suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest sob kwie 20, 2024 4:40 am

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr paź 30, 2019 6:11 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Generic pisze:
Radzik niby te opony mierzył a nie brał dane od producenta/importera - prawda?

Dane od producenta ? :lol: Chciałbym...
Osobiście z Justyną przerzuciliśmy cały magazyn opon z miarką i wagą. Każdy pojawiający się nowy rozmiar Insy, najpierw mierzę, ważę a potem wklejam na stronę: https://radzikone.pl/opony
Boogera sobie odpuśćcie. Simex lepszy.
Potem Trepador.
A z bardziej drogowych agresywnych MT to Cooper STT PRO lub Insa Turbo Risko (najcichsza z wymienionych).

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr paź 30, 2019 6:16 pm 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Maciek94 pisze:
Ja chyba jednak postawie na Sahare od Insy 235 70 16 :D wyższa niż ten Raptor a delikatniejsza :D

Polecam !
To najbardziej uniwersalny całoroczny wybór.
Długo na nich śmigałem (235/85r16 fujj i na 265/70R16 jak na foto 8)
Obrazek

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: śr paź 30, 2019 7:09 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
radzik071 pisze:
Maciek94 pisze:
Ja chyba jednak postawie na Sahare od Insy 235 70 16 :D wyższa niż ten Raptor a delikatniejsza :D

Polecam !
To najbardziej uniwersalny całoroczny wybór.
Długo na nich śmigałem (235/85r16 fujj i na 265/70R16 jak na foto 8)
Obrazek


Robiły dobrze? :D


Na górę
Post: śr paź 30, 2019 9:01 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 11, 2017 10:21 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Radom
Model: GVI
Rok prod.: 2005
radzik071 pisze:
Generic pisze:
Radzik niby te opony mierzył a nie brał dane od producenta/importera - prawda?

Dane od producenta ? :lol: Chciałbym...
Osobiście z Justyną przerzuciliśmy cały magazyn opon z miarką i wagą. Każdy pojawiający się nowy rozmiar Insy, najpierw mierzę, ważę a potem wklejam na stronę: https://radzikone.pl/opony
Boogera sobie odpuśćcie. Simex lepszy.
Potem Trepador.
A z bardziej drogowych agresywnych MT to Cooper STT PRO lub Insa Turbo Risko (najcichsza z wymienionych).

Radzik a jak wygląda sprawa wagi i wytrzymałości boków opony ? Chodzi mi np o porównanie załóżmy w tym samym rozmiarze STT PRO i RISKO ?
Bo zastanawiam się nad wytrzymałością nalewkowych boków, bo Cooper ma je widać ''fajne'' :mrgreen: , a jak z RISKO ?


Na górę
Post: czw lis 07, 2019 9:26 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
No i Sahary kupione :D
Jutro złożę koła i w weekend testy :D


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: pt lis 08, 2019 10:24 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
kwiatek.pl pisze:
...
Radzik a jak wygląda sprawa wagi i wytrzymałości boków opony ? Chodzi mi np o porównanie załóżmy w tym samym rozmiarze STT PRO i RISKO ?
Bo zastanawiam się nad wytrzymałością nalewkowych boków, bo Cooper ma je widać ''fajne'' :mrgreen: , a jak z RISKO ?


Risko są robione na różnych karkasach opon terenowych. Raz trafisz na karkas Cooper raz na BFG raz na jeszcze inny. Nie słyszałem żeby ktoś kiedyś narzekał na za słabe boki opon Insa.
Z tego też powodu, nie da się określić dokładnej masy opon Insa, bo zależy to od użytego karkasu. Masy które ja podałem na stronie są masami średnimi. Brałem np 4 opony, ważyłem każdą, i wpisywałem średnią. Różnice mogą być nawet 2-3 kg w tym samym rozmiarze opony.
Potrafi się zdarzyć, że oryginalna opona jest cięższa niż kopia od Insy w tym samym rozmiarze.

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: sob lis 09, 2019 12:13 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Opony założone, różnica kolosalna w każdym względzie :D
Musze podciac z przodu błotniki bo kurde trze przy skręcie w lewo.
Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony nalewkami - 3 z czterech opon udało się wywazyc na zero po maksymalnie 50g na stronę, jedna tylko jakaś krzywa ale nie czuć :D


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: wt lis 12, 2019 10:13 am 
Offline
5" - nadszyszkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 21, 2007 1:35 pm
Posty: 4769
Lokalizacja: Wrocław
Silnik: LPG16B
Takie duże opony lubią mieć lekkie bicie po długim magazynowaniu.
Zrób z 500km i wyważ jeszcze raz. Pewnie zdejmiesz jeszcze trochę ciężarków

_________________
PS.
Przerabiasz lub podnosisz swoją Vitarę I lub Grand Vitarę I ?
Masz to w planie?
Zajrzyj na https://radzikone.pl - Zestawy i części do liftu, opony, wyciągarki i wiele innych !


Na górę
Post: ndz lis 17, 2019 9:41 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw paź 03, 2019 8:31 pm
Posty: 9
Kolego a jaki masz lift, że musisz coś podcinać?

Ogólnie jakie największe koła bez przeróbek, chodzi o średnicę, włożę do Vitary z 4 calowym liftem zawieszenia, bez body liftu?


Na górę
Post: ndz lis 17, 2019 10:56 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Mam 4 calowy lift (środek ramy 36cm od ziemi na kołach 235 70 16 - 75cm średnicy).

Przednie błotniki, kawałek budy przy grodzi i tylne błotniki w jednym miejscu po obu stronach tak samo - to musiałem wyciąć.


Na górę
Post: pn lis 18, 2019 8:37 pm 
Offline
0" - piaskownica

Rejestracja: czw paź 03, 2019 8:31 pm
Posty: 9
Ok. A jeszcze jedno ważne pytanie, jakie ET mają felgi?


Na górę
Post: śr lis 20, 2019 11:30 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
16x7JJ ET0


Na górę
Post: wt mar 10, 2020 9:50 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Apetyt rośnie w miarę jedzenia....
Most stalowy się składa, Sahara 30" mało, więcej i agresywniej trzeba :D

Radzik pytanie głównie do Ciebie - 235 85 16 czy 265 70 16? Wzór Simex pewnie od Insy bo zadowolony jestem.

1.6 8v 5.125 uciągnie się na tym w ogóle? :D nie mówię żeby byl demon ale żeby po asfalcie z 70 wyciągnął :D
O zwalnianiu reduktora nie myślę na pewno bo i tak za dużo kasy już to auto wchłania :D


Na górę
Post: wt mar 10, 2020 12:14 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Radzik powie że szersze - było nie tak dawno wałkowane z Frankiem.

I chyba podsumowując plusy i minusy, można na to przytaknąć.


Na asfalcie o wyprzedzaniu zapomnij raczej, ale 100km/h polecisz. Za to w terenie z oryginalnym reduktorem będzie "tak-o". Dwójka będzie w zasadzie tylko do jechania po równym pomiędzy przeszkodami. Nic nie zaatakujesz na dwójce. NIC!
Ale na jedynce da radę, tylko wypadnie możliwość jakiegoś powolnego manewrowania i sprzęgło będzie miało co robić.
I to piszę ja, z perspektywy longa v6 z 5.125 w mostach i na simexach 30".
I tak samo w sumie było w krótkiej 1.6 16v z saharami 29".


Na górę
Post: wt mar 10, 2020 3:02 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Hmmm :D to trzeba pomyśleć

No ale teraz mam gumę 30" - 75cm wysokości i pewnie z 24 szerokości i w terenie to często na dwójce jeżdżę, zdarza się i 3 wpinac na grzaskiej leśnej drodze. No ale fakt faktem, coś poważniejszego to jednak pierwszy bieg.

Orientowałem się to 235 85 16 ma jakies 78cm wysokości, a 265 70 16 80cm, z tym ze 27cm szerokości - 4cm ekstra wraz z 2cm esktra w górę...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl