suzuki.info.pl
http://suzuki.info.pl/forum/

Garść informacji o prawidłowym zakładaniu i wyważaniu opon
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=12502
Strona 1 z 1

Autor:  B@rtosz [ pt cze 20, 2014 1:49 pm ]
Tytuł:  Garść informacji o prawidłowym zakładaniu i wyważaniu opon

http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/57 ... h-end.html
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/46 ... eight.html
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/62 ... h-end.html
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/12 ... temat.html
http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/33 ... opony.html

P.S.
Może zna ktoś porządny zakład w lubelskim , dysponującym taką wyważarką?

Autor:  DominikLong [ pt cze 20, 2014 5:40 pm ]
Tytuł:  Re: Garść informacji o prawidłowym zakładaniu i wyważaniu op

Wszystko racja. Tylko takie wyważanie jak najbardziej ma sens gdy mówimy o dużych kołach w szybkich samochodach.

W Vitarze nie ma to najmniejszego sensu. Co z tego że idealnie wyważysz jak wystarczy trochę błota i będzie znowu bić.

Polecam wyważyć perełkami. Nie ważne czy koło jest czyste czy brudne zawsze jest wyważone.

Autor:  BARTEK W. [ sob cze 21, 2014 11:21 am ]
Tytuł:  Re: Garść informacji o prawidłowym zakładaniu i wyważaniu op

W lubelskim czy nie w lubelskim, do błota to najbardziej nadają się wspomniane perełki-kulki, ale kto tego używa;-)

Autor:  Browning [ sob cze 21, 2014 11:23 am ]
Tytuł:  Re: Garść informacji o prawidłowym zakładaniu i wyważaniu op

Podpinam się do pytania... Używał ktoś tego proszku do opon?

Autor:  DominikLong [ ndz cze 22, 2014 7:51 am ]
Tytuł:  Re: Garść informacji o prawidłowym zakładaniu i wyważaniu op

Mogę napisać trochę w temacie, niedawno do BFG MT dałem perełki i jestem bardzo zadowolony :mrgreen:

Są dwa sposoby wyważania perełkami. Każdy producent ma tabelę, i np. na 31" przypada 115g. Jest to równoznaczne 165g nabitym na rant.

Druga metoda - można optymalizować ilość wsypywanego proszku. Często na wulkanizacjach robiących ciężarówki mają perełki w wiaderkach 5 kg.
Robi się to tak, zakłada się oponę, wrzuca na wyważarkę, w przypadku dużych wskazań można o 180 stopni obrócić oponę na feldze, może wskazania się zmniejszą. Sumujemy ciężarki jakie trzeba nabić, mnożymy je razy 0,7, odbijamy oponę i tyle wsypujemy do środka.
Tak wyważając będzie bardzo precyzyjnie, ale jak nie macie znajomego wulkanizatora to pewnie oleje temat :wink:

Ja wsypywałem tak jak producent polecał 115g i nawet jak są brudne dalej są super wyważone. Znikł efekt bijącej kierownicy po wyjeździe z terenu. Wiadomo jak będzie kilogram gliny na feldze to nic nie pomoże.

I jeszcze o standardowym wyważaniu - rzadko która wulkanizacja na uchwyty precyzyjnego montażu kół (docisk za otwory śrub w feldze) na wyważarce. Standardowym uchwytem i stożkiem jest prawie nie wykonalne dobrze wyważyć koło ważące 30 kg i więcej.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+01:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/