suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 10:30 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 26, 2014 12:08 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Mam Kumho kl78 w seryjnym rozmiarze. Jako, że miałem do pracy 30km w jedną stronę 5 dni w tygodniu ATeki były bardzo sensownym rozwiązaniem. Sytuacja się zmieniła i do pracy będę teraz miał 10min piechotą.
Mam lift 2" na podkładkach czyli jak rozumiem wejdą opony 235/75 r15 - dla pewności, na standardowych stalówkach "kółkach" czy trzeba coś z większym odsadzeniem? Mam Vitarę 3d bez poszerzeń, więc nie chciał bym też, żeby wystawały.

Myślałem, że będę kupował Duratracki jako opony bardzo uniwersalne na wszystkie warunki i dzielniejsze w terenie od typowych ATeków. Ale jak kilka razy wyjechałem gdzieś i musiałem odpuścić większe błoto to mi było smutno o-) A, że przebiegi teraz będę robił niewielkie i potrafię jeździć samochodem z mniejszą przyczepnością na asfalcie to chcę MTki.

I tu, po przydługim wpisie docieramy do sedna wątku. Pieniądze piechotą nie chodzą i szukam w miarę budżetowej opcji.
Roadian MT można kupić komplet z przesyłką za 1450zł, Sahary od Radzika 1800zł. Różnica do przełknięcia tylko co wybrać?
O Roadianach dużo poczytać nie można, ktoś chwalił w wątku na 'dużym forum', ktoś stwierdził, że widział u kogoś i nie robiły. Wiadomo jak z takimi opisami jest. Sahary czytałem jak głównie Radzik chwalił za dzielność w błocie ale też dobre sprawowanie na czarnym.
Roadiany mają wzór typowego MT, praktycznie to samo co stary BFG MT więc w sumie wiadomo czego się spodziewać. Nowe 13,5mm bieżnika waga nie znana.
Sahary (kopia Yokohamy g001) też zachwalane ale jednak nalewka, 18,8kg ale nie wiem jak to porównać. Podobno bardzo sztywne, prawie bez ciśnienia można jechać - ale to dobrze czy źle? Bo chyba lepiej jednak, żeby przy obniżonym ciśnieniu opona była elastyczna i się dopasowywała do podłoża.


Na górę
Post: ndz sty 26, 2014 2:28 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 13, 2011 11:16 pm
Posty: 44
Lokalizacja: Kaszuby/Goręczyno
osobiście jeździłem na saharach i było super,polecam tą opone,a co do ciśnienia to jak jechałem na rajd spuszczałem powietrze do 1,1 i było czuć różnice w twardości

_________________
Vitara 1.6 16v (Baleno) PickUp,Siverstone MT-117 X-treme 31' sztywny.
Winda Superwinch EP 9.0 15000 lbs
" Gdzie patrol wjechać nie może to vitare pośle":-)


Na górę
Post: pn lut 03, 2014 11:45 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 20, 2011 10:30 am
Posty: 419
Lokalizacja: Złotów
Tez mi chodza Roadian MT po glowie "nowa" opona za dobry pieniadz i chyba 3 lata gwarancji - robia czy nie, to pojecie wzgledne - w blocie na pewno gorsze od simexa ale w piachu pewnie lepsze ... Bardziej bym chcial uslyszec opinie o jakosci tych opon.

_________________
Navara D40
było:
Nissan D21
Vitara I 1,6 16V
Samurai 1,8
Pajero v6 181KM
Vitara 1,6 8V x3


Na górę
Post: pn lut 03, 2014 10:21 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Generic pisze:
....Podobno bardzo sztywne, prawie bez ciśnienia można jechać - ale to dobrze czy źle? Bo chyba lepiej jednak, żeby przy obniżonym ciśnieniu opona była elastyczna i się dopasowywała do podłoża.


Wszystko zależy od rozmiaru insy turbo bo tylko niektóre są sztywne i to nie zawsze. (zależy czy na karkasie 4x4 czy ciężarowym)

Nawet te "sztywne" na niskim ciśnieniu dobrze się oczyszczają ale wg mnie lepiej wybierać te mniej sztywne bo są sporo lżejsze.
Z tego co się orientuję to rozmiar 235/75r15 SAHARA to akurat są te "miękkie" i lekkie.

PS.
Sprzedaję opony insy tylko dlatego, że sam ich używam i dzięki temu mam lepsze ceny :) Dlatego mogę śmiało polecić jako użytkownik a nie natarczywy sprzedawca.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt lut 11, 2014 11:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 25, 2012 6:25 am
Posty: 286
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1999
Może napisze ktoś kto jeździł jak się ma Yokohama MT do takiego bieżnika typu stary BFG MT?
Jakie są różnice w błocie, piachu, asfalcie?

_________________
jest Vitara Cabrio 2.0 16V `99, lift Radzikone 4", AT 235/70r16
była Vitara Long 1.6 16V `93, lift Radzikone 4" + bodylift 2", stalowy most, MT 31x10,5r15


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl