suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest czw mar 28, 2024 8:47 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lis 11, 2015 3:44 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 23, 2015 8:31 pm
Posty: 200
Lokalizacja: Warszawa Prawie Raszyn
Silnik: 5.9
Model: ZJ
Rok prod.: 1998
Mam ja wam proszę, GV1 na seryjnej wysokości i seryjnych gumach 235/60 R16.

Felgi jak na zdjęciu
Obrazek

1. Czy nie ma problemów z założeniem do mojego auta felg 15 calowych z wyższą gumą? Jeśli tak to jaki rozmiar wejdzie największy bez przeróbek i obcierań (opony AT)?
2. Te felgi co na foto są przykręcane na jakieś śruby niestandardowe, takie do przykręcania dużym imbusem a nie nasadkowe. Można to jakoś zmienić na normalne rozwiązanie? Gość od którego kupowałem auto ostrzegał przed kluczami pneumatycznymi, bo szpilki lubią się ukręcić.

_________________
Pieniądze na koncie nie cieszą
Blog o moim Fiaciorze
Grupa o GVI na FB


Na górę
Post: śr lis 11, 2015 7:28 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Ad.1: Są problemy z 15" bo nie każda wejdzie, trzeba próbować metodą przymiarkową, albo takie jak ma Czaya + dystans 30mm (trzeci post tu viewtopic.php?f=9&t=13489 )Bez liftu z tymi felgami co masz(Dotz Hamada) na pewno bez problemów założysz 215/70 i 225/70 obie 16" a i jeszcze 235/65, ta sama średnica. do reszty czyli większych opon wskazany jest lift zawiasu/bodylift :wink:
Ad2: Nakrętki antykradzieżowe, w tych felgach to możesz chyba zastosować standardowe do alu ale musisz to sprawdzić. Do oryginalnych stal/alu są nakrętki uniwersalne.

P.S. Mam wrażenie że do tych felg jest zastosowany dystans przykręcany z otworami na wkręcane szpilki jak w osobówkach, ale głowy obciąć sobie nie dam :P

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: czw lis 12, 2015 9:21 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw paź 22, 2015 9:45 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 2.0 benz
Model: GV I long
Rok prod.: 2004
Wszyscy producenci "patentowych" śrub ostrzegają przed pneumatami - i słusznie, klucz na takiej śrubie pracuje inaczej niż "normalnie". Przy słabszej jakości i bardziej wydumanym "wzorku" można i ręcznie taki układ "rozjechać". Więc jak nie masz drogocennych felg to sobie odpuśc, albo zostaw po jednym wynalazku na koło.
215/70R16 (ale szosowe fabrycznie nowe zimówki) założyłem niedawno do GV I, bez żadnego liftu. Nic nie obciera, ale z tyłu do chlapacza zostają 2 cm.
Ale 15tki to chyba w GV w ogóle zły pomysł, z tego co czytam.
Tak swoją drogą - zdaje mi się, że po podniesieniu o 5 cm to tego miejsca z tyłu nie zrobi się duuuużo więcej, chyba że most trochę się "przybliża" (prawa geometrii mówią że powinien). GV I ma wprawdzie dużo plastików, ale ja wolałbym nic nie ciąć. Poza tym tylne chlapacze to chyba są w Polsce obowiązkowe.


Na górę
Post: śr lis 18, 2015 11:03 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt paź 27, 2015 7:35 pm
Posty: 44
Silnik: j20a
Model: gv2.0
Rok prod.: 1999
do mojej gv1 3d weszly 225/75/16 bf mt km2 bez zadnego liftu o dziwo nie obcieraja zawias widac nie uklepany(jeszcze) tylko malo miejsca jest na bloto w nadkolach :wink:


Na górę
Post: śr lis 18, 2015 3:51 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 24, 2015 1:41 pm
Posty: 50
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: 2,5 V6
Model: GV
mx259 pisze:
do mojej gv1 3d weszly 225/75/16 bf mt km2 bez zadnego liftu o dziwo nie obcieraja zawias widac nie uklepany(jeszcze) tylko malo miejsca jest na bloto w nadkolach :wink:


Pierwsza większa dziura i zaczną ocierać , a dodatkowo będą podcinane przez zagiętą blachę na nadkolach. Znam z autopsji.


Na górę
Post: śr lis 18, 2015 6:10 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: wt paź 27, 2015 7:35 pm
Posty: 44
Silnik: j20a
Model: gv2.0
Rok prod.: 1999
zaklepalem ta zagieta blache w tylnym blotniku dodatkowo podciety zderzak tyl .
mam troche odlzonego gvozdzia z tylnych siedzen zapasowki wykladzin niepotrzebnych plastikow przy okazji
naprawy wydechu wywalilem kata (6 kg) ,hak i uzbieralo sie 70kg balastu
u mnie nie obciera sprawdzone solidnie :D


Na górę
Post: śr lis 01, 2017 9:10 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz paź 22, 2017 9:26 pm
Posty: 3
Silnik: 1.6 16V
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2000
Podepnę się pod temat aby nie potrzebnie nie tworzyć nowego.
Mam krótką GV I na seryjnym zawiasie, stoi na oponach 205x70x15 i pytanie do Was - w jakim maksymalnym rozmiarze opony typu MT szukać ? Auto nie do upalania, chodzi o użytkowanie na dojazdy do pracy na powierzchniach leśnych.
Przewertowałem forum i większość opinii dotyczy GV w 5 drzwiach która seryjnie wychodziła na felgach 16 cali, u mnie te nieszczęsne 15 jest. Kolejna kwestia to jaki nie mocno agresywny MTek albo agresywny ATek wybrać ? BFG KM2 odrzucam - miałem w innym aucie i nie byłem szczególnie zadowolony.


Na górę
Post: czw lis 02, 2017 9:01 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Ja bym proponował rozmiary 205/80R15 lub 215/75 R15. Oba są o około 1,5" większe od tego co masz.
Jak masz 15" felgi to pewnie vitarowskie "łezki" z et 25 i przy większy h kołach może się zdążyć że przód będzie ocierał o ramę przy max skręcie, może ale nie musi.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: czw lis 02, 2017 9:31 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: ndz paź 22, 2017 9:26 pm
Posty: 3
Silnik: 1.6 16V
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2000
i to konkretna odpowiedź, A możesz jakieś agresywne AT polecić ? Sam nie wiem w co celować..


Na górę
Post: ndz lis 05, 2017 9:19 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 14, 2015 10:40 am
Posty: 208
Lokalizacja: Kraków/Oslo
Silnik: 2,0 HDI(RHR)
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2002
Luuk pisze:
i to konkretna odpowiedź, A możesz jakieś agresywne AT polecić ? Sam nie wiem w co celować..
Good year wrangler duratrac w tych rozmiarach są w bardzo dobrych cenach. Jest z resztą temat o nich

Wysłane z mojego HTC Desire 10 lifestyle przy użyciu Tapatalka

_________________
Jest wojna są straty.
Bordo Granda +4"


Na górę
Post: pn lis 06, 2017 7:44 pm 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 25, 2012 6:34 pm
Posty: 78
Model: TLC J70
bartekbp01 pisze:
Luuk pisze:
i to konkretna odpowiedź, A możesz jakieś agresywne AT polecić ? Sam nie wiem w co celować..
Good year wrangler duratrac w tych rozmiarach są w bardzo dobrych cenach. Jest z resztą temat o nich


Najmniejsze czasem nie są 235/75R15? Dzisiaj oglądałem 225/70R16 na GV BFG KO2 i wchodzą na styk. 235/75R15 są jeszcze większe więc raczej odpadają. Swoją drogą to niezła huśtawka cenowa z tymi Duratrac - chciałem kupić w lecie 1400 zł za komplet były z białym napisami nawet. Dzisiaj już 700 zł więcej wiec tyle samo co KO2 w rozmiarze 215/75R15 które z pewnością wejdą. U mnie siedzą 195/80R15 obecnie i lepsze byłyby ze 2 cm większej średnicy.


Na górę
Post: pn lis 06, 2017 8:05 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 14, 2015 10:40 am
Posty: 208
Lokalizacja: Kraków/Oslo
Silnik: 2,0 HDI(RHR)
Model: Grand Vitara
Rok prod.: 2002
No z tym rozmiarem to masz rację. W polsce nie idzie kupić mniejszych. A ceny zwariowały, pisałem to na podstawie obserwacji z przed pół roku...... :?

_________________
Jest wojna są straty.
Bordo Granda +4"


Na górę
Post: czw lis 23, 2017 10:46 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
Witam szanownych forumowiczów :wink:
Podepnę się pod temat. Potrzebuję pomocy odnośnie wyboru opon do GVI 3D 1.6 16V na seryjnym zawiasie, po zakupie opon planuje tylko lift 2"
Auto głównie na czarne, w weekendy lekki teren, jakieś błota na polach ale bez zanurzenia po pas, trawa na łące, las, zaorane pola, kopalnia piachu. Rocznie max to 10ys km. Auto ma jeździć na tych oponach cały rok, chciałbym także bez obaw jeździć zimą w Bieszczady oraz bez stresu poruszać się po mokrym asfalcie i hamować na nim :-D.

Myślę nad :
1. Hankook Dynapro RF10 225/70R16 (śr.72.5cm)
Kolega Szyman ma i poleca :D
2.Gripmax A/T 225/70R16 (niestety nie znalazłem żadnych opinii, dobra cena jak za nową oponę,bieżnik kopią Grabber AT2, ta pasuje mi najbardziej :-)
http://allegro.pl/opona-225-70r16-gripm ... ml#thumb/2
3.Cooper Discoverer AT/3 225/70R16
http://allegro.pl/cooper-discoverer-at3 ... 88819.html

Pomóżcie w ostatecznym wyborze...


Na górę
Post: pt gru 15, 2017 12:09 am 
Offline
1" - młody upalacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 16, 2016 8:01 pm
Posty: 18
Silnik: 2,5 v6 B
Model: Grand Vitara I
Rok prod.: 2001
Tak szczerze mówiąc nie ma uniwersalnej opony. I kupowanie ATkow na zimę jest bez sensu. Moim zdaiem na lato at a zima to jednak zimówka.
Z twoich wyborów polecam coopera świetna opona ale szybko znika na czarnym.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl