suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 9:06 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt paź 09, 2018 9:32 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt lut 14, 2017 8:51 pm
Posty: 8
Silnik: 3.0
Model: brak
Rok prod.: 2003
Mam koszt 4-staelitowy, ale nie wiem, jakie są półosie, bo wymieniam przełożenie i zakładam blokadę. Dostałem cały nowy most. Muszę się dopytać. Insy Risko robiły w błocie całkiem dobrze (poza tym największym). Mocy też nie brakowało przy tym silniku (a teraz będzie wyższe przełożenie). Mocowo założyłbym 33" simexy i pewnie byłby dobrze, ale Radzik mówi, że rozwalę przedni napęd. I myślę o BFG KM2 w rozmiarze 31,5.

_________________
GV 2.0 HDI, Lift - Radzikone


Na górę
Post: wt paź 09, 2018 10:45 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
No ale BFG będą gorzej robiły niż Risko - to po co?


Na górę
Post: wt paź 09, 2018 12:13 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt lut 14, 2017 8:51 pm
Posty: 8
Silnik: 3.0
Model: brak
Rok prod.: 2003
Teoretycznie większymi kołami zyskuję prześwit. Jeżdżę głównie z patrolami i gelendami i prześwit jest dla mnie ważny.

_________________
GV 2.0 HDI, Lift - Radzikone


Na górę
Post: wt paź 09, 2018 2:57 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Jak się często wiesza w twardych koleinach no to innej opcji nie ma. Ale zauważyłem, że w praktycznie wszystkich innych okolicznościach rozmiarem agresywności bieżnika się nie nadrobi.
W bagnie bez dna też auta z małymi simexami zajeżdżają dalej niż te na dużych mtkach.

Sam w tym temacie rozważałem, czy zmiana z 30-31" simexów na 32-33" MTki + blokada tyłu + możliwość obniżenia ciśnienia się jakoś zrównoważy. A potem byłem na wyjeździe z porównywalnym autem na mtkach i zmieniałem zdanie.


Atomic na tył i sprawa konkurowania z patrolami w koleinach rozwiązana o-)


Na górę
Post: wt paź 09, 2018 7:02 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt lut 14, 2017 8:51 pm
Posty: 8
Silnik: 3.0
Model: brak
Rok prod.: 2003
No tak, atomic załatwiłby sprawę i przy okazji mój portfel :) Na razie jeszcze zostanę przy tym co mam na felgach, bo kupiłem superwincha. Opony dopiero w przyszłym roku. A propos felg: są jakieś dostępne felgi z ujemnym ET do GV?

_________________
GV 2.0 HDI, Lift - Radzikone


Na górę
Post: śr paź 10, 2018 7:50 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Najprościej, nowe i bez szukania to stalówki 4mad - ale średniej jakości...


Na górę
Post: śr paź 10, 2018 9:08 am 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Tyle że do GV I kupić właściwe felgi nie jest tak prosto :mrgreen:

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: śr paź 10, 2018 9:36 am 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: wt lut 14, 2017 8:51 pm
Posty: 8
Silnik: 3.0
Model: brak
Rok prod.: 2003
marirus pisze:
Tyle że do GV I kupić właściwe felgi nie jest tak prosto :mrgreen:


Na co trzeba zwrócić uwagę? Na stronie Janpolu znalazłem:
Felga czarna lakierowana 16x7 ET-15 5x139,7 - czy ta będzie odpowiednia?
Albo ta
Felga czarna lakierowana 16x8 5x139,7 ET-35?

Najchętniej kupiłbym taką, ale nie mogę jej nigdzie znaleźć

Obrazek


Przy okazji, czy insa risko jest dużo bardziej agresywna od BFG KM2?

_________________
GV 2.0 HDI, Lift - Radzikone


Na górę
Post: śr paź 10, 2018 1:36 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Radzik twierdzi, że dużo.


Na górę
Post: śr paź 10, 2018 8:14 pm 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sie 28, 2010 3:59 pm
Posty: 2334
Lokalizacja: Szczawa; małopolskie
Silnik: 2.0 J20A VVT
Model: Grand Vitara II
Rok prod.: 2008
Co do felg to jest tak że około 90% felg stalowych z grubsza nie pasuje lub wymaga zastosowania dystansów minimum 5mm i większych. Z aluminiowymi felgami jest lepiej. Wszystko to za sprawą mocno wystających zacisków hamulcowych poza płaszczyznę mocowania koła do piasty, zatem dobierając felgi do GV I trzeba dobierać felgi tak aby jej wewnętrzna strona zbytnio nie odbiegała kształtem od oryginalnych stalówek czy też aluminiowych felg.

_________________
GV II 2.0 i automat.


Na górę
Post: wt paź 16, 2018 10:38 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
BFG KM2 robi jak ATek w porównaniu do Risko (mowa o tym samym rozmiarze bo 235 Risko jest dużo szersza od 235 BFG i ma większe odstępy między kostaki)
Dodatkowo Risko lepiej trzyma się mokrego asfaltu.
Wg mnie BFG KM2 to nie opona na polskie warunki.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr lut 13, 2019 9:49 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Rozkminy ciąg dalszy...

Niby już zdecydowałem, że do v6 wpadną simexy Insy 265/75r16 na felgach et-15 przy lifcie 4"+2" z dłuższymi wahaczami z tyłu i od Bęckiego z przodu.

Ale! Znowu dynamika ucierpi i wszystko jeszcze bardziej będzie po dupie dostawać. A realnie pewnie nie za wiele dzielności terenowej to doda względem obecnych simexów 235/75r16.

Może to głupie, ale głównie o aspekty wizualne w tej podmianie chodzi - obecnie po prostu kola są wizualnie za małe do auta.

I sedno: a jak bym tak wyjął body lifta? Obecne koła w tym setupie powinny się mieścić (?), wizualnie powinno być lepiej, jeśli nie będą tarły to użytkowo też bo zawsze to środek ciężkości niżej.
Jedyny ból to przeróbka przedniego zderzaka chyba.


Na górę
Post: pt lut 15, 2019 12:44 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
W mojej ocenie body lift to zło.

Jak dopuszczasz wycinanie auta, to to lepsza droga.

A jeśli chcesz 32" (265/75/16) i chodzi głównie o wygląd, to możesz przecież wziąć węższe, 235/85/16.


Na górę
Post: ndz lut 17, 2019 6:23 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Nie mam problemu z wycinaniem, mam problem co wycinać o-)

Teraz myślę włożyć 32" żeby to jakoś wyglądało, ale wąskich i wysokich też nie chcę, bo też mi się nie widzi.
Bez body liftu może i 31" było by ok. Bo 32" wtedy to nie wiem jak zmieścić. U ciebie bez bodyliftu jest 31", a u siebie na 30" z przodu jak przymierzałem bez sprężyn ile jest miejsca to te 32" by jeszcze weszły jakby się jednego miejsca pozbyć. Ale jak by buda siadła 5cm niżej to nie wiem jak więcej niż teraz miało by tam nie kolidować o-\

Taka jest różnica między 1.6/1.9 a 2.0?


Na górę
Post: pn lut 25, 2019 8:46 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Zrobiłem symulacje w photoshopie i bodylift wylatuje z auta a ja zostaje z oponami ~76cm średnicy.
Dzięki temu pozbywam się wszystkich minusów body liftu, opony nie powinny z niczym kolidować a jeżeli mnie zadowala szerokość 235 to pod nosem mam źródło takich dość podłych ale komplet wychodzi 920zł. A, że tylny dyfer zaspawany i na ulicy znikają nieco szybciej (może to mieć związek z niekontrolowanym opadaniem prawej nogi w zakrętach...) to przynajmniej przy takich gumach nie żal o-)


Albo to samo szerokość 265 w cenie 1400 za komplet...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl