kacjen pisze:
W terenie role się nieco odwracają.
.
To dziwne. Bo pamiętam kampanię skierowaną do rolników jak lata temu wchodziły opony radialne do ciągników rolniczych. Wszystkie testy wykazywały dużo lepsze własności terenowe radialnych. Lepszy rozkład nacisku w miękkim terenie miał powodować że nie zapadały się tak jak diagonalne i nie niszczyły tak terenu po którym poruszał się ciągnik.
Cytata o diagonalnych (
http://www.farmer.pl/technika-rolnicza/serwis-czesci-osprzet/artykuly/radialna-czy-diagonalna,8998,1.html):
"Z charakterystycznej budowy opony diagonalnej wynikają jej właściwości. Opony diagonalne są cichsze niż radialne. Zwraca się również uwagę na wyższy komfort jazdy po nierównych drogach. Jednak najważniejszą ich zaletą jest to, że są o wiele bardziej odporne na uszkodzenia niż nowocześniejsze ?radiówki?. Różnica polega na różnej budowie osnowy. W oponach diagonalnych jest ona wielowarstwowa, a dzięki temu mocniejsza i trudniejsza do uszkodzenia. Dlatego jest bardziej wytrzymała na uszkodzenia mechaniczne.
Jest również kilka wad. W rolnictwie stosuje się zabieg obniżania ciśnienia w kołach w celu możliwie najmniejszego ugniatania gleby, zwiększenia przyczepności, a tym samym zmniejszenia poślizgu. Obniżenie ciśnienia w oponach diagonalnych powoduje ich odkształcenie, wówczas opona nie przylega do podłoża całą powierzchnią, tylko samymi bokami. Niestety, w takiej sytuacji powierzchnia styku opony z podłożem maleje, a więc poślizg rośnie, opona zużywa się znacznie szybciej. Z tego samego powodu zwraca się również uwagę na ich gorsze zachowanie podczas jazdy po łuku. Ciągnik wyposażony w gumy diagonalne spala też więcej paliwa."
Piszą o ciągnikach, czyli Twój CC "czarny ciągnik" się łapie