suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest ndz kwie 28, 2024 5:47 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lis 17, 2014 11:15 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Pytam jaki silnik bo 1.6 nie poradzi sobie z oczyszczaniem bieżnika tak jak 2.0 ale jak to tajemnica to spoko

BFG dobre na wyprawy ale :
- z błota oczyszcza się kiepsko
- ma bardzo mało agresywne boki(rogi) - nie da się wyjechać z błotnych kolein
- na śniegu dramat
- Na sfalcie w miarę cicha
- na mokrym dupy nie urywa np nalewka sahara trzyma lepiej)
- Robi duże przebiegi ale nie wiem czy dalej bo niektóre modele opon im nowsze tym szybciej się ścierają
- w dużych rozmiarach nieraz ciężko wyważyć (znajomy wulkanizator ma 285/75R16 i coś gadał że ponad 300g ciężarów pakował :shock: )

Federal nie znam ale nie słyszałem za dużo dobrego:
- na pewno lepiej się oczyszcza (lepsze do 1.6)
- lepiej robi w koleinach
- z przebiegami raczej kiepsko

Z dwojga złego wybrał bym KM2

A jak chcesz porządny oponkę to Special Track 285/75R16 daje rady (wysokość jak silverstone 35" czyli 84cm ale jest 4 czy 5cm szersza ! Aż 29cm szerokości bieżnika ! )

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony pn lis 17, 2014 11:22 pm przez radzik071, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: pn lis 17, 2014 11:21 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 05, 2011 11:33 pm
Posty: 284
Lokalizacja: Kaszuby
niektórzy piszą o oponach jakby od nich wszystko zależało, a to tylko jedna ze składowych tego jak samochód radzi sobie w terenie, o czym zresztą radzik i inni wspomnieli,

jeżeli masz jeden samochód na "codzień" i do zabawy, to daruj sobie simexy i inne płaskie gumy bo zabijesz się jadąc do pracy w deszczu ... i nie dojedziesz do lasu,

nie wnikam też ile masz mocy, przełożenia itp,

Jesień czy wiosna, albo rozmokła zima czy deszczowe lato to czas kiedy AT Goodeayr'e, BFG itd. pozwolą tobie przeżyć i dadzą radochę w lesie,

a jak chcesz jeździć do pracy 40kmh to możesz wstawiać co chcesz

_________________
VITARA 98 2.0. ESCAPE, ARB tył, IRONMAN 2", buda 2" , BFG 30", zderzaki stalowe - było
SAMURAI 92 1.3 DRAGON WINCH przenośna, MINISPOOL tył, LOCK-RIGH przód, OME, wieszaki 2", kopia SIMEX 30", zderzaki stalowe - jest


Na górę
Post: pn lis 17, 2014 11:39 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lut 02, 2014 6:58 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Kielno
O widzicie, jak ładnie można Was zmobilizować do udzielenia konkretnej odpowiedzi :mrgreen: dziękuje bardzo,

czyli wychodzi na to że czego bym nie kupił i tak będę niezadowolony,

_________________
vitara 1,6 8v


Na górę
Post: wt lis 18, 2014 8:04 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Obruszasz się jak ktoś z dobrej woli próbuje zwrócić Ci uwagę na fakt, że opony to nie wszystko. A nie chce Ci się poszukać na forum i w sieci. Temat był wałkowany n razy. A opony 35" w vitarze bez odpowiednich modyfikacji to najlepsza droga do stworzenia pomnika. Nie wiem czy jest więcej niż 5 zmot na bazie vitary na kołach 35". Na pewno nie ma żadnej lekko przerobionej Vitary na 35 ani 33" - o czymś to świadczy, ale o czym to już napiszę w odpowiednim wątku i tylko pod warunkiem, że zostanie zadane odpowiednie pytanie w odpowiednim dziale :)

Abstrahując od średnicy. Jeśli jeździsz stosunkowo niewiele i założysz, że wymieniasz opony co 2 lata to zastanów się nad nalewkami - kopia Yokohamy MT (Fedima Extreme Evolution). To były opony które najlepiej trzymały na mokrym asfalcie i były w miare dobre w terenie - z tych które miałem czyli zimówki pirelli (lekko leciwe), kumho kl71, insa turbo special track (simex). Na śniegu niestety tylko zimówki - ale przez ostatnie 3 lata nie wiem czy więcej niż 100 km po ubitym śniegu zrobiłem :)

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt lis 18, 2014 11:01 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 22, 2013 7:01 pm
Posty: 541
Lokalizacja: gdansk
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio 1.6 JLX
Rok prod.: 1990
cóż żeś wybrał??mogłeś dopisać na początku ze masz afgany i m52 pod maska rozjaśniło by chłopakom chęć posiadania 35"

_________________
vitara zwana rzeźnikiem
No mud, no fun


Na górę
Post: wt lis 18, 2014 11:32 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
didiego pisze:
cóż żeś wybrał??mogłeś dopisać na początku ze masz afgany i m52 pod maska rozjaśniło by chłopakom chęć posiadania 35"


Chyba nie, skoro w maju planował most stalowy + polosie 2.5v6 :twisted:

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt lis 18, 2014 1:23 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lut 02, 2014 6:58 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Kielno
planował gdzie w gruncie rzeczy było jasno napisane że jednak pakuję sztywny, ale tak jak pisałem temat jest o oponkach a nie o rwaniu, mieleniu, mostach, silnikach, pomnikach itp.

Ja chcę tylko poznać opinie o oponach nic więcej, ale jak widać nawet moderatorzy mają problemy z czytaniem ze zrozumieniem, :mrgreen: :mrgreen:
co do wyboru to szczerze mówiąc dalej jestem w du*ie, znalazłem na hammerykańskim forum porównanie BFG i Federal z fotkami, filmikami itp, wychodzi na to że Federal mimo że ma ciutkę rzadszy bieżnik słabiej się sprawuje, gorsze samooczyszczanie itp,
Znajomy jeździ pajero II właśnie na BFGMT robi tygodniowo grubo 600km po czarnym i te opony cóż sie trzymają, bieżnik 13mm opony ma od ponad roku, gdzie federale giną prawdopodobnie szybciej bo są miększe, do tego bfg ma mocniejsze ścianki, jest twardsza, bardziej odporna na przebicia uszkodzenia itp.

Teraz sobie pomyślicie skoro tak koloruje o tym BFG to czemu go nie kupie, a otóż dlatego ze lekko wkur*iające jest to że można dołożyć 300zł do opony i mieć gume która robi 20x lepiej w terenie,

także nie wiem, czy kupić tylko BFG i latać na nich cały rok, czy kupić simexa i jakieś ateki, (tyle że z czasem zapewne będzie tak że będe się delikatnie mówiąc denerwował - co chwila zmieniać kółka)

wychodzi na do że temat rzeka :mrgreen: ale o czym ja tu pisze, przecie nie moge założyć 33-35" bo zrobię pomnik, umielę wszystko, nie pojadę szybciej niż 40 itd itp - gdzie ja o nic z tych rzeczy nie pytałem. :|

_________________
vitara 1,6 8v


Na górę
Post: wt lis 18, 2014 1:42 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
panteclaw pisze:
Ja chcę tylko poznać opinie o oponach nic więcej, ale jak widać nawet moderatorzy mają problemy z czytaniem ze zrozumieniem,


O opinie na temat opon 35" musisz się udać do odpowiedniego forum. Tutaj nie znajdziesz użytkowników takich potworów.
Hmm, żaden mod się nie wypowiadał w temacie :lol:

ps:
To jest jak z pytaniem na forum elektrycznym o bezpiecznik wytoczony ze stali: Czy taki bezpiecznik się nie przepali?
Ano odpowiedź prawidłowa brzmi: Się nie przepali, ale też nie zadziała. Widzisz analogię?

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt lis 18, 2014 1:43 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lut 02, 2014 6:58 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Kielno
Chcesz powiedzieć że nie jestes moderatorem ? :twisted:

nie chodzi to o wielkość kół tylko o sam bieżnik, jak co radzi se w terenie,
o wielkości wspomniałem tylko i wyłącznie przy oponie popularnie zwanej sahara żeby nie było miliona odpowiedzi kupuj saharkę,

_________________
vitara 1,6 8v


Na górę
Post: wt lis 18, 2014 1:52 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Sam jesteś sobie winien, temat wraca na forum kilka razy do roku. Wystarczyło poszukać zanim zadałeś pytanie.

ps:
nie jestem moderatorem

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt lis 18, 2014 1:54 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2012 11:48 pm
Posty: 308
Lokalizacja: Sierakowice, CSB
Silnik: TDI
Rok prod.: 1991
Moim skromnym zdaniem najlepiej dwa komplety. Co jest do wszystkiego to jest do niczego. Simex czy bogger w 32 calach będzie robił lepiej niż ciągle zaklejony KM2 w 35". A na wymiany to hi-lift i klucz pneumatyczny i tragedii nie ma :D :mrgreen:

_________________
Geo-traktor...diesel power , afgan edition, reduktor samurai, simex 32... plany sa.... (coraz mniejsze... auto coraz lepsze;) )Byla....
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=11407


Na górę
Post: wt lis 18, 2014 2:00 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: ndz lut 02, 2014 6:58 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Kielno
co do wymiany to chodzilo mi bardziej o sytuacje kiedy musisz na biegu jechać "w miasto" a nie możesz bo masz simexa i musisz zmienić kółka,

_________________
vitara 1,6 8v


Na górę
Post: wt lis 18, 2014 2:04 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2012 11:48 pm
Posty: 308
Lokalizacja: Sierakowice, CSB
Silnik: TDI
Rok prod.: 1991
panteclaw pisze:
co do wymiany to chodzilo mi bardziej o sytuacje kiedy musisz na biegu jechać "w miasto" a nie możesz bo masz simexa i musisz zmienić kółka,


Czemu nie? Możesz tylko wolniej :D :mrgreen:

_________________
Geo-traktor...diesel power , afgan edition, reduktor samurai, simex 32... plany sa.... (coraz mniejsze... auto coraz lepsze;) )Byla....
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=11407


Na górę
Post: wt lis 18, 2014 2:22 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Nie jest prawdą że bieżnik typu simex nie nadaje się do jazdy po czarnym.
Z powodzeniem od paru lat jeżdżę po mieście na simexie - tylko go szkoda. Dojeżdżałem nawet przez pewien czas do pracy - okolo 20-25km dziennie. Da się. Jak się wyważy koła to i można jechać równo z strumieniem samochodów bez większych problemów.

Jeśli jesteś w stanie zaakceptować to, że opony szybko bieżnik będą traciły (kilka mm rok), większe spalanie, gorszą trakcję to wyjazdy typu "do kiosku po gazetę" bez problemu obskoczysz.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: wt lis 18, 2014 3:14 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Jeszcze sie ten temat nie skonczył?

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 47 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl