suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 12:11 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lip 17, 2016 11:15 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Przewija się to milion razy w różnych konfiguracjach i człowiek już głupieje...

Lift Radzik 4", krótka vitara 1.6.
Jakie wpasować felgi i opony, żeby nie trzeba było ciąć?

Mam i widzę, że to co się sprawdzało przy lifcie na podkładkach czyli oryginalne felgi 5.5" ET +25 i opony 235/75/15 (brak poszerzeń, idealnie wpisujące się w błotniki) wyglądają lipnie i ogranicznik skrętu tak wykręcony, że go przedłużać w sumie trzeba bo brakło.

Więc drogie bravo - co robić?

Budżetowo chciał bym zmienić felgi a opony na razie zostawić. Pewnie coś z szerokością 7" i pytanie jakie et, żeby nie trzeba było ciąć/klepać rantów? Bo, że trzeba będzie dodać gumowe poszerzenia to się z tym liczę.
ET 0 wystarczy? ET -20 nie będą wadzić o ranty na wykrzyżach?

I druga komplikacja - a co jeśli będę chciał zmienić opony na 31/10,5?
Gdzie ile będzie trzeba ew. podciąć żeby to poupychać?
Nie chcę body liftu...


---edit---
Ale mi to dało do myślenia: http://bbs.zuwharrie.com/content?topic= ... msg1180120
31/10,5 na oryginalnych stalówkach 5,5" a do tego 2" podkładki pod sprężyny i 2" body lift. I gość tym niby zjeździł jakieś trasy na Moab, to musi nie trzeć na wykrzyżach?

I powiem, że przemawia do mnie stylistycznie o-)


---edit---
Zacząłem rozmyślać nad tematem korelacji między szerokością felgi a szerokością opony.
Już kupując 235/75 za zamiarem montażu na 5,5" felgach czytałem opinie, że nie, że za wąskie felgi, że będzie źle.
Tabelki producentów opon itp. potwierdzają takie myślenie.
Tymczasem poczytałem (inspirowany powyższa suzuką) zagraniczne fora i większość ludzi nie ma nic przeciwko montowaniu 10,5" opon na 5,5" felgach. Twierdzą wręcz, że rant jest lepiej chroniony, na niższym ciśnieniu można jeździć bez rozszczelniania itp. Oczywiście, żeby się równo bieżnik zużywał na asfalcie trzeba dobrać odpowiednie ciśnienie. No i opony mogą bardziej "pływać". Zastanawiam się na ile to jest bardziej i czy aż takie znaczenie w terenówce ma. Jak się nie szaleje z dużymi prędkościami na asfaltach.

Doszedłem do wniosku, że założył bym 31/10,5 na oryginalne 5,5" felgi, zwłaszcza, że po powyższej Vitarze, widać, ze powinno się obyć bez cięcia budy (napisałem do gościa parę pytań na privie i czekam na odzew). Pozostaje "tylko" problem ze skręcaniem w takiej konfiguracji. Tarcie o ramę wymusza mocne ograniczenie skrętu...

A dla ciekawostki:
Cytuj:
I daily drive my rig on stock stealies (5.5" wide) with 35/12.50/15's. Its V8 powered and I'm an agressive driver. I have never noticed a handling issue or "rolling" of tire bead on or offroad.

http://forum.ih8mud.com/threads/tire-sh ... st-7139804
35/12,5 na 15x5,5 o-)


Na górę
Post: śr sie 31, 2016 8:48 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: śr gru 03, 2014 5:19 pm
Posty: 174
Lokalizacja: POZNAŃ
ja mam tak lift 4 radzikowy laczki srednica 77,8cm
felgi et 5 zaznaczam ze to w 20 16v wiec mosty szersze.

ogranicznik wykercony ranty z tyłu podklepane i jest gitara:)

_________________
VITARA 2.0 16V. LIFT 4 RDZIKONE LACZKI 245/75/16. CUDNA


Na górę
Post: czw wrz 01, 2016 6:33 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 04, 2015 12:35 pm
Posty: 186
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 2.0 HDi
Model: Granda 1
Rok prod.: 2005
miałem taki sam lift, opony 235/75/15 felgi o ET -25 i nic nie ocierało

_________________
Long 1.6 16V automat. Lift Hunter 4", body Radzik 5cm, blokada LR1532, kółka 30" Federal COURAGIA MT - był
jest Granda 2.0 HDi 2005


Na górę
Post: sob sty 28, 2017 10:36 am 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: śr mar 02, 2016 11:02 am
Posty: 75
Generic pisze:
Przewija się to milion razy w różnych konfiguracjach i człowiek już głupieje...

Lift Radzik 4", krótka vitara 1.6.
Jakie wpasować felgi i opony, żeby nie trzeba było ciąć?

Mam i widzę, że to co się sprawdzało przy lifcie na podkładkach czyli oryginalne felgi 5.5" ET +25 i opony 235/75/15 (brak poszerzeń, idealnie wpisujące się w błotniki) wyglądają lipnie i ogranicznik skrętu tak wykręcony, że go przedłużać w sumie trzeba bo brakło.

Więc drogie bravo - co robić?

Budżetowo chciał bym zmienić felgi a opony na razie zostawić. Pewnie coś z szerokością 7" i pytanie jakie et, żeby nie trzeba było ciąć/klepać rantów? Bo, że trzeba będzie dodać gumowe poszerzenia to się z tym liczę.
ET 0 wystarczy? ET -20 nie będą wadzić o ranty na wykrzyżach?

I druga komplikacja - a co jeśli będę chciał zmienić opony na 31/10,5?
Gdzie ile będzie trzeba ew. podciąć żeby to poupychać?
Nie chcę body liftu...


---edit---
Ale mi to dało do myślenia: http://bbs.zuwharrie.com/content?topic= ... msg1180120
31/10,5 na oryginalnych stalówkach 5,5" a do tego 2" podkładki pod sprężyny i 2" body lift. I gość tym niby zjeździł jakieś trasy na Moab, to musi nie trzeć na wykrzyżach?

I powiem, że przemawia do mnie stylistycznie o-)


---edit---
Zacząłem rozmyślać nad tematem korelacji między szerokością felgi a szerokością opony.
Już kupując 235/75 za zamiarem montażu na 5,5" felgach czytałem opinie, że nie, że za wąskie felgi, że będzie źle.
Tabelki producentów opon itp. potwierdzają takie myślenie.
Tymczasem poczytałem (inspirowany powyższa suzuką) zagraniczne fora i większość ludzi nie ma nic przeciwko montowaniu 10,5" opon na 5,5" felgach. Twierdzą wręcz, że rant jest lepiej chroniony, na niższym ciśnieniu można jeździć bez rozszczelniania itp. Oczywiście, żeby się równo bieżnik zużywał na asfalcie trzeba dobrać odpowiednie ciśnienie. No i opony mogą bardziej "pływać". Zastanawiam się na ile to jest bardziej i czy aż takie znaczenie w terenówce ma. Jak się nie szaleje z dużymi prędkościami na asfaltach.

Doszedłem do wniosku, że założył bym 31/10,5 na oryginalne 5,5" felgi, zwłaszcza, że po powyższej Vitarze, widać, ze powinno się obyć bez cięcia budy (napisałem do gościa parę pytań na privie i czekam na odzew). Pozostaje "tylko" problem ze skręcaniem w takiej konfiguracji. Tarcie o ramę wymusza mocne ograniczenie skrętu...

A dla ciekawostki:
Cytuj:
I daily drive my rig on stock stealies (5.5" wide) with 35/12.50/15's. Its V8 powered and I'm an agressive driver. I have never noticed a handling issue or "rolling" of tire bead on or offroad.

http://forum.ih8mud.com/threads/tire-sh ... st-7139804
35/12,5 na 15x5,5 o-)


I jak tam sprawa z tymi oponami ? Udało się ? Masz jakieś zdjęcia ?


Na górę
Post: pn sty 30, 2017 3:13 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
szatan21292 pisze:
I jak tam sprawa z tymi oponami ? Udało się ? Masz jakieś zdjęcia ?


Wrzuciłem felgi z Jimnego - 5,5" szerokości, et5
Teraz koła w Vitarze bez poszerzeń wystają minimalnie, no w granicach 5mm.
Ograniczniki skrętu mogłem spowrotem sporo wkręcić.
Zdjęć z tymi felgami pod ręką raczej nie mam.


Na górę
Post: ndz gru 17, 2023 9:02 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: czw gru 04, 2014 9:14 am
Posty: 30
Silnik: H20A 2.0V6
Model: Krótka 3D
Rok prod.: 1998
I w końcu ma ktoś sprawdzone czy przy tym lifcie opony 31" (787mm) da rade czy to już za dużo?. Felgi mam 15" et0


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl