suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 20, 2024 12:23 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 58 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz paź 20, 2019 6:43 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Cześć, pomału motam sobie Vitarkę w elementy niezbędne do offroadu niskociśnieniowego :D :D
Po założeniu liftu koła które mam są malutkie to raz, dwa opony są już stare i trochę zużyte - kopia Sahary, bieżnika pare mm a dalej robią robotę :D Felgi które mam to ori felgi z Vitary, czyli brzydkie i wąskie...

Padło na zmianę kół.
Felgi, które chce kupić to stalowe trójkąty 7" szerokości i tutaj zaczynają się kolejne dylematy...
1 dylemat - 15" czy 16"?
2 dylemat - ET0 czy ET-10?
3 dylemat - 15" + kopia Sahary 235/75/15 czy 16" + Risko 235/70/16?

Mam aluminiowy most, w niedalekiej przyszłości tanim kosztem będe go wzmacniał - stalowy pierścień na tył mostu - i na tym na razie chciałbym zakończyć :D

Jeżdżę głównie w terenie, mniej po asfalcie, aczkolwiek są to głownie takie tereny gdzie aktualnie na obecnych łysych Saharach jeszcze nie stanąłem (ale też mało przejeździłem :D). Ogólnie nie jeżdżę na zasadzie odcina i strzał ze sprzęgła, chyba że sytuacja tego wymaga :lol:

Także kieruje do Was prośbę, abyście rozwiali moje dylematy i wątpliwości :D


Na górę
Post: ndz paź 20, 2019 7:02 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
ET 0 wystarczy.
Czy 15" czy 16" to zależy w jakie opony będziesz celował, co jest dostępne i jak często zamierzasz zmieniać.
A czy Sahara czy Risko to wedle uznania. Ja z Sahar byłem zadowolony przez 3 lata jazdy, całorocznie jako jedyne auto.


Na górę
Post: ndz paź 20, 2019 8:14 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 27, 2006 9:56 pm
Posty: 161
Lokalizacja: Przemyśl
Silnik: 1,6 8v
Model: Cabrio JLX
Rok prod.: 1999
Jak chcesz do sportu, to Simexy - jak chcesz turystycznie i ogólnikowo, to Sahara Ci w zupełności wystarczy. Jak tak dźwignąłeś Vitarkę to warto już dać "16". Z szerokością bym nie przesadzał, gdyż w naszych warunkach plusów z tego raczej miał nie będziesz (mniejszy nacisk na cm²), a tylko osłabisz Vitkę z standardowym silnikiem - chyba, że Cię po prostu kręcą takie szerokie sanki :wink:

_________________
Vitka cabrio 1,6 8V - Pozdrawiam...


Na górę
Post: ndz paź 20, 2019 9:00 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Simex myślę że może czasem przyczynić się do urwania mostu :D

A co chodzi o częstotliwość to myślę że raczej rzadko będę zmieniał, zobaczymy jak będą się zużywać. Rocznie myślę że takie 5-6 tyś km maaax


Na górę
Post: pn paź 21, 2019 5:11 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
No jak chodzi o teren to niestety ale jest duża różnica pomiędzy zwykłym MTkiem a simexem. I jak inne auta mają simexy to się będzie odstawało. Jednak tak samo w drugą stronę o-)


Na górę
Post: pn paź 21, 2019 5:59 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Zdaje sobie z tego sprawę, ale jednak chciałbym pojeździć tym czasem po asfalcie no i założenie simexa 30" wiąże się raczej z urwaniem mostu :/


Na górę
Post: pn paź 21, 2019 10:04 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Felgi 16x7 ETO
Insa turbo opony 16" ma dużo tańsze niż 15". Dodatkowo do 16" w przyszłości łatwo zmieścisz hamulce tarczowe na tył.
Sahara lepsza w śniegu i piachu od Risko. Risko lepsze w błocie i lepiej wyjeżdża z kolein.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: pn paź 21, 2019 10:52 am 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
15" czy 16" to zobacz sobie bieżnik i rozmiar, który będziesz chciał i wtedy szukaj kół

dla mnie osobiście fajniejsze rozmiary są na felgę 16" ale to raczej indywidualna kwestia

ja bieżnika Yokohamy ("sahara") nie lubię - z tych dwóch brałbym kopię BFG MT KM2

niegłupim rozmiarem, który nie powinien chyba jeszcze narobić jakichś większych zniszczeń może być 30x9,5r15


Na górę
Post: pn paź 21, 2019 1:20 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
To w takim razie pewnie kupie felgi 7x16, i 235 70 16 Risko do tego....

ET0 lepiej jak -10?
Szerokie lepiej wyglądają :lol:


Na górę
Post: pn paź 21, 2019 1:44 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
Jeden pies

Patrz tylko, żeby Ci się wóz nie syfił jak za bardzo odsadzisz, ja miałem ten problem.

1cm wydaje się być obojętny dla żywotności łożysk czy stabilności auta

Może trochę lepiej na asfalcie będzie niż przy ET 0,ale myślę że to aspekt psychologiczny może też być


Na górę
Post: wt paź 22, 2019 9:06 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Im bardziej felga wystaje tym gorzej jeździ się po terenie i nierównym asfalcie z np koleinami.
Na autostradzie z minusowym ET będzie stabilniej (kierownica bardziej chce wracać na wprost) - to oraz wygląd to jedyne plusy odsadzonych felg. Dlatego negatywnych rzeczy jest więcej: wyrywanie kierownicy, gorsza praca przednich amorów, łatwiej zgiąć przednie amory, łatwiej pogiąć drążki kieronicze i mniej wytrzymują, ciężej się skręca, szybciej padają łożyska, łatwiej wygiąć tylne półosie...
Nie bez powody nie stasuje się ujemnego ET fabrycznie ani w motosporcie (wyłączając drift)

Franek_ pisze:
...
ja bieżnika Yokohamy ("sahara") nie lubię ...


Ja nie lubię lodów malinowych :wink:

Może jakieś konkrety Franku ? :)

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: wt paź 22, 2019 2:19 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
Małe kostki w Yoko łatwo się wyrywają

Łatwo kopią dziury i wóz w dół idzie zamiast w przód

W błocie wcale to jakoś szałowo nie ciągnie - i nie porównuję do simexów tylko ogólnie do wszelakich MT

Risko wydaje się znacznie lepszą opcją

I zadziwiająco dobrze broni się mimo upływu czasu klasyczny bieżnik KM1 - ale to moje prywatne obserwacje, z bardziej turystycznego jeżdżenia


Na górę
Post: wt paź 22, 2019 6:53 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Hm, miałem najtańsza nalewkę ala yoko i odziwo nic nie odpadło, w błocie to było coś pomiędzy simexami a całą resztą (bliżej reszty, ale jednak).
Na KM1 miałem parę tygodni longa na 31" i w tym samym czasie krótką na 29" typu sahara. To była przepaść w błocie.

Jednak turystycznie się nie wypowiem absolutnie, bo się kręcę w promieniu 100km.
Choć na saharach pojechałem raz z żoną i rocznym dzieckiem na wakacje do Gdańska o-)


Na górę
Post: wt paź 22, 2019 8:13 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Generic - i w Twoim odczuciu lepsze w błocie Sahary czy KM1?


Na górę
Post: śr paź 23, 2019 4:21 am 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
Oczywiście że Sahara
W Bieszczadach Patrol na 37(km2) i 34{Simex} jadąc za mną czyli krótka GV na Saharach 205/80R16 co chwile się wyciągały itd wiadomo masa ale każdy był zdziwiony jak sobie radzę...
Na asfalcie też jest ok zwłaszcza hamowanie z partyzanta czy na mokrym bez żadnych niespodzianek...
Jedyny minus to to że czuć wzrost spalania w porównaniu do kopii BFG AT 235/70r16. COLWAY C-TRAX.
W zimę jeszcze nie jeździłem ale tą zamierzam :mrgreen:
Hałas znośny 8)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 58 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl