suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 7:06 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sie 06, 2008 9:52 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 21, 2008 7:10 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Kraków
Hej,
mam pytanko jakie powinno być ciśnienie w oponkach V do jazdy po asfalcie. Czytałam, że 1.6 atmosfery, ale to jeszcze zależnie od tego gdzie się jeździ. Jak w takim razie powinno być?

_________________
Albo Suzuki albo nic


Na górę
Post: śr sie 06, 2008 10:14 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Powiem ze swoich niedawnych doświadczeń i prób odnośnie ciśnienia.
1,6 - chyba najlepszy kompromis między terenem/czarnym i komfortem i kierowalnością.
Przy 1,7 - 1,8 robi się lepsze czucie na kierownicy ale strasnie telepie (chyba że komplet pasażerów i coś niecoś w bagażniku)
1,5 i niżej - na asfalcie troche zaczyna pływać ale lepiej troche w terenie.
Obecnie mam dmuchnięte w każdą oponke po 1,6 i już nie mieszam.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: śr sie 06, 2008 10:15 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 21, 2008 7:10 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Kraków
Chalski pisze:
Powiem ze swoich niedawnych doświadczeń i prób odnośnie ciśnienia.
1,6 - chyba najlepszy kompromis między terenem/czarnym i komfortem i kierowalnością.
Przy 1,7 - 1,8 robi się lepsze czucie na kierownicy ale strasnie telepie (chyba że komplet pasażerów i coś niecoś w bagażniku)
1,5 i niżej - na asfalcie troche zaczyna pływać ale lepiej troche w terenie.
Obecnie mam dmuchnięte w każdą oponke po 1,6 i już nie mieszam.


Super, dzięki:)

_________________
Albo Suzuki albo nic


Na górę
Post: śr sie 06, 2008 12:04 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 25, 2008 4:00 pm
Posty: 1877
Lokalizacja: Nowogard
1,6 na asfalt jest najlepsze-nie myszkuje na koleinach :wink:


Na górę
Post: śr sie 06, 2008 12:12 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Robsik pisze:
1,6 na asfalt jest najlepsze-nie myszkuje na koleinach :wink:
Z tym myszkowaniem to zależy jakie ma się opony ;-). Ja mam na szose lanserskie 255 - po koleinach lata jak chce, ale można sie przyzwyczaić :mrgreen: . A ciśnienie faktycznie 1.6 lub mniej. Dla 1.7 i więcej u mnie dość nieprzyjemnie się jeździ po polskich drogach (tłucze). Poniżej 1.0 dość ciężko się kierownica kręci na czarnym, np. na parkingu ;-)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: śr sie 06, 2008 5:17 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 21, 2008 7:10 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Kraków
Robsik pisze:
1,6 na asfalt jest najlepsze-nie myszkuje na koleinach :wink:


Hmm, tylko że mam wrażenie, że na tym 1.6 one takie lekko flakowate są;)

_________________
Albo Suzuki albo nic


Na górę
Post: śr sie 06, 2008 5:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
maga pisze:
Hmm, tylko że mam wrażenie, że na tym 1.6 one takie lekko flakowate są;)

Mają być flakowate. Dzięki temu przylegają większą powierzchnią do nawierzchni i amortyzują ostre nierówności drogi.

Druga sprawa, to wiarygodność pomiaru ciśnienia. Manometry mają odchyłki nawet o 0,3atm.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: śr sie 06, 2008 5:35 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 21, 2008 7:10 pm
Posty: 77
Lokalizacja: Kraków
Pavel pisze:
maga pisze:
Hmm, tylko że mam wrażenie, że na tym 1.6 one takie lekko flakowate są;)

Mają być flakowate. Dzięki temu przylegają większą powierzchnią do nawierzchni i amortyzują ostre nierówności drogi.

Druga sprawa, to wiarygodność pomiaru ciśnienia. Manometry mają odchyłki nawet o 0,3atm.


Dobrze wiedzieć:)

_________________
Albo Suzuki albo nic


Na górę
Post: śr sie 06, 2008 5:59 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 23, 2008 12:34 pm
Posty: 439
Lokalizacja: Warszawa
Rok prod.: 1997
Dobry manometr kosztuje z 200zł, a i tak po upadku na ziemię często się rozkalibrowuje.
Na stacjach benzynowych odchyłki wskazań mogą przekraczać 0,5atm.
Chyba najlepiej kupić swój manometr (ale nie za 10zł) i jego wskazania porównać z kilkoma innymi.

_________________
była Vitara JLX 1.6 16V '97r. AT29"


Na górę
Post: śr sie 06, 2008 7:18 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Pavel pisze:
Dobry manometr kosztuje z 200zł, a i tak po upadku na ziemię często się rozkalibrowuje.
Na stacjach benzynowych odchyłki wskazań mogą przekraczać 0,5atm.
Chyba najlepiej kupić swój manometr (ale nie za 10zł) i jego wskazania porównać z kilkoma innymi.

Prawda :) albo można na jednym manometrze (swoim) dobrać komfortowe ciśnienie drogą prób i błędów - czyli między "pływaniem" a "tłuczeniem" zawieszenia :)

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Post: czw sie 07, 2008 8:03 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 04, 2008 8:47 am
Posty: 342
Lokalizacja: Otwock, Warszawa, Grodzisk Maz.
Z moich obserwacji wynika że na stacjach można dokładnie sprawdzać ciśnienie tylko jeśli "kompresor" ma manometr zamontowany w blaszanym kiosku.
Jesli jest na przewodzie to prawie zawsze znajdzie się idiota który rzuci nim o glebe.

_________________
Na czarne: Toyota Corolla AE92 Si 1,6 16v 1991r
VOLVO V70 2,4 LPT 1998r.
Na "nieczarne": BRAK :(


Na górę
Post: czw paź 30, 2008 7:03 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
hej :

ja na moich 255 obecnie mam 1.6 mz jezdzi sie calkiem dobrze w koleinach lepiej sie jedzie niz na niszym cisnieniu, troche tlucze jednak na dziurach, w terenie 1.6 mz za duzo kiedys mialem 1.4 i bylo przyjemniej za to na czarnym jezdzilo sie nieco gorzej ( bardziej plywam w koleinach, itp )

jeszcze jedna sprawa ;)
z poczaku koleczka pompowalem na stacjach, co stacja to wskazywalo mi inne cisnienie, w koncu na ktorej stacji wszystkie daleko na 1.6

niby wszystko ok tylko ze oponka troche flakowata.

Pojechalem do znajomego co ma wulkanizacje sprawdzil mi cisnienie swoim urzadzonkiem i co sie okazalo :D
kazde kolo niemal inne w jedynm 1.0 w drugik 1.1 kolejne 1.1 i jeszcze jedno 1.4

od tamtej pory albo pompuje u wulkanizatora - mam pewnosc ze mam takie cisnienie jak chce -
albo swoja pompka - choc to zadko bo za dlugo to trwa.


Pozdrawiam

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: czw paź 30, 2008 7:04 pm 
Offline
4" - błotny dziadek

Rejestracja: pn wrz 15, 2008 2:49 pm
Posty: 1732
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 3.4 v6
Model: 4r custom
Rok prod.: 1991
chalski: takim wlasnie pomopowalem na shelu - juz wiecej tam nie pojade :)

_________________
V6 - lift 5" radzikone było
Jest T4R 5vzfe
http://www.facebook.pl/lukasziewa


Na górę
Post: czw paź 30, 2008 7:41 pm 
Offline
4" - błotny dziadek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 15, 2008 4:36 pm
Posty: 1537
Lokalizacja: Andrychów
witam,po eksperymentach-ja mam w swoich oponkach 1.6 i fajnie się jeździ,lekko flakowate ale tak ma być

_________________
była kiedyś Vitara '89,1,6 8v z liftem i mt
>>>ZJEEP>>>WJEEP


Na górę
Post: czw paź 30, 2008 10:22 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sty 04, 2008 7:27 pm
Posty: 3382
Lokalizacja: Koleczkowo
Ja dodam jeszcze od siebie, że zacząłem jeździć na ciśnieniu 1.4. Pora już taka, że się robi ślisko, poza tym jakieś błotko w ramach relaksu :mrgreen:. Także po mieście i bezdrożach 1.4 - lepiej hamuje, tył lepiej pracuje na zakrętach przy zniszczonej nawierzchni i jest mniejsza szansa na niekontrolowany poślizg :). Jedynie jak śmigam w trase - autostrada, daje 1.6 spowrotem.

_________________
była Vitara, teraz 2 inne Suzy w domu :)
... i skośnookie 4x4 innej marki :wink:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl