suzuki.info.pl

Wszystko dookoła vitary i nie tylko (:
Dzisiaj jest pt kwie 19, 2024 6:00 pm

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 68 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob paź 26, 2019 2:18 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
A jest jest z "agresywnoscią" Trepadorow względem Simexa no i w drugą stronę, względem Sahary?


Na górę
Post: sob paź 26, 2019 3:32 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
Nie rozumiem pytania


Na górę
Post: sob paź 26, 2019 6:41 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Hmm :D
Która z tych trzech opon: bieżnik Simex, bieżnik Sahara i bieżnik Trepador, będą mieć w terenie, w błocie najlepszą przyczepność. Inaczej, które opony najbardziej będą obciąża silnik oraz napęd w samochodzie?


Na górę
Post: sob paź 26, 2019 6:54 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Każdy teren jest inny. W typowym gnoju, wydaje mi się, że simex jednak lepiej kopie od Trepadorów. Zwłaszcza przy niższej prędkości obrotowej kół. Z tego co widziałem na rajdach Trepadorami trzeba mocno zakręcić.
Simexy mają jednak znacznie szersze odstępy między kostkami.
Ale może Trepadory uniwersalniejsze?

A Sahara to jednak opona klasę niżej - nie extreme.
Czyli na Saharze najmniejsza szansa na uszkodzenie auta o-) Ale i tak wszystko zależy od kierowcy.
Na Trepadorach wydaje mi się, że też delikatniej dla napędów niż simex. Ale jest "ale".
Bo jak się okaże że w jakimś miejscu na simexach się przechodzi trzymając 3-4tyś obrotów a na Trepadorach też ale na odcince, to wiadomo kiedy jest większa szansa że coś strzeli o-)

A z tą popularnością Trepadorów u poważnych ekip to chyba też trochę dostępność dużych rozmiarów.
Nalewek dużych to w ogóle nie ma tak czy inaczej, Silverstony są maksymalnie 35"x11.5", oryginalne Simexy max 36"x12.5" a do poważnych zmot to już się mało robi... Trepadory są 37", 40" a nawet 42".

Maciek, jak chcesz jeździć jak napisałeś "bezciśnieniowo" i nie masz w planie stalowego mostu to simexy skreśl raczej bo po co. Kopie trepadora w tym niewielkim rozmiarze - 73cm - jeżeli ci to pasuje do wizji auta bym rozważył. A pewniaki to Sahary i Risko.


Na górę
Post: sob paź 26, 2019 7:15 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Kopie Trepadora mają jeszcze jedną ogromną zaletę, od lokalnego zakładu "gumiarskiego" można dostać komplet za 999zl (Geyer-Hosaja Raptor)


Na górę
Post: sob paź 26, 2019 7:26 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 27, 2017 2:03 pm
Posty: 119
Lokalizacja: Toruń
Silnik: 1.6 16V
Model: SIDEKICK 5D
Rok prod.: 1993
Jak z jakością tych opon (Geyer)? Znacie jakieś opinie?


Na górę
Post: sob paź 26, 2019 7:32 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Znalazlem gdzieś na necie użytkownika tych opon i sobie bardzo chwali - miarę ciche na asfalcie, na mokrym asfalcie jak to MT a w terenie robią dobrą robotę - lepszą jak bieżnik Sahara.


Na górę
Post: sob paź 26, 2019 7:49 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 31, 2017 11:33 am
Posty: 669
Silnik: XUD9TE
Model: Long 1.9TD JLX
Rok prod.: 1997
Trepador nie zrywa tak łatwo delikatnej przyczepności - kępy traw, korzuchy itp

Trepador w miękkim idzie w przód - bardziej poprzeczny bieżnik, coś jak bogger

Simex idzie w dół - coś jak wiertło :mrgreen:

Na trawersie lepszy simex

Napędy pourywa i to i to

W gnój wybrałbym trepadory

W góry wybrałbym simexy


Na górę
Post: pn paź 28, 2019 11:50 am 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Ta kopia Trepadora - Geyer hosaja Raptor MT w rozmiarze 245/70/16 ma 72cm wysokości i 24,5cm szerokości w najszerszym miejscu. Czyli takie 28,5". Mało troszkę


Na górę
Post: pn paź 28, 2019 12:14 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
No to masz z Pneusa i Insy inne rozmiary do wyboru. Ale już tak tanio nie będzie o-)
A co masz w aucie zrobione? Może z tym bieżnikiem to przesada?


Na górę
Post: pn paź 28, 2019 12:26 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Tez się tak właśnie zastanawiam że może być to krzyż dla alu mostu.
Samochód ma lift 4" i trochę przygotowany w teren - wyciagarka, osłony spodu i aktualnie 225 70 15 wzór Sahary


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Na górę
Post: pn paź 28, 2019 12:41 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
Miałem krótką na 4" i 235/75r15 (realnie 73cm) z podciętymi plastikowymi zderzakami i nie wyglądało to jakoś źle...
Choć na 31" to wygląda lepiej o-P

Z tym mostem to i tak wszystko będzie zależało od tego jak będziesz jeździł. Problem z tym, że mając dobra oponę to wypada jej użyć a nie poddawać się i na sznurku wyciągać o-)
Choć w ten sposób to i na byle czym się most zamorduje.

Ale faktycznie te 72cm przy lifie 4" to takie minimum-minimum jak chodzi o wygląda. Bo jak o jazdę to wiele nie zmienią czy będzie 72cm czy 76cm np.


Na górę
Post: pn paź 28, 2019 12:45 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
A Ty Generic na jakich gumach smigasz?

Widzę że z okolic jesteś, kiedyś się można zgadać posmigać :D


Na górę
Post: pn paź 28, 2019 3:04 pm 
Offline
3" - błotołaz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 27, 2012 11:06 am
Posty: 583
Lokalizacja: Łańcut / Rzeszów
A u mnie to auto ostatnio w terenie było 13.10 a wcześniej do gdzieś w czerwcu o-)
Więc głównie to stoi ostatnio...

Pisałem na poprzedniej stronie - najtańsze, najpodlejsze nalewki simexy 30".
http://www.gekotop.pl/produkt/opona-bie ... 4s-gat-ii/ ceny 180zł za sztukę nie pobijesz niczym o-)
Były w komplecie z autem akurat i jakoś się trzymają to takie są... Sam bym pewnie nie kupił. A jak simexy bym kupił to pewnie Insy 265/75r16.
Ale obecnie się trochę zdystansowałem do rozmiarów kół i jednak stwierdzam, że pomimo *ujowego wyglądu to jednak działa ta konfiguracja jakoś.
Natomiast 32" bez zwolnionego reduktora to raczej słabo. A i tak by się przydał zwolniony. Ale to za drogie, dość mam i tak wydawania na auto.


Na górę
Post: pn paź 28, 2019 3:22 pm 
Offline
2" - starszy bagiennik

Rejestracja: ndz lip 07, 2019 4:26 pm
Posty: 195
Lokalizacja: Rymanów/Rzeszów
Silnik: 1.6 8v
Model: Cabrio 1.6 JXL
Rok prod.: 1991
Insa to Insa, pewnie dobre, aczkolwiek mój samochód po asfalcie to jeździ max 30km żeby dojechać w teren :D

Jak byś kiedyś miał ochotę to wpadnij w okolice Rymanowa coś można pojeździć po górkach


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 109 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 68 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl