: 2002
goral.tz pisze:
ale to nie problem żeby światła się zaświecały dopiero po odpaleniu samochodu od rozwiazanie za 20 zł
http://allegro.pl/polski-automatyczny-w ... 37142.html


Dodawałeś to? Bo ja zakupiłem, dzisiaj się zabrałem za montaż, i za bardzo nie mogę znależć tych kabelków od mijania, pewnie nie chodzi o te kabelki co biegną od oryginalnego wlącznika do białej kostki?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl