suzuki.info.pl http://suzuki.info.pl/forum/ |
|
jakie ET w teren? http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=10565 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | godles [ wt sie 20, 2013 2:51 pm ] |
Tytuł: | jakie ET w teren? |
Witam. Mam pytanie odnośnie ET felg. Jakie ET mają oryginalne felgi do vitary z kółkami? założylem MTki na nie i w terenie nie trafiam w koleine co za tym idzie w terenie po którym mam okazje auto testować radzi sobie lepiej. Z tąd moje pytanie jakie ET mają ori felgi? Pytam bo mam alu 7 cali i et-15 ale wpadam idealnie w koleine patrola.... myślę aby ją rozdmuchać o kilka cm na stronę aby nie łapać się w owe koleiny i zyskaćna stabilności w terenie. Myślałem o 5-6 cm na stronę czyli wychodziłoby około - 65-70mm ktoś jeździ takim autkiem? jak w koleinach? wpada czy idzie jedna strona góra? Ma ktoś foto takiej witarki na ori mostach z vitary? |
Autor: | kostuch [ śr sie 21, 2013 9:28 am ] |
Tytuł: | Re: jakie ET w teren? |
5-6cm na stronę ![]() Łożyska będziesz kupował na wagę. Promień skrętu lotniskowca. Może po prostu nie jeździj za patrolami... |
Autor: | batek [ czw sie 22, 2013 7:00 am ] |
Tytuł: | Re: jakie ET w teren? |
Mam takie przespawane na minus 35 ET /tzw. kółka z Samiego/ 5,5J. Na tym Bf Goodrich 205/75/15 ....i nic , rok jeżdżenia po czarnym i na ryby po błotach. Vitka jest jak żaba na takim felunku , trzeba by dokręcić kawałek pasa gumy do nadkoli. Bo wystaje , ale u nas na wsi milicja jest jakoś przyjażnie do terenówek nastawiona ![]() Mam teraz opony 30' i ...hmm. te felgi sprzedaję chyba . Jest bardzo szeroko , u gumiarza mówili ,że potwór... ![]() Reasumując prowadzenie auta w zakrętach na offsecie -35 jest duuużo lepsze, in minus przespawane felgi wymagają dokładniejszego wyważenia , bo lekko biją. Ale jak ktoś nie jeżdzi 160km/h to chyba warto . Takie felgi ciężko kupić raczej.Można zrobić tokarka/spawarka ale wyniki są różne ![]() pozdrawiam B. |
Autor: | kacjen [ czw sie 22, 2013 8:50 am ] |
Tytuł: | Re: jakie ET w teren? |
kostuch pisze: 5-6cm na stronę ![]() Łożyska będziesz kupował na wagę. Promień skrętu lotniskowca. Może po prostu nie jeździj za patrolami... Nie dramatyzuj. W terenie łożyska szybciej wykończy woda niż duże ET. Jeździłem na ET-25 połączonym z dystansami 50mm i nie kupowałem łożysk na wagę. Jak rozbierałem przód, to łożyska (po roku topienia) jeszcze sie nadawały do jazdy. Promień skrętu się nie pogorszył, a poprawił, bo koła nie obcierały o ramę. Trzeba tylko mocno podcjąć próg, żeby nie ciąć opony. Minus jest taki że wukładzie kierowniczym powstają nieco większe siły. Jeśli masz jakieś luzy to będzie telepać. Znam pewną Vitarkę która ma przespawane felgi z ET-100 (tak lekko licząc) i jeździ od lat. |
Autor: | radzik071 [ czw sie 22, 2013 10:21 am ] |
Tytuł: | Re: jakie ET w teren? |
koła są okrągłe więc nawet przy ET minus500 pojedzie. Jak dla mnie to im więcej na minusie tym gorzej dla auta i właściwości jezdnych. Najlepsze dla właściwości jezdnych to ET od 0 do +20 i nawet więcej Jak auto ma być tylko w teren to róbtacochceta. |
Autor: | Lukasz Hunter [ czw sie 22, 2013 10:35 am ] |
Tytuł: | Re: jakie ET w teren? |
my mamy felgi ET -40 i teraz to się fajnie prowadzi w terenie a na trawersach już w ogóle bajka ![]() |
Autor: | godles [ pt sie 23, 2013 2:17 pm ] |
Tytuł: | Re: jakie ET w teren? |
jak mam nie jeździć w koleinach po patrolach i innych zmotach jak na kuklówce nie ma takiej mozliwości. Jakie ET mają ori blaszaki w vitary te z kółkami? |
Autor: | zax [ ndz sie 25, 2013 3:52 pm ] |
Tytuł: | Re: jakie ET w teren? |
Kółka duże Vitarowe mają około +20. Jeżdżę dużo na ET-30 i jest ok. Generalnie przód mam już poszerzony o ponad 12 cm i nadal prowadzi się dobrze, nie ma jakiegoś strasznego promienia skrętu, ale przy ekstremalnych wykrzyżach 29" na lekkim skręcie haczyło o błotnik, a teraz po przesunięciu kół do przodu o zderzak, ale to mały problem ![]() |
Autor: | radzik071 [ ndz sie 25, 2013 8:42 pm ] |
Tytuł: | Re: jakie ET w teren? |
zax pisze: ... Generalnie przód mam już poszerzony o ponad 12 cm i nadal prowadzi się dobrze.... poszerzenie felgami a wahaczami to dwie różne rzeczy jeżeli chodzi o wpływ na właściwości jezdne |
Autor: | zax [ pn sie 26, 2013 6:21 am ] |
Tytuł: | Re: jakie ET w teren? |
radzik071 pisze: zax pisze: ... Generalnie przód mam już poszerzony o ponad 12 cm i nadal prowadzi się dobrze.... poszerzenie felgami a wahaczami to dwie różne rzeczy jeżeli chodzi o wpływ na właściwości jezdne No dobra, źle liczę, bo do tych 12 centów jeszcze ET -30 w jednych felgach zamiast standardowych ET0 lub dodatnich, to już co najmniej kolejne 6 cm. |
Autor: | godles [ pn wrz 09, 2013 7:48 pm ] |
Tytuł: | Re: jakie ET w teren? |
czy te felgi wejda do mojej suki? http://allegro.pl/16-8j-5x139-7-et5-suz ... 06231.html na nie chce naciągnąć 265 70 16 które mam w domu obecnie mam 30 cali więc dodatkowy cal był by bardzo przydatny bo dlaczego by nie ![]() ![]() ewentualnie te http://allegro.pl/felga-felgi-suzuki-vi ... 39926.html |
Autor: | radzik071 [ pn wrz 09, 2013 8:34 pm ] |
Tytuł: | Re: jakie ET w teren? |
Te będą bardzo dobre pod te laki 265/70R16. ET5 zdrowe dla auta. Sam takie kiedyś chciałem do longa |
Autor: | godles [ wt wrz 10, 2013 3:26 pm ] |
Tytuł: | Re: jakie ET w teren? |
a jak z otworem centrującym pisze że 105 a powinno być około110 jak dobrze pamiętam czy macie 100% pewności że będą pasować? |
Autor: | zax [ wt wrz 10, 2013 4:16 pm ] |
Tytuł: | Re: jakie ET w teren? |
godles pisze: a jak z otworem centrującym pisze że 105 a powinno być około110 jak dobrze pamiętam czy macie 100% pewności że będą pasować? To są felgi z Vitary. Może mierzył z dekielkami. Ale z dekielkami nadla wchodzą ![]() |
Autor: | radzik071 [ wt wrz 10, 2013 10:53 pm ] |
Tytuł: | Re: jakie ET w teren? |
zax pisze: ... Może mierzył z dekielkami. .. Co za dekiel ![]() Tak jak Zax pisze. To felgi od vitary więc podpasują |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |