suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 27, 2024 7:18 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lis 25, 2014 12:18 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lut 07, 2011 9:45 pm
Posty: 1351
Te 32". Mialy chyba 20 cm szerokosci. Na nich long grzebał chyba najwspanialej:)

_________________
Czarna Vita 1.6 8V. Merc-Samara. Bodylift 2".Zawias 4".Bak lift 3". LPG Blos. Stalowy most. Simex 30"
Czerwone E30 cabrio-oryginał.


Na górę
Post: wt lis 25, 2014 7:49 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
radzik071 pisze:
Duratrack faktycznie jest najbardziej uniwersalna dopóki nie wiedziemy w błoto w którym od razu się zapycha (jak ATek):wink:
Wg mnie
Jak uniwersalna ale nie w większe błoto to Duratrack
Jak uniwersalna ale ma robić super w błocie to kopia Yokohama Geolandar (np Sahara) - oryginał Yoko w błocie słabszy


różnie rozumiemy termin uniwersalności.
yokohama na mokry i śliski asfalt..

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Delica4x4.pl . Suzukowcy.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: wt lis 25, 2014 8:38 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt wrz 12, 2014 11:02 am
Posty: 142
Lokalizacja: Piastow
Czyli co lepszy i bardziej uniwersalny jest at ?

_________________
Suza Grand Vitara 2.0 HDI 2003


Na górę
Post: wt lis 25, 2014 5:38 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
czaya pisze:
radzik071 pisze:
Duratrack faktycznie jest najbardziej uniwersalna dopóki nie wiedziemy w błoto w którym od razu się zapycha (jak ATek):wink:
Wg mnie
Jak uniwersalna ale nie w większe błoto to Duratrack
Jak uniwersalna ale ma robić super w błocie to kopia Yokohama Geolandar (np Sahara) - oryginał Yoko w błocie słabszy


różnie rozumiemy termin uniwersalności.
yokohama na mokry i śliski asfalt..


Yokohama faktycznie może mieć za twardą gumę ale Sahara już na pewno nie.

Co do Duratracka to wg mnie jest to najlepszy ATek jakiego znam :D
Jeżeli chodzi o uniwersalną oponę MudTerrain (czyli jak nazwa wskazuje ma robić w błocie) to SAHARA

bilibo pisze:
Czyli co lepszy i bardziej uniwersalny jest at ?


W lekkie błoteczko i na asfalt lepszy AT czyli np Duratrack MT :wink: (takie chyba kupię do Tojki)
Do zabawy w większym błocie ale też na asfalt wziął bym MT Sahara

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt lis 25, 2014 6:03 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
zbyt wiele lat, kilometrów, samochodów i bieżników mam za sobą że nie powiedzieć że po prostu pierd.lisz głupoty :lol:

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Delica4x4.pl . Suzukowcy.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: wt lis 25, 2014 6:24 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 18, 2012 8:18 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: KLI, wawa
czaya pisze:
zbyt wiele lat, kilometrów, samochodów i bieżników mam za sobą że nie powiedzieć że po prostu pierd.lisz głupoty :lol:

to weź rozpisz jak ty to widzisz ??

_________________
?każdy alkohol jest bardzo dobry z wyjątkiem denaturatu, który jest dobry?
viewtopic.php?f=28&t=9240


Na górę
Post: wt lis 25, 2014 6:59 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 15, 2007 6:49 pm
Posty: 1167
Jeśli ktoś pytającemu o opony na asfalt-teren proponuje nalewki MT to wg mnie właśnie pied.oli głupoty.
Miałem nalewki MT w Samuraiu(Dakar cośtam..), Jimnym(sahara coś tam a'la yokohama), Vitarze(kopie maxxis mudzilla) i nie polecę ich nikomu, kto chce jeździć poza terenem.
Opona jest cięższa, ma większe opory i nie hamuje (bez względu na bieżnik).
Wszyscy wiemy że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego - stąd opony w tym temacie powinny być kompromisem - wiadomo że nie idealnym.
Nie uważam że duratrack to AT (miałem w Vitarze) - miałem w swoich samochodach BFG AT (Patrol), Matadory(Vitara i GV), Dunlopy (GV), teraz(GV) mam nalewki a'la BFG AT i żadna z tych opon nie była tak sprawna w terenie jak Duratrack, a Duratrack w żadnym stopniu nie był lepszy na asfalcie niż którakolwiek z tych ATeków.
Duratrack jest MT, który jest do opanowania bez względu na teren, jest lekki i w miarę trwały.
Gorzej oczyszcza się niż BFG MT KM1 (Patrol, Samurai) czy KM2(Vitara) czy starszy Goodyear MTR(Vitara).
Aha, w gnój jest simex, żadna z powyższych.

_________________
Był Samurai, Vitara, Grand Vitara, Patrol, Jimny, Vitara, Grand Vitara. Jest Jimny i duże terenowe Mitsubishi
Delica4x4.pl . Suzukowcy.pl . Ready2go.pl


Na górę
Post: wt lis 25, 2014 7:34 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 18, 2012 8:18 pm
Posty: 1154
Lokalizacja: KLI, wawa
Dzięki za opis ja osobiście mam sahare i złego słowa powiedzieć na nią nie mogę w moim terenie jest ok, przypaliłem się ostatnio na simexa ale ja nie topię w bagnach samochodu raczej to draperka po górskich ścieżkach, a więc ziemia, żwirki, kamienie, glina, blotko rzadko kiedy głębsze niż pół metra, i powoli dochodzę do wniosku że jednak simex nie będzie odpowiedni stąd zainteresowanie Federal Couragia MT, lub pozostanie przy saharze, chodź wiem już że żadna opona z wyżej wymienionych nie zrobi tyle co zablokowanie mostu z tyłu :mrgreen: ale i nad tym trwa zadumka czy spawLOCK czy RL :mrgreen:

_________________
?każdy alkohol jest bardzo dobry z wyjątkiem denaturatu, który jest dobry?
viewtopic.php?f=28&t=9240


Na górę
Post: wt lis 25, 2014 8:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: pt wrz 12, 2014 11:02 am
Posty: 142
Lokalizacja: Piastow
Czyli jeśli więcej czarnego to at gdzie ok 80 czarne 20 lekki teren
jeśli ta granica jest 50/50 wtedy duratrack


Tak wnioskuję :)

_________________
Suza Grand Vitara 2.0 HDI 2003


Na górę
Post: wt lis 25, 2014 8:39 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Nie koniecznie Duratrack, może być A/Tek typu BFG lub KL78 Grabber AT2 albo coś w ten deseń jak na przykład Cooper Discoverer ST i STmaxx

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: wt lis 25, 2014 8:52 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: sob lut 01, 2014 12:07 am
Posty: 44
Lokalizacja: Lubień / Małopolskie
nie bój się duratracka na czarny...naprawdę u mnie w samuraiu bardziej słyszę napędy niz gumy... :))
a co do przyczepności to naprawdę nie jest żle wiadomo że to nie to samo co zwykła opona czy at ale Właśnie
dlatego duratrack jest uznawany przez wielu "użytkowników" tylko takich którzy je mieli a nie co słyszeli od kogoś...za najlepszą oponę
Przejściową pomiędzy bardzo agresywnym At a delikatnym MT
ja osobiście byłem tego świadom ale po pierwszym wyjeździe w teren byłem bardzo ale to bardzo pozytywnie zaskoczony.....
znajomy jechał pajero na simex-ach co prawda nie topiliśmy samochodów po klamki ale i ty chyba tego nie będziesz robił, ale po lekkim błocie jechaliśmy takim ok
20-30 cm i nic mi nie brakowało spokojnie przejeżdzałem tam gdzie znajomy a jestem całkowitym amatorem jeśli chodzi o off road
dla mnie również ważne było by w zimę się trzymały a one mają dosyć sporo tych Lameli które mają byc odpowiedzialne za przyczepność na śniegu
a geolandar to chyba kiepsko w tej dziedzinie prędzej kumho kl 71


Na górę
Post: wt lis 25, 2014 10:25 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
czaya pisze:
Jeśli ktoś pytającemu o opony na asfalt-teren proponuje nalewki MT to wg mnie właśnie pied.oli głupoty.
Miałem nalewki MT w Samuraiu(Dakar cośtam..), Jimnym(sahara coś tam a'la yokohama), Vitarze(kopie maxxis mudzilla) i nie polecę ich nikomu, kto chce jeździć poza terenem.
Opona jest cięższa, ma większe opory i nie hamuje (bez względu na bieżnik).


To ja się też pochwalę 8)

W vitarze miałem po kolei BFG AT - Kumho KL78 - Ruski AT KAMA- Insa Turbo Ranger (kopia BFG AT) - Insa Sahara 235 - Yokohama Geolandar ATS - Sahara 265...
Na czarnym mokrym, suchym i w śniegu bez odczuwalnej różnicy - tylko SAHARA 2 razy głośniejsza a ruskie były krzywe
W błocie nie piszę bo każdy kto jeździł na Saharze wie co ten wzór potrafi (porównując - KL71 nie robi a KM2 nie wyjeżdża z kolein i też nie robi)

Polatałem też w tej vitarze na kopii simexa Insa Turbo - Wcale nie taka straszna na asfalt jak się wydaje (głośna ale nie śliska)
Na chwilę Matadory Izorda - najgorsza opona na jakiej jeździłem.
Bardzo krótko na Duratrack - naprawdę cicha jak na taki bieżnik
Na Pajęcznie byłem na jakimś starym MT Michelina (głośniejsza niż simex i bardziej śliska)
Chwilę na KL71 - na asfalcie bardziej śliska - na śniegu dramat - jak łysa szosówka (mowa o pierwszym KL71 co robił duże przebiegi)
I coś tam jeszcze ale nie warte nawet zapamiętania.

Myślę, że porównanie dosyć dobre bo wszystkie koła testowane w jednym tym samym aucie.
w innych vitkach znalazły by się jeszcze inne opony

czaya pisze:
...
Wszyscy wiemy że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego - stąd opony w tym temacie powinny być kompromisem - wiadomo że nie idealnym.
Nie uważam że duratrack to AT (miałem w Vitarze) - miałem w swoich samochodach BFG AT (Patrol), Matadory(Vitara i GV), Dunlopy (GV), teraz(GV) mam nalewki a'la BFG AT i żadna z tych opon nie była tak sprawna w terenie jak Duratrack, a Duratrack w żadnym stopniu nie był lepszy na asfalcie niż którakolwiek z tych ATeków.
Duratrack jest MT, który jest do opanowania bez względu na teren, jest lekki i w miarę trwały.
Gorzej oczyszcza się niż BFG MT KM1 (Patrol, Samurai) czy KM2(Vitara) czy starszy Goodyear MTR(Vitara).
Aha, w gnój jest simex, żadna z powyższych.


Czyli tu się zgadzamy - Duratrack jest lepszy od AT ale gorszy od innych MT (w błocie)
Ja go nazywam najlepszym ATekiem - Ty "najgorszym MT" ale mi to do niego nie pasuje :)

Nie wiem czemu taką złą opinie masz o Saharze - ja przed wyjazdem do Albanii zmieniłem Yokohama ATS na Saharę (ATS mnie zawiódł bo miał być super na mokrym a był może troszkę lepszy od Sahary ale bardzo mało zauważalnie)

PS.
Kiedyś też byłem przeciwnikiem nalewek dopóki nie dostałem Insa Turbo Ranger (kopia BFG AT) chwilę po tym jak śmigałem na oryginale BFG AT i nie zobaczyłem kompletnie żadnej różnicy (myślałem, że się będą gorzej wyważały, będą głośniejsze, krzywe i będą kostki odpadać jak to niektórych np polskich nalewkach się zdarzało)

Ale np to co miałeś w samuraiu (Insa Turbo Dakar) to na asfalt najgorsze goowno (gorsze niż Insa kopia simexa) i po tym też bym się zraził :mrgreen:

PS2.
Nie bronię Sahary dlatego, że sprzedaje opony tej firmy !
Sprzedaje opony tej firmy bo na wszystkich jeździłem i będą dalej jeździł i mam je teraz w lepszych cenach 8)

PS3.
Chyba coś jest ze mną nie tak bo właśnie zdałem sobie sprawę, że opony w Longu wymieniałem częściej niż olej w silniku :lol:

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Ostatnio zmieniony wt lis 25, 2014 10:34 pm przez radzik071, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Post: wt lis 25, 2014 10:32 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4770
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Mustang pisze:
...
a geolandar to chyba kiepsko w tej dziedzinie prędzej kumho kl 71

Duratrack na pewno lepszy od Yokohamy Geolandar na śniegu
Ale KL71 na pewno nie będzie lepszy niż Yoko - przecież to ma ogromne klocki i zero lamelków - jak dla mnie na śniegu to jak opona letnia

Himself może potwierdzić jak pojechaliśmy razem w zimie.
Ja na kopi Yoko czyli Sahara wjechałem bez problemu na nie ubitym śniegu a Łukasz na KL71 nie mógł wjechać nawet z rozpędu - testowane na lekkim wzniesieniu i na stromym wale - naprawdę przepaść w przyczepności

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr lis 26, 2014 9:00 am 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
radzik071 pisze:
Ja na kopi Yoko czyli Sahara wjechałem bez problemu na nie ubitym śniegu a Łukasz na KL71 nie mógł wjechać nawet z rozpędu - testowane na lekkim wzniesieniu i na stromym wale - naprawdę przepaść w przyczepności


Potwierdzam.
KL71 na śniegu nie mogłem wyjechać z parkingu lekko pod górkę. Utknąłem też na zwykłej polnej drodze na ubitym śniegu w lekkich koleinach. Fedima Extreme Evolution (kopia Yoko MT) była zaskakująco dobra na asfalt czy śnieg - nie twierdze że lepsza niż nowe zimówki, ale zdecydowanie najlepsza ze wszystkich opon które miałem. W terenie już tak zadowolony nie byłem.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: śr lis 26, 2014 11:20 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 05, 2013 8:18 pm
Posty: 369
Lokalizacja: Białystok
A ja się nie znam to też się wypowiem. 8)

Nie mam porównania ale jak dla mnie BFG MT KM2 to idealna opona uniwersalna. No może oprócz zimy na asfalcie, tutaj nie ma cudów - jak osobówka przed nami nagle zahamuje to walimy w bagażnik i nic nie uratuje. :mrgreen:
Ale poza tym - w błocie robi zajebiście (nie mam porównania do innych), na asfalcie podczas ulewy wyprzedza(łe)m wszystkie osobówki, woda w koleinach nie robi na nich wrażenia. Jeździ się normalnie, hamuje normalnie, nie jest głośno - oczywiście biorąc pod uwagę, że to vitara na MTkach a nie Golf VII. :mrgreen:
Oczywiście po przesiadce z szosówek czuć ogromną różnicę na asfalcie - ale po 5 minutach przyzwyczaiłem się - no i jeszcze większą w terenie. Tam gdzie wcześniej na reduktorze już bym się nie pchał na BFG przejechałem na tylnym napędzie i 2. biegu prawie bez gazu. :mrgreen:

_________________
2.0 V6 - aktualnie w kawałkach...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl