suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt mar 29, 2024 2:12 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 16, 2018 12:27 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
Coś bym se zmienił, padło na koła, w rozmiar nie pójdę, więc mogę w bieżnik :mrgreen:

Pneus Ovada Extreme T3 vs Insa Turbo Special Track

Obydwie w (nalewkowym) rozmiarze 235/75r15

Pneus:
- 74,8cm wysokość (deklarowana)
- 23cm szerokość (deklarowana)
- 20,4kg waga (deklarowana)

Insa:
- 75,5cm wysokość (deklarowana przez Radzika)
- 22,5cm szerokość (deklarowana przez Radzika)
- 21,5kg waga (deklarowana przez Radzika)

Z powyższego rozmiar lepszy minimalnie Insy - nieco wyższa i nieco węższa. Ale też cięższa trochę jest. Pytanie oczywiście, na ile miarodajne to są dane w kontekście nalewek.

Cenowo Pneus zdecydowanie lepiej, 430PLN vs 520PLN daje cztery i pół stówy różnicy na komplecie.


1. Które poważa się bardziej? Ktoś miał doświadczenie z obiema? Jakieś opinie porównawcze?

2. Ile to to wytrzymuje nalotu? Myślę o tych oponach w kontekście codziennych, letnich opon + na zimę dokupić zimówki. Więc mają jeździć na imprezach, ale też służyć do codziennego turlania się po mieście + wakacje latem (Bałkany jakieś, Turcja może, Ukraina itd).


Ktoś, coś?


Na górę
Post: ndz gru 16, 2018 12:59 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 09, 2008 5:31 pm
Posty: 717
Lokalizacja: Olkusz
mam takie insy od 8 lat, wymiary mnie jwięcej podobne , moje miały 75 cm / 23 cm po założeniu na felgę 7 cali, a same ważyły 20 kg ( z felgą stal 30 kg) a płaciłem wtedy po 440 zł/szt

jak je kupowałem to był tez wybór z tańszymi ale gdzieś trafiłem na zdjęcia jak kostki odłażą od opony w czeskich nalewkach , w moich po tylu lat nic się nie dzieje, fakt , że przez pół roku w garażu wiszą i jeszcze na plus insy jest znaczek "e" homologacji drogowej

jak na opony na codzień to słaby komfort, bardzo twarde , nawet jak bez powietrza są to nie uginają się za bardzo, na mokrym asfalcie bardzo śliskie

_________________
"TYGRYSEK" - 1,6L 8V - LSD - SIMEX 30"


Na górę
Post: ndz gru 16, 2018 9:26 pm 
Offline
Site Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 04, 2009 9:35 pm
Posty: 4485
Lokalizacja: Ursynów
Silnik: J20A
Model: Cabrio 2.0 JLX
Rok prod.: 1998
Franek_ pisze:
Pneus Ovada Extreme T3 vs Insa Turbo Special Track

Mam te drugie. Już chyba 3 komplet. Wytrzymałe, trudne do wyważenia, ciężkie.
Na rajdy znakomite.

Franek_ pisze:
Ile to to wytrzymuje nalotu? Myślę o tych oponach w kontekście codziennych, letnich opon + na zimę dokupić zimówki. Więc mają jeździć na imprezach, ale też służyć do codziennego turlania się po mieście + wakacje latem (Bałkany jakieś, Turcja może, Ukraina itd).

Odradzam opony typu simex do zastosowań wyprawowych. Od 5 lat na takich jeżdżę. Wyprawy dalsze niż 100 km to już wyzwanie :)
Zastanów się nad czymś mniej agresywnym. Bardziej kompromisowym.
Miałem wcześniej Kumho KL71. Były znacznie bardziej komfortowe do codziennej jazdy. Gorsze w terenie i mniej pancerne. Szybko niestety się zużywają.
Polecam coś w tym stylu na wyprawy na Bałkany i dalej.

Mundialejros pisze:
jak je kupowałem to był tez wybór z tańszymi ale gdzieś trafiłem na zdjęcia jak kostki odłażą od opony w czeskich nalewkach

Pneus Ovada to chyba włoskie nalewki a nie czeskie.

_________________
DantHe SVC 2.0 'Myszka Miki' + kilka cm do lansu :) Obrazek


Na górę
Post: pn gru 17, 2018 7:33 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
Dzięki za odpowiedzi.

Pneusy są włoskie. A w kontekście tego, co piszesz, mają jeszcze w ofercie model Plus 2 czyli kopie trepadorów - jeszcze to rozważam jako kompromisowe rozwiązanie..

Pytanie, czy 78cm wysokości i 25cm szerokości to nie będzie overkill.. a taki tylko rozmiar jest tych Plus 2.


Na górę
Post: pn gru 17, 2018 8:19 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
danthe pisze:
Miałem wcześniej Kumho KL71. Były znacznie bardziej komfortowe do codziennej jazdy. Gorsze w terenie i mniej pancerne. Szybko niestety się zużywają.


Też je kiedyś miałem w gelendzie i mam identyczne obserwacje. Taki agresywniejszy, acz bardzo szybko zużywający się ATek.


Na górę
Post: pn gru 17, 2018 10:39 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Co do opon regenerowanych to nie ma co wrzucać wszystkich do jednego wora. Są dobre nalewki i są kiepskie nalewki.
- Pneus Ovada to najniższa półka (nawet dzisiaj miałem telefon bo się kolesiowi w Pneus Ovada boki opon rozpadły a bieżnika 95%)
- Insa Turbo to najwyższa półka nalewek - mają znakomitą mieszankę gumy (lepszą niż większość nowych opon MT). Wiadomo że będą cięższe od nowych opon(nie zawsze) i gorzej je wyważyć ale kostki w nich nie odpadają :lol:

(u nas na stronie przed masą opon jest znaczek "~" który oznacza "mniej więcej" lub jak kto woli "pi razy oko". W praktyce nie da się podać dokładnej wagi danego rozmiaru opony regenerowanej ponieważ zależy to od zastosowanego karkasu. Kupisz komplet opon regenerowanych 235.75R15 i każda będzie ważyła inaczej ! np. 19kg, 20kg, 21,5kg, 23kg. (ważyliśmy kilka sztuk z jednego rozmiaru, braliśmy średnią i wpisywaliśmy na stronę)

Z tego ci piszesz to racze nigdy nie jeździłeś na simexach. Jakbyś jeździł to nigdy by Ci taki głupi pomysł nie przyszedł do głowy, żeby jechać tym na wyprawę i użytkować na co dzień. Masz przecież Cooper STT PRO czyli idealną oponę na wyprawy więc nie wiem po co kombinujesz.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn gru 17, 2018 12:08 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
Bo jakby było za łatwo to by było za prosto :mrgreen:

Jeździłem na simexach poprzednią suzuką (samurajem), ale one dodatkowo były ponacinane, część kostek wycięta, a i nalewki to były jakieś najtańsze, najpodlejszej klasy.

Nie chcę trzech kompletów opon, MTki na lato, simexy na imprezy, zimówki na zimę, bo nie opędzę zmieniać kół i wiem, że nie będę miał do tego cierpliwości.

Tak se dumam, ale może faktycznie rozmiar większy tych Cooperów co mam zapodać jako w miarę uniwersalną gumę..

albo to Risko. Masz już jakieś info odnośnie tego, ile Risko robią przebiegów? Jaka jest wysokość klocków? Odstępy między nimi większe / mniejsze niż w tych STT Pro?


Na górę
Post: pn gru 17, 2018 6:57 pm 
Offline
1" - młody upalacz

Rejestracja: pn mar 21, 2016 5:48 pm
Posty: 56
Silnik: 2.0 V6
Model: Long
Rok prod.: 1996
Co właściwie nie pasuje Ci w STT?


Na górę
Post: wt gru 18, 2018 2:49 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
chce się więcej.

jako jedne opony do wszystkiego są ok. ale zawsze mogłyby się lepiej oczyszczać..


Na górę
Post: wt gru 18, 2018 4:09 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Jak się opona nie oczyszcza to wina braku mocy a nie bieżnika :wink: :
Co by nie było Risko to rewelacyjna opona (lepiej trzyma się na mokrym asfalcie od STT PRO)
W terenie ciężko mi na razie porównać(STT jeżdżę tylko w Toyocie i tylko dlatego że nie ma Risko w rozmiarze 285/75/16 :lol: ) ale jak na razie Risko to najlepsze w błoto "drogowe" MT jakie znam i na dodatek ciche na autostradzie.
Błotem rzuca :)
https://www.youtube.com/watch?v=oYsggYa5gZY

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pt gru 21, 2018 10:23 pm 
Offline
3" - błotołaz

Rejestracja: ndz cze 16, 2013 11:08 pm
Posty: 813
Lokalizacja: Oława
Silnik: 1.6 L3.14dżi
Model: Blaszak
Ja tam nalewek nie kupię więcej, no może do fury typowo do błota, ale nie do wypraw czy codziennego jeżdżenia i nie inse!
Od kolegi Rage Dave odkupiłem kiedyś Sahary chyba z 2014/2015. Idealne do wszystkiego, mało się zużywały, mieszanka ok. Później zmieniłem na simexy to ta guma to jakaś porażka. Bieżnik się degradował jakbym po szkle jeździł. Na risko jeździłem dwoma czy trzema vitarami to po przekroczeniu 100km/h auto odbijało się jak ping pong. Nie chcę mi się wierzyć że wszystkie były niewyważone.
Starsze roczniki były na 100% lepsze, tak jak wszystko :mrgreen:


Na górę
Post: sob gru 22, 2018 8:58 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
To się temat rozwiązał, zamiast bieżnika jednak rozmiar - będzie 31x10,5r15 :mrgreen:

Powoli kończę auto, faaajne będzie ..


Na górę
Post: sob gru 22, 2018 12:36 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
W Grandzie zmieniłem Risko 265/70R16 na Cooper ST Maxx 265/70R16 żeby mieć nowe opony które nie mają bicia, lepiej się wyważają itp. Wszystkie cztery sztuki miały od 100g do 200g bicia na wyważarce a na dodatek jak się kręciły na maszynie to bieżnik "pływał" na boki. Też myślałem, że takie rzeczy tylko w nalewkach :lol:
Wychodzi na to, że wszystko zależy na jaką partię opon trafisz.
Przy wyważaniu Insa "simex" 285/75R16 (waga 36kg) na dwóch z 4 opon było raptem po 30g - 50g :shock:
Ps.
Stt Pro jak na razie wydaję się fajna. Będę je teraz zmieniał z 305 na 285 i kusi mnie KM3 mimo że się mocno zraziłem do BFG po kupnie KO2

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob gru 22, 2018 1:37 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
STT Pro jest fajna. Super na czarnym. Odporna na przebicia (ale dość ciężka przez to). W błocie typowy MTek, nic szczególnego. Przebiegi robi spore. Bardzo sensowny wybór to się obecnie zdaje.


Na górę
Post: sob gru 22, 2018 4:13 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: sob mar 10, 2018 12:43 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: H20A
Model: Vitara Long
Rok prod.: 1998
A co w KO2 jest złego?

_________________
———————————————————–—
Vitara Long H20A automat 1998


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl